Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En toch kan je nog zo'n goede banden hebben, een beetje olie op de weg en boem daar ga je, en iedereen weet als na een zonnige periode regen komt, er olie uit de grond getrokken wordJe kan zoveel meer op nat wegdek dan velen denken. Ligt ook een beetje aan de banden en soort motorfiets natuurlijk. Zeker sinds ik de MPR2's eronder heb liggen verbaas ik me elke keer weer over de grip.
En toch kan je nog zo'n goede banden hebben, een beetje olie op de weg en boem daar ga je, en iedereen weet als na een zonnige periode regen komt, er olie uit de grond getrokken word, helaas heb ik dit ook pijnlijk moeten ervaren.
De VRO2 (zie foto) is leerzam en leuk. Probleem is eigenlijk ook niet echt het natte wegdek maar nat wegdek icm met vuil/putdeksels/strepen/etc.
Ik rij ook in de winter en merk regelmaatig dat mijn achterkant wat glijd in de bochten bij natwegdek. Dit is niet omdat het te nat is, maar meer omdat iemand wat zooi in de bocht heeft geloosd (olie, brandstof). Lange doordraaiens (snelwegen) zijn veel schoner je kan je best wat proberen, maar doe het aub niet bij natte rotondes wat daar ligt altijd troep.
Als je door water (zoals VRO2) rijdt is het wegdek redelijk schoon door al dat water, als er echter een dun laagje op zit, wil dat niet altijd het geval zijn.
En toch kan je nog zo'n goede banden hebben, een beetje olie op de weg en boem daar ga je, en iedereen weet als na een zonnige periode regen komt, er olie uit de grond getrokken word, helaas heb ik dit ook pijnlijk moeten ervaren.
Een voorzichtige gok is dat je te onzeker bent
Een voorzichtige gok is dat je te onzeker bent
Erg mooi om te zien hoe ie hem snel rechtopzet en het gas eropgooit Ik zou bijna zin krijgen om in de regen te gaan rijdenJe was me net voor!!
Erg mooie video King of the rain
Erg mooi om te zien hoe ie hem snel rechtopzet en het gas eropgooit Ik zou bijna zin krijgen om in de regen te gaan rijden
Heb ik inderdaad ook nog wel eens last van, volgens mij is dat nog het grootste probleem. Af en toe even heel bewust ontspannen helpt daar wel bij.Ik rij best wel wat km´s per jaar (zo´n 20.000 km) en dat is het hele jaar door. In de winter bijna alleen ww. Ik had het ook dat als het geregend heeft (en zeker met een bokkig geval als een sp1) dat ik wat huiverig de bochten in ging. Volgens mij is dat allemaal logisch, we denken allemaal dat we geen grip hebben op het natte asfalt. Ik had dan de slechte gewoonte om verkrampt op de motor te gaan zitten. Nou, dan wordt het allemaal niet beter.
Ik pas de snelheid aan, ik ga niet als een randdebiel door de bocht maar heb me tegenwoordig aangeleerd om meer ontspannen te gaan zitten en met de lagere snelheid net zo te gaan rijden als dat het droog is. Gewoon lekker vloeiend de bochten maken maar niet halverwege het gas er vol op maar meer met beleid.
Maar dan nog is de bandenkeuze wel belangrijk. Ik zou dat bijvoorbeeld niet gaan doen met een setje super corsa's.....................
Je was me net voor!!
Erg mooie video King of the rain
stel dat je in de regen tegen de grens van je grip aan komt (in een bocht), voel je dan dat het bijna mis gaat of ga je zomaar opeens onderuit?
Ik kwam in luxemburg ook achter dat je veel harder op een net wegdek kan als je zelf denkt.
Ik heb echter wel een vraag.. stel dat je in de regen tegen de grens van je grip aan komt (in een bocht), voel je dan dat het bijna mis gaat of ga je zomaar opeens onderuit?
Gewoon van de achterrem afblijven met nat weer. Tenzij je vóór remkracht tekort komt, maar door de geringe druk op het achterwiel zal de achterrem dan ook geen wonderen verrichten.Ik ben ook zo'n schijtbak met nat weer. Ik rijd zo'n 20 K. per jaar op de enfield diesel.
Wat me erg opvalt is dat het achterwiel bij remmen met nat weer veeel sneller blokkeerd dan met droog weer.
Stepjes aan de grond met een Enfield Diesel lijkt me best een aardige prestatieik ga ook dan erg traag de bochten door. (met droog weer en bochten die ik ken gaat de middenbok of voetstepjes nogal eena aan de grond)en ik herken het krampachtig op de motor zitten..
Nou ja ... trommelremmen staan nou ook niet echt bekend om hun duidelijke feedbackEn ja, ook een bejubelde heidenau op het voorwiel gaat glijden als je de voorrem hard (als in enfield-trommelremmen-hard) intrekt..