't BMW Sportboxer topic (deel 15 !)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je de sleutel in het slot steekt, de handgreep omhoog beweegt, kun je dan bij de achterzijde van de slotcilinder komen (dus van bovenop de koffer, niet van binnenuit)? Zo ja, dan zie je op het uiteinde van de cilinder een palletje dat je met een paperclip naar binnen kunt duwen. Dat gedaan kun je de cilinder met sleutel erin een stukje eruit draaien, kwart slag draaien en vervolgens er helemaal uit nemen.

Haal je dan de sleutel er uit, dan vallen de plaatjes er uit. Je moet dan de plaatjes herschikken aan de hand van de sleutel van het contactslot, zodat deze weer gelijk vallen met de slotcilinder als de sleutel is geplaatst. Het beste laat je dit door de dealer doen, omdat die van die plaatjes hebben, want mogelijk moet je andere plaatjes hebben. Een goede dealer rekent daar niets voor (of een zeer gering bedrag).
 
Stampertje_35 schrijft over meerdere circuitdagen:

Jep ... had het gezien !
Wel ff wennen zó vroeg in het jaar een hele circuit-dag :]
Hopelijk kan ik de tijd vinden om aankomend jaar meerdere circuit-dagen te plannen !?

Bedoel je echt meerdere circuitdagen, of sessies via MACZ? :?

Sowieso probeer ik alle sessies met MACZ mee te doen, maar heb ook wel interesse om een of meedere circuitdagen mee te pikken. Dus als je het leuk vindt ........... kunnen we wellicht saampjes ;) (en/of met anderen) knallen! *O*
 
Bedoel je echt meerdere circuitdagen, of sessies via MACZ? :?

Sowieso probeer ik alle sessies met MACZ mee te doen, maar heb ook wel interesse om een of meedere circuitdagen mee te pikken. Dus als je het leuk vindt ........... kunnen we wellicht saampjes ;) (en/of met anderen) knallen! *O*
Count me in *O*
 
Als je de sleutel in het slot steekt, de handgreep omhoog beweegt, kun je dan bij de achterzijde van de slotcilinder komen (dus van bovenop de koffer, niet van binnenuit)? Zo ja, dan zie je op het uiteinde van de cilinder een palletje dat je met een paperclip naar binnen kunt duwen. Dat gedaan kun je de cilinder met sleutel erin een stukje eruit draaien, kwart slag draaien en vervolgens er helemaal uit nemen.

Haal je dan de sleutel er uit, dan vallen de plaatjes er uit. Je moet dan de plaatjes herschikken aan de hand van de sleutel van het contactslot, zodat deze weer gelijk vallen met de slotcilinder als de sleutel is geplaatst. Het beste laat je dit door de dealer doen, omdat die van die plaatjes hebben, want mogelijk moet je andere plaatjes hebben. Een goede dealer rekent daar niets voor (of een zeer gering bedrag).

Je moet dan wel de originele sleutel hebben die bij de koffer hoort.
Ik heb t ook zelf gedaan, klusje van nix.
Ik zou de plaatjes niet vergelijken met je contactslot, gewoon zorgen dat er niets uitsteekt.
Leve de slijpsteen... :$
 
Laatst bewerkt:
Als je de sleutel in het slot steekt, de handgreep omhoog beweegt, kun je dan bij de achterzijde van de slotcilinder komen ......

Erwin,
Hartelijk dank. Klus is al geklaard.

@Yellow S,
Slechts één palletje was niet bruikbaar. Hoewel de diefstalbeveiliging enigszins is afgenomen heb ik niet geaarzeld deze ene dwarsligger (per slot), een gepaste plaats te geven in de Boxerschappen.

Stamperbaas,
Scheelt weer het e.e.a. aan zoekwerk.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt allemaal goed Bomberman :}

Voor Stampertjes +E-R motoren wordt 1 Februari de dag dat ze een eigen stal krijgen :}

Daar moet natuurlijk nog wel wat aan gedaan worden ... voordat het in showroom staat is *D

Jouw stalling zal dus ook aan een klein lijstje van eisen moeten voldoen :') Ik begin eerst maar eens met het electrawerk overnieuw te doen en achter de wand plaatsen _O-


23 *O*
en ja, ook al vakantiekoffers voor de BMW :$
 
Bedoel je echt meerdere circuitdagen, of sessies via MACZ? :?

Sowieso probeer ik alle sessies met MACZ mee te doen, maar heb ook wel interesse om een of meedere circuitdagen mee te pikken. Dus als je het leuk vindt ........... kunnen we wellicht saampjes ;) (en/of met anderen) knallen! *O*

Ik heb vorig jaar met de S voor het eerst een circuit dag op Assen gedaan. Tjee, wat was dat gaaf! Eigenlijk best verslavend ....... :9
Dus wie weet.....
 
Mr_Sloo: hangt van de datum en het weer af, maar ik heb ook wel interesse. Zal wel voor de hemelvaart moeten zijn, want dat gaat ik met m'n eigen cluppie op de motor op weg naar Spanje.
Ja, het weer is voor ons motorrijders nogal belangrijk.
Als ik ergens voor mezelf boek, wacht ik als het kan, ook zo lang mogelijk.

Hemelvaart, mei, zit Sloo senior (bijna) altijd met Sloo junior AKA Mr_RPM in de Vogezen.

Als datum wordt 20/22 april aaangehouden.
Daar zijn al de nodige liefhebbers voor, inclusief mezelf.

En zolang het hotel nog plaats heeft kan er geboekt worden.
Soms lukt dat nog tot de laatste dag.
Ligt er uiteraard aan of ze wel of niet anderen kunnen boeken.
 
...nee hoor ; het linkje naar deeltje 14 komt er 'zodirect' bij te staan...

...überhaubt voeg ik nog iets toe in de OP, en ik verwijder nog wat...
...maar ik 'moest' gisteren even rap-rap de boel op poten zetten van de Stamperbaas... ;)




...en of puntjes Zen zijn, of voor mijn part Jing-Jang, of Ping-Pong...
...kep geen idee..., maar tis een soort van tweede natuur geworden...


...gelukkig voor mij omgeving praat ik nog niet op die manier... :/
je zou eens kunnen proberen hoe mensen gaan reageren als voor en na elke zin puntje puntje puntje zegt, lijkt me hilarsch om de gezichten van de mensen om je heen te zien ;)
 
Hey Stampertje,

Heb je trouwens al gezien dat de circuitdag van MACZ naar april is verhuisd? 23 april om precies te zijn.

Wel vroeg, ben dan nog maar net uit m'n winterslaap .....
oh, zijn die er ook nog, ben ik ook nog lid van geweest :) en dan lekker naar huis knallen en er huis achterkomen dat dat witte plaatje nog over mijn kentekenplaat zit, is me meer dan 1 keer gebeurd :)
 
Ik heb vorig jaar met de S voor het eerst een circuit dag op Assen gedaan. Tjee, wat was dat gaaf! Eigenlijk best verslavend ....... :9
Dus wie weet.....
ik ben nog een tijdje baco geweest bij MSl, toen hebben ook een keer een BMW avond op zandvoort gehad, we hebben er verschillende keren helemaal blauw gelegen, sta je op post, komt er een BMW door het scheivlak, netjes richting aangegeven naar recht en de radio aan
 
ik ben nog een tijdje baco geweest bij MSl, toen hebben ook een keer een BMW avond op zandvoort gehad, we hebben er verschillende keren helemaal blauw gelegen, sta je op post, komt er een BMW door het scheivlak, netjes richting aangegeven naar recht en de radio aan

Niet alleen BMW's zijn hilarisch ... :P

Je ziet het meerdere keren; 'heren', soms nog binkies, superstrak in het nieuwe leer ... gigantische dikke fietsen onder hun kont, ala Ducati 1198S tricolore, ja zelfs een desmosedici of andere mega sportieve machines van andere populaire merken ...

en dan netjes rechtop door de Tarzan met 35km/h _O-

Soms ... heel soms zie je jongens echt mannen worden in de loop der jaren, kolere wat gaan ze dan hard !!! Nee, niet onverantwoord maar gewoon echt goed :}
 
Bedoel je echt meerdere circuitdagen, of sessies via MACZ? :?

Sowieso probeer ik alle sessies met MACZ mee te doen, maar heb ook wel interesse om een of meedere circuitdagen mee te pikken. Dus als je het leuk vindt ........... kunnen we wellicht saampjes ;) (en/of met anderen) knallen! *O*

Neu ... Macz heeft geen meerdere circuitdagen, ééntje + de avonden natuurlijk !

Loopt een beetje aan 20 juni te denken, bij de Race academie op Assen !?
Een collega heeft zich al ingeschreven (rijdt ook MAcz) ... kan je dan, en wie wil er nog meer mee ???

Daniell !?
Wobbert !?
 
Laatst bewerkt:
Niet alleen BMW's zijn hilarisch ... :P

Je ziet het meerdere keren; 'heren', soms nog binkies, superstrak in het nieuwe leer ... gigantische dikke fietsen onder hun kont, ala Ducati 1198S tricolore, ja zelfs een desmosedici of andere mega sportieve machines van andere populaire merken ...

en dan netjes rechtop door de Tarzan met 35km/h _O-

Soms ... heel soms zie je jongens echt mannen worden in de loop der jaren, kolere wat gaan ze dan hard !!! Nee, niet onverantwoord maar gewoon echt goed :}
yep, altijd leuk om te zien, we hebben er ook een keer 1 gehad met een nagelnieuwe duc, beetje gekieteld, want standaard is natuurlijk ruk, de eigenaar had een foute wouter kapseltje, goedroeg zich ook als foute wouter, toen ik voor een sessie vroeg of hij niet even zijn pak aan elkaar moest ritsen kreeg ik een hele glazige blik, en vervolgens pakte hij een losse rugbeschermer, en tok die over zijn pak heen |( |(

Ik heb 2 rondjes achter hem gereden, en toen heb ik hem ergens uit de grindbak getrokken
 
Gashandle vastzetten.
Op de oude modellen bestond de mogelijkheid om met de stelknop de veerspanning te verstellen waardoor je onder het rijden met beide handen ergens aan kon frutselen, of je rechterhand wat rust geven.
Dat systeem had mijn voorkeur.
a) De weerstand werd veroorzaakt door een kunsstof slofje dat de grip radiaal belast.
b) Eenmaal ingesteld hoef je er bijna nooit meer aan te komen.

