Technische zaken voor Guzzi-rijders

Dank je Ralfie, ben blij dat je zo positief tegen me aankijkt :}

Jammer genoeg heeft Bral® wel enig gelijk. M'n motor heeft al een tijd stil gestaan :( Dat heeft alles te maken met een onder water gelopen schuur, een overzeese verhuizing, een krat dat bezweek onder een daarbovenop gestapeld kist met gietijzeren afsluiters en een val van 1 1/2 mtr hoogte uit een vorkheftruck ;( ;( ;( dit alles gekoppeld aan een chronisch gebrek aan vrije tijd ;( ;( ;( boehoehoehoe..........

Maar dat is geen achterstallig onderhoud, da's gewoon vette pech! :)
 
Kan die lachgas gestookte sigaar je niet leren tattooeren ofzo ?
Opa tattoeerd niet, opa prikt gaten in mensen ( mij onder andere ). Maar opa is het zat om steeds maar mensen in te werken, buiten dat is opa niet diegene die bepaalt wie er in de shop komen werken. Is er nog 1 belangrijk puntje.....

Misschien ben ik niet geschikt om gaten in mensen te prikken.

Maar oke, morgen ga ik wel naar een psych-test dag om te kijken of ik geschikt ben om mensen onder de trein te krijgen.
 
Guzzi- rijders

Rijden die dingen ook wel eens dan? ;)

Had de titel niet "Technische zaken voor Guzzi - sleutelaars" moeten zijn. :+

Om eerlijk te zijn zou ik er best een willen hebben, ware het niet dat ik nu al 2 mensen ken die ieder jaar 1000den euros uitgeven om dat ding aan het lopen te houden.
 
Guzzi- rijders

Rijden die dingen ook wel eens dan? ;)

Had de titel niet "Technische zaken voor Guzzi - sleutelaars" moeten zijn. :+

Om eerlijk te zijn zou ik er best een willen hebben, ware het niet dat ik nu al 2 mensen ken die ieder jaar 1000den euros uitgeven om dat ding aan het lopen te houden.
Inderdaad, dit weekend heb ik geheel belangeloos een 25 jaar oude versnellingsbak naar de gallemiezen geholpen, dat kost weer knaken ;(
 
Ja en nee, ja want oud, nee want duur :(

Het eindlager is eruit gelopen dus de hele bak moet eruit en uit elkaar.

Ik denk dat ik ook gelijk maar een lichtgewicht vliegwieltje erin duw als ik toch bezig ben...lekker klimme.........
 
Ja en nee, ja want oud, nee want duur :(

Het eindlager is eruit gelopen dus de hele bak moet eruit en uit elkaar.

Ik denk dat ik ook gelijk maar een lichtgewicht vliegwieltje erin duw als ik toch bezig ben...lekker klimme.........
Kan het je alleen maart aanraden hoor, klimt meteen lekker hoog in de toeren, veel vlotter weg bij het stoplicht, alleen is het wel anders schakelen, je toerental zakt namelijk ook veel harder in zsodra je het gas eraf haalt. Wat ik persoonlijk ook nog een voordeel vindt, is dat je beter en harder op de motor remt. Maar het maakt echt een enorm verschil van 8,3 naar 3,7 kilo.
 
Kan het je alleen maart aanraden hoor, klimt meteen lekker hoog in de toeren, veel vlotter weg bij het stoplicht, alleen is het wel anders schakelen, je toerental zakt namelijk ook veel harder in zsodra je het gas eraf haalt. Wat ik persoonlijk ook nog een voordeel vindt, is dat je beter en harder op de motor remt. Maar het maakt echt een enorm verschil van 8,3 naar 3,7 kilo.

Welke merk is de betere ? en wakosdah ? Alle grote blokken hebben dezelfde neem ik aan. Bij mijnes hebben ze er fabrieksaf gaten in het vliegwiel geboord. Scheelt niet echt veel geloof ik.
 
Nu ik toch bezig ben m'n Cali II ('82) te herbouwen, overweeg ik een BSM 2-in-1 uitlaat te monteren. Heeft iemand hier enig idee of zo'n BSM gevolgen heeft voor de prestaties van de motor :?

Ik weet het, zo'n Cali is geen sportmotor, dus we kijken niet op een pk-tje, maar omdat hij een zijspan moet voortzeulen, wil ik toch liever meer dan minder vermogen :P
 
Voor je koppel en middengebied is een twee/één/twee altijd beter. Is de pijp na het verbindingsstuk dik genoeg dan maakt het niks uit.
Nog beter schroef je er een Daytona blok onder mét BSM systeem
 
Laatst bewerkt:
Voor je koppel en middengebied is een twee/één/twee altijd beter.
........

Brullie, kun jij (of iemand anders) me uitleggen waarom een twee/één/twee altijd beter is voor het koppel en middengebied? Dit is natuurlijk precies waar het bij zijspanrijden vaak op aan komt.

Overigens, de reden waarom ik aan een twee-in-een denk, is simpelweg omdat ik dan rechts vrij ben met de plaatsing van de zijspan aansluitingen. Momenteel zitten rechteruitlaat en achterste zijspankogel elkaar nogal in de weg.

..............
Nog beter schroef je er een Daytona blok onder mét BSM systeem

heb je zoiets nog ergens liggen toevallig :? :P
 
deze dus

full
 
Op dinsdag 29 april 2003 10:36 schreef moturist het volgende:Brullie, kun jij (of iemand anders) me uitleggen waarom een twee/één/twee altijd beter is voor het koppel en middengebied? Dit is natuurlijk precies waar het bij zijspanrijden vaak op aan komt.
Ben geen expert op dit gebied en spreek alleen maar uit (andermans) ervaring. E.e.a. heeft te maken met tegendruk en restdruk in je pijp van de vorige uitlaatslag en zo. Het schijnt dat voor een optimale loop van je (Guzzi)blok de tegendruk van je bochten al voldoende is. De rest is alleen maar extra weerstand. Met die 2 in 1 heb je altijd meer weerstand.
Affijn hier wordt je ook niet veel wijzer van. De mannen van Startwin hebben er wel écht verstand van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan