hmm,
een aanhangert achter een R1 .... das moet een gezicht zijn
maar ik snap het wel, ik kan je niet helpen aan tekeningen, maar ik denk dat je als eerste moet denken aan een soort van beugel vanuit je achteras, met een kogel erop, als je zorgt dat die goe d en stevig zit, kan je er volgens mij van alles achter hangen..
Naat het rijden met mijn motor zijn parachutespringen en duiken ook 2 van mijn hobby's!
Nu de zomer weer in aantocht is wil ik graag deze hobby's gaan combineren.
Hiervoor dacht ik er dus aan om een aanhangertje achter mijn fiets te hangen, dit zodat ik alle spullen die ik nodig heb mee kan nemen(is te veel voor tassen).
Nu heb ik rond gekeken wat de mogelijkheden zijn.
Je hebt dus de modellen die ze achter een goldwing achtige motorfiets hangen, aangezien ik een R1 heb is dit niet echt een mooie oplossing!
Daarnaast heb je ook een modelletje die gemaakt is voor de sportievere motoren en die leek me dus wel ideaal(aanhanger achter motor)
Grote nadeel van dit model is dat het je 1750 euro lichter maakt.
Nu hoopte ik dus eigenlijk dat er iemand is die eerder op het idee is gekomen en hier tekeningen voor heeft om het zelf te maken!
Het gaat me vooral om de bevestiging en het onderstel van de aanhanger!
Een bak die er op geplaatst kan worden van polyester moet niet echt een probleem worden, maar als daar ook tekeningen van zijn is het natuurlijk mooi meegenomen!
Alvast bedankt
ik zie niet in waarom een achteras onstabieler is als een bevesitging ergens aan het frame.
maargoed, ik ben ook geen aanhanger-bouwer, en je zou wel eens goed gelijk kunnen hebben.
al heb ik die methode al vaker gezien (beugel aan de achteras).
het lijkt min dat als je de kogel aan het frame monteerd je dan een erg hoge bevestigspunt krijgt, en dat is volgens mij ook niet echt wenselijk, aangezien de hoogtevariatie bij het bochtenwerk er dan voor zorgt dat je wagen een kiep-beweging maakt.
volgens mij moet je er gewoon voor zorgen dat de kogel laag hangt, maar niet te laag, ongeveer ter hoogte van je achteras denk ik.
of je de trekkogel dan aan het frame vastzet of aan de achterbrug/achteras, lijkt me niet echt veel verschil maken..
realiseer je je wel, of maak je nog zo,n mooi en snel aanhangertje, dat je max. 80 km/u mag rijden?
Tja, maar laat mijn spullen natuurlijk niet in het aanhangertje liggen he!Ik zou er niet eens aan beginnen, dat ze een aanhangertje gappen met tentspullen, soit, maar stel ze gappen je aanhangertje met duikspullen en parachute...ben je mooi de sjaak
Als het even kan maak ik hem liever zelf en bespaar ik een smak geld, heb namelijk leuke hobby's maar ben helaas geen miljonair!Als jij "naast de R1 nu ook een xr600 om in het zand te spelen" hebt en dan ook nog eens kan duiken en skydiven.
Dan zou ik mij over € 1750,- niet druk maken >)
Parachute op de rug op de motor is natuurlijk niet ideaal.Die parachute/zuurstofflessen kan je alvast op je rug doen
Ik ben er helaas van op de hoogte ja, dat is een zwaar minpunt!realiseer je je wel, of maak je nog zo,n mooi en snel aanhangertje, dat je max. 80 km/u mag rijden?
Naat het rijden met mijn motor zijn parachutespringen en duiken ook 2 van mijn hobby's!
Nu de zomer weer in aantocht is wil ik graag deze hobby's gaan combineren
Busje heb ik al, alleen begrijp niet echt wat je bedoelt.Koop gewoon een motoraanhanger voor achter de auto. Kun je je duik en springhandel gewoon in de kofferbak flikkeren, of je koopt een busje, dan is overnachten ook een stuk makkelijker.
Zie het al voor me... parachutespringen met je duikuitrusting aan
Hier wil ik je heel graag aan houden, het tekenen van een constructie kan ik namelijk niet!Waarom ga je niet even kijken naar hoe de "officiele" kar gebouwd is en dan met name hoe hij bij deze is verbonden met de motor. Dan zou ik eventueel wel een systeempje willen uitdenken voor je en dat op papier zetten. Al vermoed ik dat je dat zelf ook wel kunt. Ik denk dat het belangrijkste is dat je een goed punt hebt om de trekhaak aan te bevestigen, zelf ben ik ook geneigd om deze in het verlengde van je achterbrug te maken, op die manier heb je ook het minste problemen met aan je frame moeten gaan lassen/schroeven of anderzijds bevestigen.
Dat is het wel heel letterlijk nemen
Al denk ik wel dat het mogelijk moet zijn, volgens mij doen de seals in amerika het ook.
Maar dan neem ik aan dat ze niet zo'n grote fles mee onder water nemen!
Uh ja, dan kijk ik wel hoe een ander dat dan doetHet proberen waard zou ik zeggen!
aller eerst ben ik dankbaar voor iedereen die met me meedenkt!Je kan toch beter niet de trekhaak aan de achterbrug vastmaken. Het is veel beter om de reacties van de aanhang op te laten vangen door de vering dan dat het karratje je achterwiel optilt als je door een kuil rijdt met de combinatie.
Zeker op hogere snelheid kan het heel vreemde reacties geven als de op- en neergaande bewegingen van de dissel direct aan het achterwiel worden doorgegeven, dit kan beter worden opgevangen door de achterveer.