Tanksteun voor duorijder!

2 Fast 4 You

Die hard MF'er
12 feb 2006
720
0
leerdam
Tijdens het rijden op mijn r6 uit 2001 met mijn vrindin achterop blijkt het bij stevige ritjes nogal lastig te zijn om haar zelf vast te houden en voor mij is het ook niet echt prettig als ze met haar handen op mijn bovenbenen drukt ter afwisseling van de tank.

Nu ben ik er pasgeleden tijdens de YARC op Assen achtergekomen dat er handvaten tekoop zijn die je op je tank kan monteren net als een tankcamera.

Ik heb een Spaanse site ( A-SIDER asa o asideros para motos deportivas ) gevonden waar ze tekoop aangeboden worden maar aangezien ik de Spaanse taal niet kan schrijven of spreken ben ik benieuwd of er iemand is die weet of je deze ook in nederland kunt kopen?

 
Laatst bewerkt:
De meeste takdoppen zitten niet met 6 boutjes vast maar met drie of 4 m6 inbus boutjes
Ik ga zekerste weten mijn vrouw niet laten steunen op drie of 4 m6 inbus boutjes, het risico dat mijn tankdop eruit getrokken word of mijn tank ingeduwt word bij stevig optrekken of remmen is mij te groot.

en nee mijn vrouw is niet van het formaat kamerolifant
 
Wilco Zeelenberg rijd er ook mee op het cicuit dus ik denk echt niet dat er zomaar wat mee gebeurt.
 
Zou er niet aan moeten denken zo'n gedrocht op me motor te hebben :X
dan zou ik liever dit hebben:
[afbeelding]

Het gaat er juist om dat de bestuurder niet veel last heeft van het trekken en duwen van een passagier. En als je niet zo'n gedrocht op je motor wil hebben dan moet je er zelf niet op gaan zitten denk ik :+

Volgens mij gaan er wel meer dan 3 of 4 inbus bouten in je tankdop ring hoor ... dusseeh, als iemand het kan vertalen dan moet je het gewoon kopen zou ik zeggen. :P Nuttige investering
 
Laatst bewerkt:
Na een aantal jaren SS gereden te hebben met zo af en toe een duo achterop had ik deze graag willen hebben. De druk bij het remmen wordt groot op de polsen. Met dit heb je dat niet. Zeer nuttige investering lijkt me... Denk er zelfs aan een te willen op een Tour Sport, Tuono... Gewoon er af halen als je hem niet nodig heb en er op zetten als je weet dat je iemand gaat meenemen voor een paar uur...
 
Het lijkt mij inderdaad een nuttige inverstering, en ik wil absoluut geen band om mijn rug waardoor ik zelf nog steeds alle druk op moet vangen. Ik zal een op mijn gemak proberen een beetje fantsoenlijke mail in het Engels (was ook niet mijn sterkste vak) te sturen en kijken of ze daar dan op reageren.
 
Laatst bewerkt:
EASY TO ASSEMBLE AND DISASSEMBLE

· THE ESTHETICS OF THE MOTORCYCLE IS RESPECTED .

· MADE IN ALUMINIUM RUSTLESS (AG3T)

· THE PILOT DOES NOT SUFFER THE PASSENGER'S LOADS

· OPTIMAL GRIP IN ACCELERATION AND BRAKED.

· MODELS FOR "R" AND SPORT MOTORCYCLES. HONDA,

YAMAHA, SUZUKI, KAWASAKI.
 
Het gaat er juist om dat de bestuurder niet veel last heeft van het trekken en duwen van een passagier. En als je niet zo'n gedrocht op je motor wil hebben dan moet je er zelf niet op gaan zitten denk ik :+

Volgens mij gaan er wel meer dan 3 of 4 inbus bouten in je tankdop ring hoor ... dusseeh, als iemand het kan vertalen dan moet je het gewoon kopen zou ik zeggen. :P Nuttige investering
idd zitten er meer in de ring ja.
maar vaak zijn er maar 3 of 4 door en door tot aan je tank en is de rest opvulling/sier ;)

twijfel ook of ik een duo aan 3 M6'jes wil laten hangen/duwen(en daarnaast het risico dat je je vulopening krom duwt)
 
mogelijkheid is ook om gewoon iets rustiger te rijden,

zou zo'n lelijk ding ook niet op me motor willen hebben,
voel liever haar handjes om me middel, en twee airbags in me rug *O*
 
De meeste takdoppen zitten niet met 6 boutjes vast maar met drie of 4 m6 inbus boutjes
Ik ga zekerste weten mijn vrouw niet laten steunen op drie of 4 m6 inbus boutjes, het risico dat mijn tankdop eruit getrokken word of mijn tank ingeduwt word bij stevig optrekken of remmen is mij te groot.

en nee mijn vrouw is niet van het formaat kamerolifant
Dat zijn niet eens M6 boutjes, maar M5 (tenminste, ik ken geen modellen met M6) en Honda gebruikt vaak zelfs maar M4.
 
Zou er niet aan moeten denken zo'n gedrocht op me motor te hebben :X
dan zou ik liever dit hebben:
[afbeelding]

die gordel gebruik ik dus als ik met mijn zoontje van 9 op de motor zit,en ik kan niet anders zeggen als dat dat echt helemaal perfekt werkt.
Nu rij je uiteraard een heeeeeeeeeel stuk rustiger met zo'n klein jochie achterop.
 
De meeste takdoppen zitten niet met 6 boutjes vast maar met drie of 4 m6 inbus boutjes
Ik ga zekerste weten mijn vrouw niet laten steunen op drie of 4 m6 inbus boutjes, het risico dat mijn tankdop eruit getrokken word of mijn tank ingeduwt word bij stevig optrekken of remmen is mij te groot.

en nee mijn vrouw is niet van het formaat kamerolifant


das ook lekkeronzinnig.... ik weet niet of je het weet maar jij staat ook op maar 1 m6/m8 boutje... das het enige waar je steppie mee vast zit ;)

en je hele rem/schakel set zit ook maar met 2 boutjes vast..weliswaar m10 maar goed het zijn er maar 2 :+

je vrouw zal heus wel "veilig" zijn als ze zich daar aan vast houd
 
als preventie voor het te hard wegtrekken hier een tip voor de dames: vasthouden aan klokkenspel, werkt gegarandeerd, dat meneer rustig optrekt :9
 
Er zat pas een vriendin van mij achterop, en op een gegeven moment staan we stil op een parkeerplaats en ik zei "zet jij em maar op de handrem", maar die begreep ze niet helemaal volgens mij :+
 
Hij is binnen en ziet er erg goed uit.



En volgen mijn vriendin zit het ook nog goed, dus als je een duorijder heb moet je niet twijfelen om zoiets aan te schaften.
 
Een castratiemiddel mocht je een kopstaart botsing hebben. })

Verder laat ik mijn duo zich aan mijzelf vasthouden of aan de beugels op de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan