Tanktas of topkoffer..

Topkoffer of tanktas

  • Topkoffer

    Stemmen: 15 44,1%
  • Tanktas

    Stemmen: 19 55,9%

  • Totaal aantal stemmers
    34

motormuis88

MF'er
26 nov 2006
38
0
zwolle
Aangezien ik mijn motor (gsx600f) ga gebruiken als woon-werk verkeer moet ik regelmatig spullen meeslepen met de motor...
Nu ben ik aan het twijfelen of ik een topkoffer neem of een tanktas.

Graag wil ik weten wat jullie zouden doen, tanktas of topkoffer.

Merken, soorten en anderen aanraders/tips zijn van harte welkom!

Alvast bedankt!
 
Een topkoffer kun je nog gebruiken als rugsteun voor een passagier, geraakt meestal meer in en is ook niet zo lastig als je moet gaan tanken. Tanktas moet dan toch weg.
Ik heb een topkoffer van GIVI en ook zo'n 2 zijkoffers. Prima kwaliteit
 
Geen echt grote of dure dingen als laptops, fototoestellen of kerstpakketten.
Meer werkkleding, eten en drinken en van dat soort onbelangrijke dingen...
Het kan zowel in een topkoffer als in een tanktas...
 
mjah, heeft allebei zijn nadelen, maar gezien je er woon-werk mee gaat doen en dat ook op de koudere dagen zult doen, neem ik aan. Denk ik dat je het beste een tankhoes met tanktas kunt nemen, van bijvoorbeeld bagster. Voordeel is dat je dan niet meer met je benen tegen die ijskoude tank aan komt...
 
:^ ikzelf heb gekozen voor een topkoffer, denkend dat mijn rugzak erin zou passen... Dus een tip: Probeer dat van te voren :o.... |(


Dit was dus niet het geval. Ik vervoer zelf regelmatig:
1 laptop
2 ordners
1 schrijfblok met diverse pennen
1 remschijfslot

of:
1 paar schoenen
1 laptop
1 ordner
1 colbert
1 of meer stropdassen (afhankelijk of ik ze er vergeet uit te halen)
1 schrijfblok met diverse pennen

Merk: shad - sh37

groet

B
 
Oh ja: ik heb hier ook een volledig kerstpakket in vervoerd :Y...
En hij is 37 liter. Het is ideaal als je niet volledig in motorzooi wilt aankomen. Ik stop dan mijn laarzen en broek erin. Jas en helm neem ik dan los mee.

groet

B
 
Geen echt grote of dure dingen als laptops, fototoestellen of kerstpakketten.
Meer werkkleding, eten en drinken en van dat soort onbelangrijke dingen...
Het kan zowel in een topkoffer als in een tanktas...
Een tanktas heeft als voordeel dat je alles in je tas kunt laten zitten en dat als je geen tanktas hebt je motor ook geen rekje o.i.d. heeft. Een nadeel is misschien dat het altijd op je tank zit (krassen, tanken etc.) Een topkoffer vind ik persoonlijk niet zo mooi maar er past wel een hoop in en het zit niet in de weg. En het is altijd handig voor boodschappen etc. ;) Oh ja, en een tanktas is goedkoper, een koffer is altijd waterdicht.
 
Laatst bewerkt:
het voordeel van een tanktas is dat je er veel hebt die je ook als rugtas kunt gebruiken.. dus als je ergens bent, dat je heel makkelijk je bagage ook kunt meenemen.. (om nu een topkoffer op je rug te hebben ziet er ook zo vreemd uit)
 
Denk er wel even aan dat als je kiest voor de topkoffer, je spulletjes flink heen en weer schuiven.
Ik ben zelf de eerste 2 dagen met geplet brood aan het stoeien geweest
 
Ik heb gekozen voor een rugtas (is oorspronkelijk een tanktas), een tanktas is lastig tenzij je een dure hebt met complete tankhoes en snelsluiting (met magneten kan toch schuiven en slecht weer betekent rommel en dus krassen en tanken).
Een topkoffer vindt ik persoonlijk (met een SS zoals in mijn geval helemaal) lelijke gevallen en lijkt me het op- en afstappen ook nog eens lastig te maken.
"t is maar mijn mening maar een mening door ervaring en smaak en als het teveel moeite is om het even netjes in te pakken kan je beter in een koekblik stappen 8-)

[moppersmurf modus] Ik haat koekblikken B| [/moppersmurf modus]
 
ow en denk bij het kopen van een tanktas ook even aan het type motor wat je hebt: ik heb een BMW f800. Daar zit de tank dus niet voorop, zoals bij een echte normale de gemiddelde motor, maar onder je kont. Voorin zit electronica e.d. onder een plastic kapje... Daarop doen magneten het niet zo heel goed |( (nee, heb ik niet geprobeerd) dus test dat ook even uit :Y
 
Laatst bewerkt:
Denk er wel even aan dat als je kiest voor de topkoffer, je spulletjes flink heen en weer schuiven.
Ik ben zelf de eerste 2 dagen met geplet brood aan het stoeien geweest

Je moet je bammetjes ook bovenin leggen, niet onderin |(

In plaats van topkoffer of tanktas zou je ook nog aan zijtassen kunnen denken.
Gewoon met riempje/bandjes onder de zitting door.

Of, wat ikzelf gebruik: een speedbag.
Deze zet ik met een bagagenet vast.

Er zijn ook tanktassen genoeg die zonder magneten werken, dus daar hoef je je niet druk over te maken.
Mijn ervaring is dat tanktassen met riempjes minder snel krassen veroorzaken op de tank
of andersoortige bult tussen de piloot en het stuur, dan tanktassen MET magneten.
 
Laatst bewerkt:
|GROOT voordeel van een topkoffer is dat ie op slot kan en je kan m op je motor laten zitten. Dus je hoeft niet perce met je zooi te slepen en je kan bijvoorbeeld je helm dr in kwijt ofzo.

Tanktas is ook niet echt super handig ofzo om mee te slepen, op de motor zit ie perfect maar zelfs al heb je er rugzak banden aanzitten is het nog niks.
 
Een topkoffer is ideaal, zit niet in de weg, is waterdicht en er kan een hoop in :)
Bovendien kun je hem op je motor laten zitten, je helm er in kwijt als je ergens rond moet lopen, ik zou de mijne niet meer willen missen :N
 
Aangezien ik mijn motor (gsx600f) ga gebruiken als woon-werk verkeer moet ik regelmatig spullen meeslepen met de motor...
Nu ben ik aan het twijfelen of ik een topkoffer neem of een tanktas.

Graag wil ik weten wat jullie zouden doen, tanktas of topkoffer.

Merken, soorten en anderen aanraders/tips zijn van harte welkom!

Alvast bedankt!
Je mist de Bagster zadeltas :)
(Linkje Whoppa bag)

Is waterdicht, als rugzak/tas mee te nemen, 5 sec. erop/-af, etc...
 
Laatst bewerkt:
Een topkoffer is ideaal, zit niet in de weg, is waterdicht en er kan een hoop in :)
Bovendien kun je hem op je motor laten zitten, je helm er in kwijt als je ergens rond moet lopen, ik zou de mijne niet meer willen missen :N


Leuk, twee vrijwel gelijke posts vlak na elkaar :)

Maar eh, wat je in de topkoffer kwijt kunt, is nogal afhankelijk van
het formaat van die topkoffer.
Er zijn er ook genoeg waar je je helm niet in kwijt kunt hoor.
(Of zou dat aan mijn helm-maat liggen :? )
 
~~~~~~
Je moet je bammetjes ook bovenin leggen, niet onderin |(
~~

Dan moet je wel genoeg spullen hebben om een koffer te vullen |(
Als je 1 pakje boterhammen hebt, 1 pakje shag, 1 rijbewijs en 2 mandarijnen in een plastic tasje geduwd, dan word het al snel een kliederzooi :+
 
Laatst bewerkt:
Tanktas, als het qua benodigde bergruimte tenminste niet uitmaakt. Bagster tankhoes + tanktas is een goede optie. Voor een topkoffer moet een semi-permanent rek gemonteerd worden. Is niet echt mooi.

Bovendien wordt het weggedrag van je motor veel meer beïnvloed door een topkoffer dan door een tanktas. Dit ivm gewichtsverdeling. Daarbij is je motor met een topkoffer merkbaar windgevoeliger en minder aerodynamisch.

full
 
Tanktas, als het qua benodigde bergruimte tenminste niet uitmaakt. Bagster tankhoes + tanktas is een goede optie. Voor een topkoffer moet een semi-permanent rek gemonteerd worden. Is niet echt mooi.

Bovendien wordt het weggedrag van je motor veel meer beïnvloed door een topkoffer dan door een tanktas. Dit ivm gewichtsverdeling. Daarbij is je motor met een topkoffer merkbaar windgevoeliger en minder aerodynamisch.

[afbeelding]
Overdrijven is ook een vak ;) _O- nogmaals, ik rijd al een poos met en zonder koffer en op woon-werk merk je echt (bijna)geen verschil hoor _O-.
 
Tanktas, als het qua benodigde bergruimte tenminste niet uitmaakt. Bagster tankhoes + tanktas is een goede optie. Voor een topkoffer moet een semi-permanent rek gemonteerd worden. Is niet echt mooi.

Bovendien wordt het weggedrag van je motor veel meer beïnvloed door een topkoffer dan door een tanktas. Dit ivm gewichtsverdeling. Daarbij is je motor met een topkoffer merkbaar windgevoeliger en minder aerodynamisch.

[afbeelding]
:^
 
~~~~~~Dan moet je wel genoeg spullen hebben om een koffer te vullen |(
Als je 1 pakje boterhammen hebt, 1 pakje shag, 1 rijbewijs en 2 mandarijnen in een plastic tasje geduwd, dan word het al snel een kliederzooi :+


Voor dat rijtje heb je binnenzakken in je motorjas zitten :9

Overdrijven is ook een vak ;) _O- nogmaals, ik rijd al een poos met en zonder koffer en op woon-werk merk je echt (bijna)geen verschil hoor _O-.

Dat komt omdat jouw topkoffer niet al te groot is.
Je die topkoffer waarschijnlijk niet echt zwaarbeladen hebt...

En heeft ook te maken met de stroomlijn van je motor.
Dat is met een supersport iets anders gesteld...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan