Tankpad laat los

Mattie410

Rookie
21 jun 2010
5
0
Capelle aan den IJssel
Hallo.

Heeft iemand een idee hoe je een tankpad kan "vastlijmen" op je motor? Hij laat bij mij los aan de onderkant en dat ziet er niet mooi uit.
Ik neem aan dat je niet gewone lijm kan gebruiken anders beschadig je je lak denk ik.

Hopelijk hebben jullie ideeën ;)
 
Wel eerst even verwarmen,

probeer eerst de tank leeg te rijden en ga dan met een fohn op de tankpad blazen om deze los te weken. Ook de tankdop even los maken zodat ook de brandstofgassen kunnen ontsnappen.

De nieuwe ook weer verwarmen en er op plakken :Y
 
Alleen als je een nieuwe plakt krijg je een fraai resultaat. Niet gaan rommelen met allerhande huis tuin en keukenlijmen. Dit kan je laklaag ernstig aantasten!!!
Als je de lak goed ontvet voor het plakken (alcohol, remmenreiniger, maar geen terpentine) en de tankpad plakt bij 18gr+ heb je van loslaten geen last.

Als de tankpad zich moeilijk laat verwijderen kun je een haarfohn gebruiken.
 
Wel eerst even verwarmen,

probeer eerst de tank leeg te rijden en ga dan met een fohn op de tankpad blazen om deze los te weken. Ook de tankdop even los maken zodat ook de brandstofgassen kunnen ontsnappen.

De nieuwe ook weer verwarmen en er op plakken :Y

Appie dat ding gaat heus niet in de fik vliegen hoor :+
 
Alleen als je een nieuwe plakt krijg je een fraai resultaat. Niet gaan rommelen met allerhande huis tuin en keukenlijmen. Dit kan je laklaag ernstig aantasten!!!
Als je de lak goed ontvet voor het plakken (alcohol, remmenreiniger, maar geen terpentine) en de tankpad plakt bij 18gr+ heb je van loslaten geen last.

Als de tankpad zich moeilijk laat verwijderen kun je een haarfohn gebruiken.

:^ Anders werkt wd 40 ook goed!
 
Als je tankpad een heel klein beetje loslaat en nog nieuw is, kun je ook de föhn gebruiken om de lijm te "reactiveren". Is mij wel gelukt om zo een tankpad goed vast te zetten.

Maar zoals al gezegd: ga niet pielen met lijm, als ie eenmaal los zit is er niets meer aan te doen en maak je het alleen maar erger.

Het aanbrengen van een tankpad kun je het beste doen als het wat warmer is, dan is de pad soepeler en hecht de lijm beter.
Als je de nieuwe tankpad aanbrengt: eerst goed de lijmresten van de oude verwijderen. Dan het gedeelte ontvetten waar de nieuwe pad op komt. Laat dat goed drogen. Dan de tankpad aanbrengen, let er op dat er geen lucht onder de pad blijft zitten. Laat de lijm bij voorkeur een dag drogen voordat je gaat rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan