Te leen gevraagd: carb.syncr.set regio Eindhoven

roestendoenze

MF veteraan
28 feb 2002
21.885
5.808
omg.Helmond
M'n gele cb400f (4 cilinder) loopt eindelijk, maar de gasresponse is danig belabberd dat ik meen te weten dat ie nodig gesynchroniseerd moet worden.
De carbs komen van donor motor X en het blok van donor motor Y, dus het zal sowieso geen overbodige luxe zijn.

In principe kan ik het zelf, maar ook hulp zou welkom zijn.


De hamvraag: Wie woont er redelijk in de buurt & ie bereid me z'n synchroniseerset te laten gebruiken? Ik zou er erg mee geholpen zijn, want ik wil graag bij deze motor eens alles zelf doen. *D
 
Even bij Paul langsgaan in Weert en op de bank zetten :? , dan ziet hij ook eens een echt Brik :+
Hij ziet me al aankomen. :X


Nee voor een klein bedragje kan ik 't heel netjes laten stellen bij mij om de hoek, daar gaat 't niet om. 't idee is:
-> de rooie mag geld kosten & moet netjes+betrouwbaar lopen
-> de gele is sleutelobject & is leuk alstie redelijk loopt
 
Op maandag 12 januari 2004 10:35 schreef roestendoenze het volgende:Hij ziet me al aankomen. :X

We zijn nog een Brikrundag beloofd O-)



Nee voor een klein bedragje kan ik 't heel netjes laten stellen bij mij om de hoek, daar gaat 't niet om. 't idee is:
-> de rooie mag geld kosten & moet netjes+betrouwbaar lopen
-> de gele is sleutelobject & is leuk alstie redelijk loopt

Dus de gele is voor je vrouw :+
 
Als ik er een had mocht je hem lenen (woon in geldrop) Maar heb alleen me compressiemeter binnen gekregen. Mijn synchroonmeters moet ik denk ik ff opnieuw bestellen wil nl de Carbtune II voor € 99,- aanschaffen.
 
Als ik er een had mocht je hem lenen (woon in geldrop) Maar heb alleen me compressiemeter binnen gekregen. Mijn synchroonmeters moet ik denk ik ff opnieuw bestellen wil nl de Carbtune II voor € 99,- aanschaffen.
Als dat binnen een redelijk tijdsbestek binnen komt wil ik wel iets met je afspreken. Misschien kun je m'n brikje als oefenobject gebruiken als we dan samen een ochtendje gaan syncen?
 
Als ik er een had mocht je hem lenen (woon in geldrop) Maar heb alleen me compressiemeter binnen gekregen. Mijn synchroonmeters moet ik denk ik ff opnieuw bestellen wil nl de Carbtune II voor € 99,- aanschaffen.

Ik heb zo'n carbtune gewoon op voorraad liggen, maar alstie 99 eurootjes kost weet ik eigenlijk niet, volgens mij zijn ze net over de 100 eurootjes.

Paul.
 
Ik leen ze niet uit, maar je kan wel komen afstellen in de garage.
Geen verwarming, jammergenoeg.
Woonachtig in Eindhoven, noordzijde.
Op zich graag. Ik had alleen eergisteren een mailtje naar Harley gedaan, of hij de zijne binnen enkele weken denkt te hebben en om dan iets af te spreken.

Op maandag 12 januari 2004 11:05 schreef Harley het volgende:
Mijn synchroonmeters moet ik denk ik ff opnieuw bestellen...
Had je m'n 2de mailtje niet ontvangen? Of ben ik gewoon te haastig? O-)


Bottomline: Wat mij betreft ben ik met elk van jullie aanbod content. Als ik Harley z'n apparaat binnen een beperkt aantal weken zou ik 't rustig kunnen doen in m'n eigen garage. (I break I buy, bij deze zwart op blauw ;) )
Anders wil ik ook met 't brommertje naar 't noorden pruttelen & 't dan onder begeleiding doen. (als ik alleen aangeefhulpje mag spelen ook goed :P )
 
Ah, RDZ, je gaat er dus werk van maken! :}

Ik heb helaas geen synch.-klokken, anders zou je ze kunnen gebruiken; valt heel wat van te leren als je zelf kunt experimenteren.

Als die nog niet betstaat kun je er wellicht een How To van maken.

Succes! :)
 
Op donderdag 15 januari 2004 16:50 schreef roestendoenze het volgende:Op zich graag. Ik had alleen eergisteren een mailtje naar Harley gedaan, of hij de zijne binnen enkele weken denkt te hebben en om dan iets af te spreken.Had je m'n 2de mailtje niet ontvangen? Of ben ik gewoon te haastig? O-)


Bottomline: Wat mij betreft ben ik met elk van jullie aanbod content. Als ik Harley z'n apparaat binnen een beperkt aantal weken zou ik 't rustig kunnen doen in m'n eigen garage. (I break I buy, bij deze zwart op blauw ;) )
Anders wil ik ook met 't brommertje naar 't noorden pruttelen & 't dan onder begeleiding doen. (als ik alleen aangeefhulpje mag spelen ook goed :P )



Je mag in het "noorden" (van Eindhoven, daar woon ik, mocht het niet duidelijk zijn) zelf sleutelen. Koffie/Thee regel ik ook wel. Tis gewoon dat ik dingen niet graag uitleen, zeker niet aan personen die ik niet van gezicht ken. Sorry.
Maar je bent welkom hoor.
 
1
Tis gewoon dat ik dingen niet graag uitleen, zeker niet aan personen die ik niet van gezicht ken. Sorry.

2
Maar je bent welkom hoor.
1
Is volkomen normaal vind ik. ;)

2
Heel fijn, ik denk dat ik maar eens de agenda erbij pak en effe een mailtje ga sturen. :)

Wat betreft het 'zelf doen' komt allemaal niet zo nauw, maar ik ben hiermee totaal onervaren, behalve 't zien doen & dat ik het verhaal uit het wphb zo'n beetje uit m'n hoofd ken & m'n carbs ook redelijk goed ken qua werking. (wat betreft bediening&aflezen van meetapparatuur heb ik ook ervaring genoeg op zich)

Alleen mezelf kennende doe ik er de eerste waarschijnlijk overdreven lang over als ik 't echt alleen doe.
 
Vanochtend effe andere contactpuntjes gemonteerd & alles daar wat beter afgesteld. Gas respons is al heel wat beter, maar echt soepeltjes en gelijkmatig gaat 't nog niet.

Hopelijk aankomend weekend bij Scotty op bezoek om de carbs netjes te stellen. :}
Alstie m'n mailtje gisteren heeft gekregen.Ja dus...

Helemaal perfect zal 't voorlopig niet worden, volgens mij is de compressie bepaald niet zo hoog als ie moet zijn. Ik ben benieuwd wat 't wordt. :)
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend effe andere contactpuntjes gemonteerd & alles daar wat beter afgesteld. Gas respons is al heel wat beter, maar echt soepeltjes en gelijkmatig gaat 't nog niet.

Hopelijk aankomend weekend bij Scotty op bezoek om de carbs netjes te stellen. :}
Alstie m'n mailtje gisteren heeft gekregen.

Helemaal perfect zal 't voorlopig niet worden, volgens mij is de compressie bepaald niet zo hoog als ie moet zijn. Ik ben benieuwd wat 't wordt. :)

Dat kan flink schelen als ze synchroon staan :) , gasrespons en stationair zeker , enne komen er foto's van de operatie :?
 
1
Dat kan flink schelen als ze synchroon staan :) , gasrespons en stationair zeker ,
2
enne komen er foto's van de operatie :?
1
Ik hoop dat 't heel veel scheelt. :)
2
Da's een idee. Assik van Scottie mag fotograferen op zijn terrein kunnen we wel voor een paar sfeer-plaatjes zorgen. ;) (er staan trouwens wel een paar actuele plaatjes vd gele in het betreffende topic)
 
Ik ben volledig tevreden over hoe 't blokje loopt. Heb zelfs ff de 100kmu aangestipt op de snelweg. B| (sterker nog, zelfs boven de 7,5duizend rpm's gedurfd :P )


Zoals 't er naar uit ziet istie 7 maart Obt-waardig. *D 8-)


[me]Van mij mag ie op slot. ;) zie verder aub de gele (cb400f)[/me]

@scottie: nogmaals dank! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan