Te veel keuzes van moto's

posteldude

Rookie
15 apr 2007
8
0
Aalst
Hey,
Om een lang verhaal kort te maken ben in mijn duke 125 na 3j (bijna 4j tis een 2011 model) een beetje beu. Hij trekt niet snel genoeg op enzo. Ik gebruikte hem voornamelijk toch voor in de stad enzo. Maar nu mijn vrienden ook een moto hebben zou ik meer verdere ritjes willen doen.

Dus ben ik op jacht gegaan naar een 2dehands moto.
En ik ben na zeer lang zoeken heb ik mijn keuze kunnen beperken tussen:

- Yamaha fz6 fazer
- Bmw f800s/f800st
- Bmw f650gs
- Triumph street tripple
- Yamaha Mt 07 (maar is te duur voorlopig)
- En mijn droom motor, een honda hornet 600.

De prijzen liggen allemaal in hetzelfde bereik (4000€ voor f800st met abs. Maar wel 52.000km) tot een naar mijn smaak gemaakte hornet (2013 en 4000km) 6500€.

Nu denk ik van, 3990€ voor een bmw f800s met abs en kofferset is ni veel. Ondanks de hoge km (is dat geen probleem?). Maar voor 1000€ meer heb ik dan mijn droommoto (zonder alle accessoires en extras).

Ik geraak er niet uit, wat ik probeer. Welke zou jullie keuze zijn en waarom?
Ik ben wel 1m92 en weeg ongeveer 95kg. En het is vooral voor fun gebruik, sportief gebruik en ritjes met vrienden.
 
Laatst bewerkt:
Street Triple, geen twijfel gast. Lees de reviews van dat ding. Neem wel de R versie of pas de vering van de standaard Street aan met jou postuur. Heb ik ook gedaan. Gruwelijk goed.
 
Ja het probleem is bij proefrijden is dat de moto's zeer ver uit elkaar liggen en aangezien ik van maandag tot en met de zaterdag werk :P.

De hornet ligt idd in mijn budget. Honda's zijn denk ik een van de meest betrouwbare moto's denk ik.
De hornet van 4990€ is van 2011 perfecte staat en maar 12.000km. En ik kan er givi koffers opzetten. (en kan het zeer gemakkelijk zelf opzetten.)

De gsr600 ben ik eigenlijk volledig vergeten. En zo te zien zit er een versnellings indicator in. Die zal ik ook zeker eens testrijden als ik eens verlof kan nemen.

De street tripple, hornet en gsr600 is dus een must ride :P.
 
Laatst bewerkt:
Uit jouw rijtje zou ik voor de Street Triple gaan.

Maar als die Hornet jouw droommotor is, dan zou ik die zeker kopen. Persoonlijk vind ik het een saaie fiets.
 
Nogal uiteenlopende motoren. Proefrijden is imo het devies. Met jouw lengte denk ik dat een Hornet eigenlijk te klein is, en dat je qua ergonomie al snel in het all-road segment terecht komt. Uit jouw lijstje dus de BMW GS, al vind ik die 650 niet zo spannend. Al eens nagedacht over een vroege 1050 of 800 Tiger?
 
Nogal uiteenlopende motoren. Proefrijden is imo het devies. Met jouw lengte denk ik dat een Hornet eigenlijk te klein is, en dat je qua ergonomie al snel in het all-road segment terecht komt. Uit jouw lijstje dus de BMW GS, al vind ik die 650 niet zo spannend. Al eens nagedacht over een vroege 1050 of 800 Tiger?

DucBMW de F 650 GS is leuk om mee te spelerijden de gene die jij bedoelt is de G 650 GS en ja ik geef je gelijk dat hij meer in de richting van sport-tour of all-road moet gaan kijken i.v.m. zijn lengte want zelfs de street tripple is net aan te klein voor hem om zonder last te kunnen rijden.
 
Idd, mijn grote is ook een probleem. Ik vreesda al dat ik voor een hornet/street tripple een beetje te klein zou zijn.

En de truimph tiger heb ik zeker bij nagedacht. Ik had er al een 1050 gevonden maar die hebben hoge km. Kost ook maar 5500€/€4500 maar dan heeft die wel 49.000km/64.000km. Is dat niet wat hoog of kan een triumph dat aan? (hij heeft wel een volledige kofferset dus dat zou vree handig zijn).
 
Idd, mijn grote is ook een probleem. Ik vreesda al dat ik voor een hornet/street tripple een beetje te klein zou zijn.

En de truimph tiger heb ik zeker bij nagedacht. Ik had er al een 1050 gevonden maar die hebben hoge km. Kost ook maar 5500€/€4500 maar dan heeft die wel 49.000km/64.000km. Is dat niet wat hoog of kan een triumph dat aan? (hij heeft wel een volledige kofferset dus dat zou vree handig zijn).
En een speed triple dan? Die lijkt me wat groter/hoger dan een street triple.

Maar goed, begin met een proefrit (dagje huren?) van je droommotor, dan weet je gelijk dat je die af kunt strepen :+
Persoonlijk zou ik voor de BMW F800 gaan, een km-stand van rond de 50k lijkt me voor zo'n motor ook niet een heel groot issue?
 
Mijn keuze uit jouw rijtje is de Street Triple;

- Betrouwbaar
- Erg mooi!
- Goede rijeigenschappen

Maar als de Honda jou droommotor is dan heb je, je vraag eigenlijk zelf al beantwoord?
 
Alle motoren kunnen bij het juiste onderhoud makkelijk de ton halen. Alleen bij hoge km standen gaat de verkoopwaarde hard omlaag.
 
Street Triple, zeker een leukere (en betere) fiets dan een Hornet in mijn optiek: zo'n driecilinderblok is echt verslavend. En dat geluid...
 
Ik heb 88.000km op een F800ST gereden, fijne motor en weinig onderhoud. ben overigens ook 1.92mtr. Ik heb er nooit problemen mee gehad en zo'n riem is echt fijn.

Toch zou ik gaan proefrijden :)
 
Hoe weet je wat jouw droommotor is als je er nooit op gereden hebt.....

Hoorde ooit een man zeggen....

Laat mij de mooiste vrouw zien die er is, en ik laat je een man zien die het zat is haar te neuken
 
Street Triple.

Mijn reden? Als ik een miljoen had om een motor te kopen zou ik alsnog een Street kopen :}
 
Mijn keuze uit jouw rijtje is de Street Triple;

- Betrouwbaar
- Erg mooi!
- Goede rijeigenschappen

Maar als de Honda jou droommotor is dan heb je, je vraag eigenlijk zelf al beantwoord?

en zo groot als een kinderfiets.

Ik zou voor de bmw 800 gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan