't BMW Sportboxer topic (deel 15 !)

Status
Niet open voor verdere reacties.
E keur staat aan de onderkant maar is slechts heel licht ingegraveerd, dus slecht afleesbaar.

Waar precies? Ik heb gisteren namelijk met wat water en een spons de onderkant van de uitlaat schoongemaakt, maar kon zo snel geen sporen van een ingegraveerde code vinden. Staat het anders op de metalen plaat waaraan de kentekenhouder is bevestigd?
 
Ik zal maandag even een foto maken als ik de S terug heb met quickshifter. Uit mijn hoofd is staat het op de linker pijp als je achter de motor staat.
 
E-keur is alleen geldig met dB-killers, en inclusief keurig dempende katalysator (indien dat laatste als standaard item op de motor zit)

Heeft U 1, of 2 van de 2 niet, dan rijdt U op dat moment rond met een uitlaat welke niet conform de eisen is die de wetgever daaraan gesteld heeft.

Simpel.

En toch heb ik een open Laser uitlaat waar geen DB killers in kunnen met een E keurmerk.
De uitlaat is hiervoor nog een keertje naar Laser gestuurd.
 
...en zo heb ik een set HPE uitlaatbochten, met verdikking tbv de katalysator, en inclusief duidelijk E-keurmerk,...echter waar nooit een katalysator in heeft gezeten...

...ik heb 'm maar niet teruggestuurd... ;)
 
ja dat vond ik dus ook..... zit ook meer te kijken naar een laser demper maar die worden maar sporadisch aangeboden.... en om zo'n ding nieuw te kopen vind ik nog al aan de prijzige kant......
 
...voor veel geld kan deze Laser over een paar uur de Uwe zijn...

...of wie nog een verse Y-pijp zoekt : klik


...of helemaal een nieuwe Laser...


...of een originele Laser van een 2004 BoxerCup voor weinig...
...nadeel : je moet 'm wel zelf ophalen... :/


...hey (!!) : dit is niet duur zeg !...
...stukken voordeliger dan het ding van Remus...!


...en wat hebben we hier dan ?!...
...wel FF iets regelen met die gast mbt het verzenden...
 
...oh ja, deze hebben we ook nog...

...een setje VanderLinde dempers...
...250 mijl gebruikt ; dus als nieuw...

...looking for offers..., m.a.w : prijs is onderhandelbaar...
 
...voor veel geld kan deze Laser over een paar uur de Uwe zijn...

...of wie nog een verse Y-pijp zoekt : klik


...of helemaal een nieuwe Laser...


...of een originele Laser van een 2004 BoxerCup voor weinig...
...nadeel : je moet 'm wel zelf ophalen... :/


...hey (!!) : dit is niet duur zeg !...
...stukken voordeliger dan het ding van Remus...!


...en wat hebben we hier dan ?!...
...wel FF iets regelen met die gast mbt het verzenden...

goede morgen samen .

he roloo, jij zegt een orginele bcr laser.

zijn dat laser dempers en een cat.
en zitten die ook onder een mamola uitvoering.
 
...1 pagina uit de folder van destijds...

full
 
littleloony en het gevallen kwartje...:

als ik het goed begrijp is de bcr dus exact hetzelfde als elke andere S.
op het carbon de kleuren en de veren na.

...yep !...
...en op de onderkuip na...


...de Mamola kon je ook gewoon met of zonder ABS bestellen ; bij de 2004 uitvoering was dat niet mogelijk, die kwam altijd zonder ABS...

...een BCR had echter wel af fabriek de brede achtervelg met 180 band ; en dat was weer een optie bij de niet BCR fietsen...


...mijn BCR destijds had ook gewoon dus ABS, handvatverwarming, extra 12Volt stekkertje...
...en een kofferset... :X


...maar goed ; dat laatste item heb ik helemaal NOOIT gebruikt... :/
 
Laatst bewerkt:
oke onderkuip was ik vergeten .
was aan het vergelijken met me broer die heeft een 2003 mamola uitvoering gekocht .
en we dachten dat het misschien binnen in anders zou zitten, wat betreft overbrenging .

dus eigenlijk alleen optische verschillen.

en nog een vraag, wat voor remblokken gebruik je jouw s .

hij heeft ze vernieuwd voor originele bmw blokken .
wel gesinterd, maar ze zijn lekker aan de prijs.
 
Beste Boxerrijders, ik ben even zo vrij jullie topic te komen vervuilen met een oproepje, namelijk het volgende:

Ik ben een beetje aan het hobbyen met het maken van motorfilmpjes en dat gaat allemaal aardig, ik vind het erg leuk en krijg leuke reactie`s. Nu ben ik op zoek naar mensen die het gaaf zouden vinden een tof filmpje te hebben van hun motor! Nu heb ik al een aantal mooie motoren op beeld staan (zie hier) en ik zou daar graag nog veel meer motoren aan toevoegen! Alle modellen welkom, ik vind zelf BMW boxers (bij voorkeur met open pijpen) erg gaaf dus vandaar dat ik ook hier even kom spammen ;)

De bedoeling is dat we met elkaar afspreken op een mooie plek (voorkeur voor Zuid-Nederland, kom zelf uit Den Bosch) en we maken dan één of meerdere mooi filmpjes van je motor. Meestal maak ik in eerste instantie een "details en geluid" filmpje met mooie close-up shots van de motor voorzien van het geluid (stationair en op toeren, bij wegrijden / langsrijden) van de pijp. Verder is alles mogelijk qua aanvullende beelden of filmpjes, ik heb beelden geschoten van mooie kneedowns (in slowmotion, altijd gaaf) of dikke wheelies, of gewoon een paar keer voorbij knallen of mooie bochten nemen. Dit is allemaal naar wens van de rijder, niks moet!

Voor het uitgebreide verhaal, zie dit topic: Gezocht: Motoren & feedback (voor motorfilmpjes) en mocht je zelf interesse hebben, stuur me even een mail (zie profiel) of een PM bericht. Ik heb vanaf 3 september een paar weken vrij (had nog 70+ vakantiedagen :z ) dus tiet zat, zowel overdag als in de avonduren. Houd er rekening mee dat we voor een filmpje van 2 minuten al snel 2 uur in totaal kwijt zijn, resultaat is hopelijk een gezellige middag en eeuwige Youtube roem voor je motor :P

Ik hoor het graag, alvast bedankt. JMG

Zie onderschrift voor Youtubekanaal en motorfilmpjesblog, daarop voorbeelden van eerder gemaakte filmpjes!
 
De 2004 heeft een anders gekleurd klokkenspel en staat af fabriek hoger op de pootjes

Ook zitten er dunne handvatten op zonder hvv voor een beter gevoel en mist hij ABS om gewicht te besparen

De laser uitlaat was eveneens standaard,wel met katalysator.

Ook zaten er stuurspiegels op en geen kuipspiegels,de kuipgaten waren afgedekt met carbon

Al met al is de 2004 de laatste en meest getrouwe Boxercup replica 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik neem altijd de rode brembo blokken,goedkoper,langere levensduur,harder remmen.....niet alles waar BMW op staat is beter :N
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan