SV650 '99 - '02 topic deel 11 "De X-rated bbq"

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik weet niet of dat normaal is, maar als ik het me goed kan herinneren, had mijn sv daar ook "last" van. kan de vering zijn, maar ook iets met de carburatie (niet goed afgesteld).
 
waarom loopt hij 2000 toeren stationair? _O-
heb ik zo afgesteld (stationair schroef onder je tank) :) zo heeft ie veel minder motor rem en dat is fijn, achterwiel blokkeert minder snel. plus hij loopt veel soepeler onderin en pakt mooier op zonder schokken, wel zo fijn in korte bochtjes of op een rotonde.

doen ze in de racerij ook, maar dan nog hogere toerentallen :+

enige nadeel is dat ie flink staat te brullen als het blok heet is en je te lang bij het stoplicht staat :+
 
Laatst bewerkt:
2000rpm is te veel, ondanks de "voordelen". ik zou het op 1500rpm houden, zit je so wie so 100-200rpm meer dan normaal.
 
Dank voor de antwoorden! Vandaag ff lekker gereden en de motor is niet uitgevallen, hij had idd al tijdje stil gestaan. Nog even de halve draai en 8jes geoefend, ging me toch een stuk minder makkelijk af als op mn lesmotor haha..

Het valt me trouwens op dat wanneer ik tijdens het rijden (+/- 50-70 km/u) vol gas geef, de motor eerst even afremt (in elkaar duikt) voordat ik een schop onder mn kont krijg en vooruit vlieg.. Is dit normaal? Als ik het gas iets meer doseer gebeurt het niet, maar soms kan het wel handig (of leuk) zijn om in 1 ruk het gas open te trekken..
Heeft mijn fiets ook een beetje. Heeft met de afstelling te maken als je het mij vraagt.

En welkom :W
Je nick doet vermoeden dat er alweer zo'n gele SV bij is? ;)
 
De mijne lijkt ook wat ‘in te houden’ bij stevig gas open. Aan de afstelling valt denk ik weinig te veranderen aangezien bij mij de carbs recentelijk zijn schoongemaakt en opnieuw afgesteld.

Denk dat het komt omdat ie eerst even ietsje in de achterveer duikt trouwens.
 
Laatst bewerkt:
...

2. Hij start met deze temp. prima zonder choke. Raden jullie aan om de choke dan niet te gebruiken? En (hoe lang) blijven jullie na het wegrijden op een laag toerental rijden? Ik heb wel ns gehoord dat je koppelingsplaten krom kunnen trekken als je de motor de 1e 10 min teveel toeren laat maken. Of is dit alleen in de winter zo?

Thanks alvast!

Welkom :W
Klik ook 's hier : Amsterdam - MFA 25: Bermtoerisme

Mijn SV start altijd zonder choke, en blijft dan meteen netjes stationair draaien. Maar als ik dan een beetje gas geef hapert ie iets. Dus daarom doe ik altijd een beetje choke, en doe 'm na 100m ofzo al dicht. Maar als ie meteen goed zou lopen zou ik de choke niet gebruiken.
Koppelingsplaten krom door koude motor heb ik nog nooit van gehoord, maar veel toeren als ie koud is is wel slecht voor je cilinders en zuigers. Eerste km's hou ik 'm zeker onder de 5k rpm, en boven de 8 pas als ie echt goed warm is. Na minimaal 10km oid.

Vandaag m'n motor laten wassen:
RidEr_HeLeEn in "Amsterdam - MFA 25: Bermtoerisme"

Hierna nog een kort ritje gemaakt, net op tijd binnen voor de regen. Maar nou hield m'n km teller er plotseling mee op :( Een km oid later begon ie op en neer te stuiteren, alsof ie af en toe wel signaal kreeg.
Iemand dat eerder gehad? Misschien vocht in een stekker door het wassen? Welke stekker is verdacht, en kun je daar een beetje bij bij een S versie?
Wassen is niet met de Karcher oid gedaan, gewoon zachte sproei water en spons.
 
dat inhouden heeft te maken met het feit dat tie teveel bezine krijgt en te weinig lucht. hij verzuipt eigenlijk een beetje. (is mij verteld). die van mij heeft nu dyno kitje en uk heb er geen last van.


enne
" volgens komt het doordat je achterveer induikt"


_O-
 
dat inhouden heeft te maken met het feit dat tie teveel bezine krijgt en te weinig lucht. hij verzuipt eigenlijk een beetje. (is mij verteld). die van mij heeft nu dyno kitje en uk heb er geen last van.


enne
" volgens komt het doordat je achterveer induikt"


_O-

Het inhouden bij opeens gas geven zal eerder door een te arm mengsel komen.
Bij jouw is dit opgelost met je dynojet kit, deze heeft grotere sproeiers en gasnaalden dan standaard waardoor het benzinetekort is opgelost.
 
Even kort melden in het SV-650S topic

Ergens in maart in het vorige topic mij eens gemeld over de mogelijke issues met olielekkage van de SV, omdat we één konden aanschaffen die wat lekte.

Destijds de gok genomen. Lekkage werd veroorzaakt doordat er simpelweg te veel olie in het carter zat. Via een injectiespuit en een slangetje het teveel er uit gehaald, en sindsdien is onze nieuwe aanwinst droog.

Even twee fotootjes van "Soesje" zoals hij nu liefkozend in onze familie is genoemd. En wel voor en na een mini-makeover.

Voor;
svold.jpg


Na;
svnew.jpg


Na bestelling een forse tijd op de Takkoni demper moeten wachten, maar het was het wachten waard. Het geluid zonder de dB killer is overdonderend!! Met dB killer is het geluid duidelijk mooier dan de originele pijp, maar wel bescheiden genoeg.

Verder rimstriping er op gezet, kötklusje om het goed te doen, maar het zit er redelijk strak op (niet te dicht bij kijken)

De Motor is eigenlijk van m'n vriendin maar ik heb 'm ook al een paar keer mee gehad, in plaats van m'n eigen ZX. Heerlijke gooi en smijtfiets. De nieuwe eigenaresse is er al een Elfstedentocht en een VRO1 verder mee, om als heropstapster weer wat meer motorgevoel te kweken en tot nu toe is ze zeer tevreden met de Soes.

Freez
 
Thanks voor de antwoorden, ik ga binnenkort toch ff langs de garage, wellicht kan ie er ff naar kijken!

@87Rich: Hij is inderdaad zo geel als een banaan! En hij brult behoorlijk met de Harpoon uitlaat die de vorige eigenaar erop heeft gezet..
@IceMan78: Thanks voor de links, wellicht binnenkort een zondags ritje meepakken!
 
Even kort melden in het SV-650S topic

Ergens in maart in het vorige topic mij eens gemeld over de mogelijke issues met olielekkage van de SV, omdat we één konden aanschaffen die wat lekte.

Destijds de gok genomen. Lekkage werd veroorzaakt doordat er simpelweg te veel olie in het carter zat. Via een injectiespuit en een slangetje het teveel er uit gehaald, en sindsdien is onze nieuwe aanwinst droog.

Even twee fotootjes van "Soesje" zoals hij nu liefkozend in onze familie is genoemd. En wel voor en na een mini-makeover.

Voor;[afbeelding]

Na;[afbeelding]

Na bestelling een forse tijd op de Takkoni demper moeten wachten, maar het was het wachten waard. Het geluid zonder de dB killer is overdonderend!! Met dB killer is het geluid duidelijk mooier dan de originele pijp, maar wel bescheiden genoeg.

Verder rimstriping er op gezet, kötklusje om het goed te doen, maar het zit er redelijk strak op (niet te dicht bij kijken)

De Motor is eigenlijk van m'n vriendin maar ik heb 'm ook al een paar keer mee gehad, in plaats van m'n eigen ZX. Heerlijke gooi en smijtfiets. De nieuwe eigenaresse is er al een Elfstedentocht en een VRO1 verder mee, om als heropstapster weer wat meer motorgevoel te kweken en tot nu toe is ze zeer tevreden met de Soes.

Freez
mooi ding :P ennuh welkom :W
 
eerste keer dat ik die uitlaat zie; ziet er goed uit :Y
rimstriping is geel? of is dat de reflectie?

Striping is inderdaad geel. Twijfelde tussen geel en rood. Geel contrasteert erg mooi met de donkere velgen.

Takkoni dempers zijn redelijk goedkoop met standaard uitneembare dB killer en E-keur, het Joetjoeb filmpje gaf enig inzicht in het geluid en de plaatjes leken goed. Alleen levertijd was zo'n zes weken.

Freez
 
Even kort melden in het SV-650S topic

Ergens in maart in het vorige topic mij eens gemeld over de mogelijke issues met olielekkage van de SV, omdat we één konden aanschaffen die wat lekte.

Destijds de gok genomen. Lekkage werd veroorzaakt doordat er simpelweg te veel olie in het carter zat. Via een injectiespuit en een slangetje het teveel er uit gehaald, en sindsdien is onze nieuwe aanwinst droog.

Even twee fotootjes van "Soesje" zoals hij nu liefkozend in onze familie is genoemd. En wel voor en na een mini-makeover.

Voor;[afbeelding]

Na;[afbeelding]

Na bestelling een forse tijd op de Takkoni demper moeten wachten, maar het was het wachten waard. Het geluid zonder de dB killer is overdonderend!! Met dB killer is het geluid duidelijk mooier dan de originele pijp, maar wel bescheiden genoeg.

Verder rimstriping er op gezet, kötklusje om het goed te doen, maar het zit er redelijk strak op (niet te dicht bij kijken)

De Motor is eigenlijk van m'n vriendin maar ik heb 'm ook al een paar keer mee gehad, in plaats van m'n eigen ZX. Heerlijke gooi en smijtfiets. De nieuwe eigenaresse is er al een Elfstedentocht en een VRO1 verder mee, om als heropstapster weer wat meer motorgevoel te kweken en tot nu toe is ze zeer tevreden met de Soes.

Freez

Ziet er goed uit. Nu alleen de originele undertail nog eraf :z
 
Laatst bewerkt:
Hierna nog een kort ritje gemaakt, net op tijd binnen voor de regen. Maar nou hield m'n km teller er plotseling mee op :( Een km oid later begon ie op en neer te stuiteren, alsof ie af en toe wel signaal kreeg.
Iemand dat eerder gehad? Misschien vocht in een stekker door het wassen? Welke stekker is verdacht, en kun je daar een beetje bij bij een S versie?
Wassen is niet met de Karcher oid gedaan, gewoon zachte sproei water en spons.

Als ie straks helemaal RIP is dan is t je rotor in t sensorhuis bij je voorwiel-as. Die was bij mij ooit ook naar de getver :) Nieuwe bij dealer is €20. Je moet degene met 4 magneetjes hebben, en niet 8 van de nieuwe SV, anders rij je 2x zo hard :+
 
Even kort melden in het SV-650S topic

Ergens in maart in het vorige topic mij eens gemeld over de mogelijke issues met olielekkage van de SV, omdat we één konden aanschaffen die wat lekte.

Destijds de gok genomen. Lekkage werd veroorzaakt doordat er simpelweg te veel olie in het carter zat. Via een injectiespuit en een slangetje het teveel er uit gehaald, en sindsdien is onze nieuwe aanwinst droog.

Even twee fotootjes van "Soesje" zoals hij nu liefkozend in onze familie is genoemd. En wel voor en na een mini-makeover.

Voor;[afbeelding]

Na;[afbeelding]

Na bestelling een forse tijd op de Takkoni demper moeten wachten, maar het was het wachten waard. Het geluid zonder de dB killer is overdonderend!! Met dB killer is het geluid duidelijk mooier dan de originele pijp, maar wel bescheiden genoeg.

Verder rimstriping er op gezet, kötklusje om het goed te doen, maar het zit er redelijk strak op (niet te dicht bij kijken)

De Motor is eigenlijk van m'n vriendin maar ik heb 'm ook al een paar keer mee gehad, in plaats van m'n eigen ZX. Heerlijke gooi en smijtfiets. De nieuwe eigenaresse is er al een Elfstedentocht en een VRO1 verder mee, om als heropstapster weer wat meer motorgevoel te kweken en tot nu toe is ze zeer tevreden met de Soes.

Freez

Mooie demper idd! Welkom :) En nu blijven heh :9
 
Zo, gisteraaf terug gekomen van een weekendje Eifel :).
Was zeer geslaagd, tot 14:30 @ zondag. Een enorme regenbui voor 30 min.
Was tot aan m'n ballen nat -O- ...
Maar de wegen in de Eifel maakten dat weer goed *O*

De dealer heeft nog steeds mijn koppelingseuvel niet verholpen :(.
Het kleven van m'n koppeling is nog steeds en zeer hinderlijk als je even voor 't stoplicht staat te wachten en je krijgt 'm niet in z'n neutraal :(.

Daarbij staat ie enorm rijk afgesteld toen die gasschuiven erin gingen voor m'n 25 kW beperking. Als ik gasgeef dan lijkt 't net of ik op een dieselfiets zit.

Daarbij hebbik ook rond de 3 a 4 d RPM een "dip". Ofwel als ik dan gas geef dan zakt ie in en pakt 'm daarna pas op. Hetzelfde als wat hierboven enkele malen is verteld.

Dat wordt zo WEER eens de dealer bellen ;(
 
motor in z'n vrij bij het stoplicht? :?

yupz @ maastricht staan die dingen op de snelweg. En der stond zo rij (had daarvoor al dik 200 km op de snelweg gereden) dus wilde ff m'n linkerhand vrij hebbe :). Gaat ie niet in z'n N :(

@ dutchy, bij deze dealer hebbik nog 6 maanden garantie :P Dus beetje zonde om naar een andere te gaan. Daarbij koop ik hier iig geen andere fiets meer.

In de Eifel reed die 1:10 normaal 1:13 en de rijder die achter me reed haalde me plots in. Eenmaal bij de bezinepomp ( O-) ) zei die dat ie pijn in z'n kop kreeg van de uitlaatgasse wat uit m'n uitlaatje kwam. Ding walmt als de malle...
 
Laatst bewerkt:
yupz @ maastricht staan die dingen op de snelweg. En der stond zo rij (had daarvoor al dik 200 km op de snelweg gereden) dus wilde ff m'n linkerhand vrij hebbe :). Gaat ie niet in z'n N :(

@ dutchy, bij deze dealer hebbik nog 6 maanden garantie :P Dus beetje zonde om naar een andere te gaan. Daarbij koop ik hier iig geen andere fiets meer.

In de Eifel reed die 1:10 normaal 1:13 en de rijder die achter me reed haalde me plots in. Eenmaal bij de bezinepomp ( O-) ) zei die dat ie pijn in z'n kop kreeg van de uitlaatgasse wat uit m'n uitlaatje kwam. Ding walmt als de malle...

Wel balen dat het allemaal zo moeizaam gaat bij die knakker -O-

Als het allemaal echt zo lastig blijft gaan zou ik lekker de bovag inschakelen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan