Blade929rr
MF'er
- 7 mrt 2007
- 85
- 16
Als de omtrek (dus ook de doorsnede) kleiner wordt, gaat de rotatiesnelheid omhoog (het pirouette effect), en wordt het dus eerder donker!, en vroeger laat!Bij gelijkmatige rotatiesnelheid wordt dan de omtrek snelheid kleiner.
Dat is alleen maar tijdelijk, afhankelijk van of het eb of vloed is. Absoluut gezien bij een krimp van diameter stijgt relatief dan weer de zeespiegel, dus heb je meer aan een waterscooter. Dat wordt kleppen stellen met natte voeten dus weer oppassen voor onderkoeling! En met je kouwe klauwe kleppe stelle is geen pretje..Vuk!...
Één geluk; als de diameter krimpt, wordt de afstand naar de maan ook groter en zakt de zeespiegel weer...
We kunnen dus nog wel even doorgaan met dinosap verbranden
Lineaire uitzetting (+): 60.00 mm of 60000 µm bij30 graden CelsiusLengteverschil = oorspronkelijke lengte x uitzettingscoëfficiënt x temperatuursverschil.
Dus in het geval van genoemde kilometer rails;
1000000 x 12exp-6 x 40 = 480mm
bij mij wel, iigDe voeler krimpt toch ook bij een lagere temperatuur?
Dan moet je die 20 graden wel kunnen eiken...Het is natuurlijk wel zo dat de eiktemperatuur voor meetgereedschap is vastgesteld op 20 graden celcius .
Dan moet je die 20 graden wel kunnen eiken...
ScherpDan moet je die 20 graden wel kunnen eiken...
Volgens de Wet van Hooke;Lineaire uitzetting (+): 60.00 mm of 60000 µm bij30 graden Celsius
Lineaire krimp (-):420.00 mm of 420000 µm bij -10 graden Celsius
spoorrail ontwerp temperatuur = 25 gr
Nou bestaat een kilometer rail natuurlijk niet uit één stuk, maar lengtes van 6 of 8 m die met een spleet van een paar mm aan elkaar gelegd worden.
Vind dit toch wel het beste antwoord.De voeler krimpt toch ook bij een lagere temperatuur?
...maar ze zijn beide van hetzelfde materiaal, dus krimpen evenredig ..Vind dit toch wel het beste antwoord.Al is het voeler maatje natuurlijk dunner dan de klep.
Er zijn meer dan 3500 verschillende staalsoorten, dus identiek hetzelfde materiaal is een erg onwaarschijnlijke aanname...maar ze zijn beide van hetzelfde materiaal, dus krimpen evenredig ..
En was er verloop?De Eiffeltoren is in de winter 12 tot 15cm kleiner. En dat op een hoogte van slechts 324m.
Nou staat hier al zoveel onverstaanbaars, al dan niet juist of onzin, dat niemand dat nog gelooft van die eiffeltoren (maar zoek het dan maar eens op).
Zelf stel ik mijn kleppen binnen in mijn garage. Bij de laatste stelbeurt was het daar ongeveer 12°C, terwijl het buiten -10°C was.
Zou het zoveel uitgemaakt hebben om dat buiten te doen? Hoe lang is zo een klepsteel? En wat is dat beetje temperatuurverschil in vergelijking met een blok op bedrijfstemperatuur? Hoe warm worden die kleptstelen eigenlijk als het blok op bedrijfstemperatuur is?
Ik doe het echter niet buiten omdat ik gewoon niet graag in de koude werk
Wat bedoel je?En was er verloop?
wat voor motor heb je? was ik ff vergeten te vragen..Wat bedoel je?
Afwijking in de klep afstelling?
Een klein beetje, na 40.000km niet abnormaal.
De volgende klepstelling zal nu gebeuren op 150.000km (na 50.000km dus).
En ondanks wat de buitentemperatuur dan zal zijn, ga ik dat gewoon weer binnen doen.
Want in de winter is het te koud buiten.
In de zomer is het te warm buiten.
In de lente en herfst is het te nat buiten.
Binnen is het altijd lekker droog, en tussen de 10 en 20 °C
GSX 750 F, 2004.wat voor motor heb je? was ik ff vergeten te vragen..
Volgens mij is de vraag van TS wel beantwoord. Maakt geen klap uit tenzij je over theoretische onzin wil mierenneuken.Ennnnnnnnnn heel het topic weer om zeep geholpen, door een stel drammerige gasten die middels verbale diarree hun gelijk willen halen.
@Blade929rr hoe staat het met de klepspeling? Deksel er al af?
Oei ... en mijn voelermaatjes gaan maar in stappen van 0,05mmomdat in niks te doen heb
stel cilinder is van aluminium klep is van staal deze heeft een lengte van 100 mm.
cilinder :
Lineaire uitzetting (+): 0.02 mm of 23 µm bij 30 gr
Lineaire krimp (-):0.07 mm of 69 µm bij --10gr
ontwerp temperatuur 20 gr
klep :
Lineaire uitzetting (+): 0.01mm of 12µm bij 30gr
Lineaire krimp (-):0.044mm of 36µm bij -10 gr
ontwerp temperatuur 20 gr
verschil = 0.01 mm bij 30 gr cilinder
verschil bij 0.026 mm klep .
conclusie als je gaat kleppen stellen bij 30 gr moet je met een correctie rekenen van 0.01 mm. *(0.0075 mm)
bij -10 gr 0.026 mm.*(0.0195 mm)
* cilinder van gietijzer
ik zeg niksOei ... en mijn voelermaatjes gaan maar in stappen van 0,05mm
Nee ook niet, geen uitzetstukken meer , zoek op : Continuous welded railNee die worden aan mekaar gelast met om de zoveel honderd meter een uitzetstuk