Het systeem op de S is van een heel andere orde.


Uploaded with ImageShack.us
a) De belasting is axiaal en daar lijkt de constructie van het gashandle niet op berekend.
b) Het schijnt, dat er mensen zijn die met de rechterhand tegelijkertijd het gas kunnen bedienen en de stelknop in kunnen stellen.
c) Eenmaal ingesteld zorgen een paar gasbewegingen ervoor dat alles weer los staat.

Zo heeft alles zijn voor- en nadelen.
Gas dat open blijft staan bij een val is niet aantrekkelijk, dus een systeem dat slechts even het gas vasthoudt lijkt daarmee gebaat. Maar het gepiel om even het gas vast te zetten ( ik doe dat met mijn linkerhand) is ook niet alles.
Ben benieuwd hoe mijn Boxer-lotgenoten daar over denken.
 
Laatst bewerkt:
puntje-puntje-puntje

tralala ; ik heb op de RT gewoon een klein knopje voor cruise-control ;)

puntje-puntje-puntje











...mwha..., van old-skool puntjes werkt toch makkelijker... :/
 
R1200S Öhlins vraagje

...heeft er iemand van ons hier al wel eens de achterkant iets hoger gezet middels de onderste stelbout...??

...gaat dat een beetje makkelijk (afgezien van het feit dat je je achterwiel er uit moet halen natuurlijk...
 
Laatst bewerkt:
R1200S Öhlins vraagje

...heeft er iemand van ons hier al wel eens de achterkant iets hoger gezet middels de onderste stelbout...??

...gaat dat een beetje makkelijk (afgezien van het feit dat je je achterwiel er uit moet halen natuurlijk...

Hiero, werk bij de dealer dus vandaar. :)

Gevolg is dat de motor scherper gaat sturen, maar wordt instabiel omdat de standaard schokbrekers (zowel Ohlins als Showa) van het fabrikaat "goedkoop" zijn. Ik zou hem lekker laten staan en als je wel sportief wil rijden er eerst twee volledig instelbare shocks onder hangen.
 
...thanx...
...dat van dat scherper sturen is bekend... ;)

...heb trouwens ongeveer alleen de buitenkant van de Öhlins nog standaard..., rest is al aangepast (veren + binnenwerk)...
 
...thanx...
...dat van dat scherper sturen is bekend... ;)

...heb trouwens ongeveer alleen de buitenkant van de Öhlins nog standaard..., rest is al aangepast (veren + binnenwerk)...

Jammer aan de standaard Ohlins is dat je achter niet onafhankelijk de compressie en rebound in kunt stellen en dat ie na 10.000km sportief gebruik versleten is. De voorzijde is helemaal niet in te stellen... :/
 
...ja..., van het gele veerding aan de voorkant hadden ze wel iets meer werk mogen maken...
 
Neu ... Macz heeft geen meerdere circuitdagen, ééntje + de avonden natuurlijk !

Loopt een beetje aan 20 juni te denken, bij de Race academie op Assen !?
Een collega heeft zich al ingeschreven (rijdt ook MAcz) ... kan je dan, en wie wil er nog meer mee ???

Daniell !?
Wobbert !?

Zo, ff bijgelezen. Het gaat dus om een introductietraining met 5 sessies van 20 minuten.
Nog wel ff sparen, 289 euries kost ut. Lijkt me wel gaaf gezien de kleine groepen en intensieve begeleiding :Y :9

@stampertje, enig idee of zo'n dag in een poep en een scheet vol zit? Die circuitdagen van CRT zitten ook altijd zo snel vol.
 
Stampertje_35 neemt het initiatief:


Neu ... Macz heeft geen meerdere circuitdagen, ééntje + de avonden natuurlijk !

Loopt een beetje aan 20 juni te denken, bij de Race academie op Assen !?
Een collega heeft zich al ingeschreven (rijdt ook MAcz) ... kan je dan, en wie wil er nog meer mee ???

Daniell !?
Wobbert !?

He Stampert,

Ik heb zeker interesse. Maar het moet nog wel even langs de ballotagecommissie. Want € 289,- is toch een aardig bedrag. Aan de andere kant wil ik graag progessie maken, en daar is deze training dan weer uitermate geschikt voor!

En de ballotagecommissie zit momenteel nog in de sauna ......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan