te hard tussen file door -waarschuwing-

Woekie

Turning Water into Wine
Donateur
1 apr 2008
4.676
1.858
Haarlem
Vanochtend met eigen ogen zien gebeuren.

Een onopvallende politiemotor die netjes tussen de file door rijdt. Eerst reed hij achter me maar ik liet hem voor gaan omdat ie mij net te hard ging. (had nog met 'm gebabbeld bij invoegen en wist dus dat het een politiemotor was :+, prima vent trouwens )

MAAR: Er zaten er twee achter hem en die werden voorbij gelaten op het punt dat de file ging harder rijden. De politiemotor voegde weer in, maar de twee motoren bleven fileren en versnelden behoorlijk. Toen ze rond de 70 reden vloog die politieagent naar de vluchtstrook en pikte ze verderop eruit. (hele actie duurde nog geen minuut) Ze hadden geen sticker bdw.

Dit leggende naast het verhaal van Wobbert kom ik tot de conclusie dat ze te hard door de file heen rijden meer en meer gaan aanpakken. Je kunt er art 5 voor krijgen.

't was een zwarte RT met smalle zijkoffers en een smalle topkoffer. Bestuurder in 't zwart met grijze helm.

Ik zou zeggen doe er je voordeel mee.
 
Mooizo. Te hard door file ben ik ook op tegen. Als ik in de auto zit in de file en er knalt zon sjonnie voorbij met open pijp dan schrik ik me ook rot.
 
Gelukkig zijn er daar niet zo veel van

nee maar die smalle zwarte zijkoffers (die in het wit op de gewone pliesie RT's zitten) vallen echt wel op. Als je achterop komt heb je wel een indicatie wie je voor je hebt.
 
De genoemde sjonnie's zorgen ook niet echt voor veel begrip voor de motorrijder bij koekblikkend Nederland, dus een goede zaak dat die prima vent hier iets tegen doet.
 
Mooizo. Te hard door file ben ik ook op tegen. Als ik in de auto zit in de file en er knalt zon sjonnie voorbij met open pijp dan schrik ik me ook rot.
Daarom rij ik ook rustig tussen de file door, kan ik langer naast een open raampje blijven brullen... :+
 
Daarom rij ik ook rustig tussen de file door, kan ik langer naast een open raampje blijven brullen... :+


_O-


"HAAAAAI!!! MAG IK ER EFFE LANGS? DANK U!! "

en 'm dan ook nog even de begrenzer in jagen :+

Maar als er ook gecontroleerd word op te hard rijden tussen de file door, dan hoop ik dat de politie ook vaker de linkerbaan leeg veegt ;)

Ik moet erg vaak rechts inhalen omdat links gewoon te langzaam rijdt :X
 
Ik knijp altijd mijn koppeling in als ik naast een auto zit. Weet je hoeveel lawaai dat maakt! O-)
 
en 'm dan ook nog even de begrenzer in jagen :+

Maar als er ook gecontroleerd word op te hard rijden tussen de file door, dan hoop ik dat de politie ook vaker de linkerbaan leeg veegt ;)

Ik moet erg vaak rechts inhalen omdat links gewoon te langzaam rijdt :X

Als ze langzaam rijden, zal het wel file zijn.
Als er file is, hoef je niet meer zoveel mogelijk rechts te houden, dus ze mogen dan links blijven rijden.
Rechts inhalen mag dan ook in die situatie.
:+
 
Das mooi k*t, ik doe rij tot +/- 80 tussen de file door. Met gepast snelheidsverschil, dat dan weer wel ... Het hangt er ook een beetje vanaf hoe je het doet denk ik. Paar weken geleden reed er een opvallende politiemotor over de vluchtstrook en ik door de file, ongeveer een gangetje van 60 70, maar ik ben er toen niet uit gepikt

Denk eerder dat ik me zorgen zou moeten maken als de file stil staat ... Dan kachel ik er met 40 ~ 50 tussendoor '(
 
Laatst bewerkt:
en 'm dan ook nog even de begrenzer in jagen :+

Maar als er ook gecontroleerd word op te hard rijden tussen de file door, dan hoop ik dat de politie ook vaker de linkerbaan leeg veegt ;)

Ik moet erg vaak rechts inhalen omdat links gewoon te langzaam rijdt :X

Je moet natuurlijk niets... Ik merkte laatst dat ik zelf ook steeds sneller tussen de files doorga.

Ik kwam dit toevallig tegen:

http://www.motorplatform.nl/start.htm

Kan me niet herinneren dat ik daar al veel van gezien heb op en langs de weg.
 
Vanochtend met eigen ogen zien gebeuren.

Een onopvallende politiemotor die netjes tussen de file door rijdt. Eerst reed hij achter me maar ik liet hem voor gaan omdat ie mij net te hard ging. (had nog met 'm gebabbeld bij invoegen en wist dus dat het een politiemotor was :+, prima vent trouwens )

Totdat je ineens je rijbewijs kwijt bent ;)
 
Als ze langzaam rijden, zal het wel file zijn.
Als er file is, hoef je niet meer zoveel mogelijk rechts te houden, dus ze mogen dan links blijven rijden.
Rechts inhalen mag dan ook in die situatie.
:+

Nee....als het file is noem ik het een koekblik-meeting.....
te langzaam op de linkerbaan is 90-100 waar je 120 mag.....



(definitie te langzaam = <150)

Zie bovenstaande.....

dan word het tijd dat je je koppeling smeert.

Lijkt me erg vervelend met een droge platen koppeling ;)
 
Dank voor de waarschuwing, maar ik maak me er inderdaad niet schuldig aan, volledig terecht dat ze dit aanpakken. We hebben al het voorrecht dat we ertussendoor mogen, laten we het dan in vredesnaam ook netjes doen en niet DAAR ook nog eens de grenzen gaan opzoeken.
 
keer wat olie erop smeren dan...als je koppeling zo hard piept :+


damn...ninja'd
Ninja's zijn doorgaans wat sneller dan een uur en 22 minuten :+ Je hebt gewoon stiekem niet de hele thread doorgelezen voor je reageerde he? Geef toe ;)

Overigens dacht ik exact hetzelfde toen ik dat over die koppeling las :)
 
Laatst bewerkt:
Das mooi k*t, ik doe rij tot +/- 80 tussen de file door. Met gepast snelheidsverschil, dat dan weer wel ... Het hangt er ook een beetje vanaf hoe je het doet denk ik. Paar weken geleden reed er een opvallende politiemotor over de vluchtstrook en ik door de file, ongeveer een gangetje van 60 70, maar ik ben er toen niet uit gepikt

Denk eerder dat ik me zorgen zou moeten maken als de file stil staat ... Dan kachel ik er met 40 ~ 50 tussendoor '(


Volgens mij begrijpt u de term "file" niet helemaal. ...... :')

Als bovenstaande echt is zoals u door "files" heen rijdt, bent u helaas één van de redenen dat er meer controles komen.

Volkomen terecht overigens.......als ik zie (en ja voor het werk sta ik vaak met het koekblik in de file) hoe sommige motorcollega's langs komen zetten............mafketels :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan