SV650 '99 - '02 topic deel 11 "De X-rated bbq"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedoel je zelf grote beurt doen, of zelf kleppen controleren? Ik heb totaal geen ervaring met klussen aan motoren.. Hij heeft 30.000 gelopen.

Als je zelf kleppen gaat controleren, kan je net zo goed ook zelf de hele beurt doen :) Als je beetje handig bent is het prima te doen. Maar goed, misschien dat je m beter weg kan brengen ja, want ook carbs syncen moet gebeuren denk ik? Weet alleen geen garage in Amsterdam.
 
Met van die flapjes.

Helemaal vergeten dat die er ook op stond :P.

Ik heb zelf deze bestelt:
[afbeelding]
[afbeelding]

die heb ik nog liggen voor de liefhebber :Y
is al wel gespoten in kleur van mijn svtje

en flappen zitten idd los maar die klapperen niet
getest bij 230 op de teller

lexusOP2.jpg
 
Wie weet er een goede en betaalbare garage in Amsterdam? Motor moet voor een grote onderhoudsbeurt weg. Zoals ik een aantal dagen geleden postte haperde mn motor nogal wanneer ik het gas opentrok en had ik zo af en toe geen vermogen. Monteur bij een garage zei dat waarschijnlijk mn kleppen gesteld moeten worden (kutzooi, net gekocht, lekkere 1e kostenpost!). In ieder geval had hij zelf pas over 1 maand tijd.. kosten ongeveer 300-500 euro, vanochtend motoport gebeld die sneller tijd hadden, maar de kosten op 500-700 euro schatten!

adviezen/ideeén?

oh en zoals beloofd (voor zover er iets valt te zien, betere foto;s volgen!):

[afbeelding]
[afbeelding]

Doe 's hier vragen:
Amsterdam - MFA 26: Laagvliegers

Er zijn hier veel zaken, maar geen idee welke goed is.
 
is dat niet een smoked knipperlicht, hij lijkt hier alleen wat donkerder door de schaduw.



BTW iemand hier had toch een smoked achterlicht besteld, is ie al gemonteerd en zoja waar blijven de foto's

Mmm volgens mij zijn 't plastic kapjes :? wat Spierings al aangaf.
EDIT: Mss handig om 't aan Bart zelf te vragen :P

Anyway volgens mij had Blalien een smoked a.licht besteld (of ie 'm al binnen en gemonteerd heeft is een tweede... :P )
 
Laatst bewerkt:
Heb je onderhoudshistorie bij de fiets?
Zo ja, kan je even kijken wat ze bij 24 dkm hebben verricht.

Nee dat niet, hij heeft zelf voor een motorzaak gewerkt en deed onderhoud dus zelf (hij heeft er voor mij ook remblokjes en nieuwe band onder gezet) zo aan zn gereedschap te zien kon 'ie iig wel klussen en is het geen lulverhaal. Ik zal m wel even vragen of de kleppen al ns zijn gesteld, maar dan nog was dit volgens de monteur waarschijnlijk de oplossing voor de problemen en zal het dus moeten gebeuren..
 
Nee dat niet, hij heeft zelf voor een motorzaak gewerkt en deed onderhoud dus zelf (hij heeft er voor mij ook remblokjes en nieuwe band onder gezet) zo aan zn gereedschap te zien kon 'ie iig wel klussen en is het geen lulverhaal. Ik zal m wel even vragen of de kleppen al ns zijn gesteld, maar dan nog was dit volgens de monteur waarschijnlijk de oplossing voor de problemen en zal het dus moeten gebeuren..

Dan zouden je kleppen nu al (flinke) speling hebben - lijkt me beetje sterk. Geen lekke pakking ergens ofzo?

(Die van mij @ 32k voor t eerst gecontroleerd en speling nog volgens specificatie. Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dat bij jou ook zo zou moeten zijn, maar SV's slijten in t algemeen niet snel *D)
 
Laatst bewerkt:
Dan zouden je kleppen nu al (flinke) speling hebben - lijkt me beetje sterk. Geen lekke pakking ergens ofzo?

(Die van mij @ 32k voor t eerst gecontroleerd en speling nog volgens specificatie. Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dat bij jou ook zo zou moeten zijn, maar SV's slijten in t algemeen niet snel *D)

hm oke, had eigenlijk gehoopt dat het probleem daarmee gevonden was. Nouja, komt er in ieder geval dus op neer dat 'ie sowieso nagekeken moet worden. Ik heb op MF-regionaal een garage in Amsterdam gevraagd, thanks voor de tip!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan