Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Geef je GROOT gelijk! Lelijk ding!Leuke update hoor Rob,maar hoe KAN je dat zadel op die mooie soes laten zitten.
ik zeg, eraf en ritueel de fik erin!
Tja een Tesla zo te zien?dus je ben nu CO2 neutraal bezig met de wankelsEerlijk is eerlijk, ben niet dagelijks te vinden hier.
Maar om toch het topic wat in leven te houden...
Nog ff wachten en vakansiee.
Ja jammer voor mij, voorlopig dus nog niet naar Noorwegen met de motor.
Dus hopelijk straks tijd voor de wankels
Dus bij deze ff een paar foto's.
Bekijk bijlage 1503556
Bekijk bijlage 1503557
Dorita staat er natuurlijk ook.
Mooi tussen het allergaartje.
Benefiets' (op de achtergrond, werkpaard zogenaamd zijspan) en de uiterst milieu vriendelijke rijtuig. Tuig ja!
Is meer een chopper zadel.Geef je GROOT gelijk! Lelijk ding!
Heb een zadelpan met schuim liggen van een orginele RE5. Bijna nieuw!
Moet wel overnieuw bekleed worden. Tot die tijd blijft dit lelijke orginele zadel erop totdat ik een kenteken bij haar heb. En probeer ik deze wel te verkopen. Maar misschien ook niet. Dit is een goede zadelpan, dus daar kan ook wat anders op gemaakt worden Toch zuinig zijn op de onderdelen.
Worden voor veel te dure prijzen aangeboden...
Idd zon opgevoerde golfkar.Tja een Tesla zo te zien?dus je ben nu CO2 neutraal bezig met de wankels
Aha turbines dus,vandaar de liefde voor wankels,als het maar roteertIdd zon opgevoerde golfkar.
En nee niks co2 neutraal. Laad dat ding op op het werk op. Jawel uit de kluiten gewassen vliegtuigmotoren hoort bij mijn werk.
Dus gas gestookt is die elektrobak.
En dat is dus ook mijn werk. Groot onderhoud aan energie centrales
Ben en blijf een petrolhead! Maar zon opgevoerde telefoon rijd wel erg prima
Eens gebruik gemaakt van de regelingen die er waren
Was het deze?Ik kwam twee weken terug een waanzinnig mooi gerestaureerd exemplaar met zijspan tegen, aangepast voor een rijder met beperkte beenfunktie:
Het ding glimt zo hard dat je op de laatste foto de reflectie het spatbord ornament van mijn zijspan op de tank ziet.
Dat zou maarzo Peet kunnen zijn.Reed ik vandaag een toeristisch rondje richting Waspik ,en wat kom ik tegen onderweg,een oranje RE5 met zijspan,
normaal zijn ze al zeer zeldzaam,maar met een zijspan ben ik ze nog niet tegengekomen,had er overigens flink de vaart in,
je kon de wankel goed horen werken.
Ja en dat was al zo,n 100jaar geleden dat ik er 1 rijdend in het wild gezien heb.Dat zou maarzo Peet kunnen zijn.
Idd bovenstaande foto.
Wel mooi! 1 in het wild gespot
Me2! Enkel de van Veen en Hercules in het echt gezien. Nooit gehoord, laat staan rijdendJa en dat was al zo,n 100jaar geleden dat ik er 1 rijdend in het wild gezien heb.
Ik herkende hem in eerste instantie aan het aparte geluid,toen zag ik die grote radiateur en wist genoeg,een echte in het wild rijdende wankel,
is net zo opwindend als een Tasmaanse tijger spotten
Verder eigenlijk weinig wankels in levende lijve zien rijden,wel de Norton F1,maar buiten nu 2 Re,s niet,wenslijstje is ooit nog
eens een van Veen in het wild te zien en/of een Hercules wankel,maar zal wel een wens blijven,wel ooit op de RAI een nieuwe van Veen gezien,
toen was hij net uit.
Ja hij ging door voor 1000cc ,maar vergeleken met een gewone 4 takt moet ja dat verdubbelen,was dus eigenlijk een 2.0L.Mag ik een klein beetje opscheppen? Toen ik voor het eerst naar de TT van Assen ging, werd ik achterop meegenomen op een Van Veen. Dat was in 1986. Wat me van die rit van 450 km op een zaterdag het meeste bijgebleven zijn: de tussenacceleratie, veel mensen kijken naar die motor alsof we van Mars kwamen, mijn AGV helm die steeds wilde opstijgen bij 200 gemiddeld en het feit dat de bestuurder vier keer moest tanken. Ach, zei hij. Dat ding zuipt toch. Kan je beter hard rijden, dan heb je er nog wat voor terug.
Mooi verhaal Kees!Mag ik een klein beetje opscheppen? Toen ik voor het eerst naar de TT van Assen ging, werd ik achterop meegenomen op een Van Veen. Dat was in 1986. Wat me van die rit van 450 km op een zaterdag het meeste bijgebleven zijn: de tussenacceleratie, veel mensen kijken naar die motor alsof we van Mars kwamen, mijn AGV helm die steeds wilde opstijgen bij 200 gemiddeld en het feit dat de bestuurder vier keer moest tanken. Ach, zei hij. Dat ding zuipt toch. Kan je beter hard rijden, dan heb je er nog wat voor terug.
Naar verhouding veel koppel beschikbaar. Dat doet wonderen als je niet wil terugschakelen maar wel versnellen. Verbruik is meer van een 3.0 liter!!Ja hij ging door voor 1000cc ,maar vergeleken met een gewone 4 takt moet ja dat verdubbelen,was dus eigenlijk een 2.0L.
Ja Wankels staan niet bekend om hun zuinigheid.Naar verhouding veel koppel beschikbaar. Dat doet wonderen als je niet wil terugschakelen maar wel versnellen. Verbruik is meer van een 3.0 liter!!
Noem ‘t gerust zuiplappen. RobE heeft de motor ook een keer onder ogen gekregen.Ja Wankels staan niet bekend om hun zuinigheid.