Tellerstand-probleem opgelost!

Mijn potje is helaas leeg. Ze hadden onlangs in Duitsland een foto van me gemaakt en of ik daar even flink voor wilde betalen.
 
Belachelijke tarieven die zo'n fotograaf hanteert. Kun je dat niet aankaarten bij Kassa oid? :+
 
Tja....het toch algemeen bekend dat japanse motoren geen km`s kunnen draaien en er daarom met de teller geknoeid wordt.
BMW`s kunnen wel km`s maken en is het dus niet interessant om de tellers terug te draaien. Deze motoren zijn net ingereden wanneer bij de japenners de tellers teruggedraaid moeten worden.
Lang leve BMW, hoera hoera hoera.
 
Moet je duidelijker zijn. Beter schrijven. Zeikert :+


En waarom zou ik kappen. Ben je mijn pa ofzo.
En ik ben je maat niet en dat wil ik graag zo houden.
En je gemoedstoestand intereseert me niet.










en toch is mijn mening de juiste. tenminste dat is mijn mening

Die laatste zin maakt weer een hoop goed :+
 
Tja....het toch algemeen bekend dat japanse motoren geen km`s kunnen draaien en er daarom met de teller geknoeid wordt.
BMW`s kunnen wel km`s maken en is het dus niet interessant om de tellers terug te draaien. Deze motoren zijn net ingereden wanneer bij de japenners de tellers teruggedraaid moeten worden.
Lang leve BMW, hoera hoera hoera.


Zegt hij die altijd al op japanners gereden heeft _O-
 
Zegt hij die altijd al op japanners gereden heeft _O-

Tja.... Ik vond deze opmerking van hem wel grappig:
Deze motoren zijn net ingereden wanneer bij de japenners de tellers teruggedraaid moeten worden.
Hij heeft gelijk. De gemiddelde Jap rijdt zo veel prettiger, dat die al dik over de ton is als een BMW pas aan z'n eerste beurtje toe is.......
 
Tja.... Ik vond deze opmerking van hem wel grappig:Hij heeft gelijk. De gemiddelde Jap rijdt zo veel prettiger, dat die al dik over de ton is als een BMW pas aan z'n eerste beurtje toe is.......

de 1e beurt bij bmw is toch al bij een ton?
das dan tevens gelijk de laatste :+
 
Mijn potje is helaas leeg. Ze hadden onlangs in Duitsland een foto van me gemaakt en of ik daar even flink voor wilde betalen.

Is Giro 555 daar niet voor? Is toch voor mensen in nood :). IK gun het jou meer dan dat de Taliban er wapens van koopt :+
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me alleen af waarom een handelaar in V'dam een motor koopt om hem een paar dagen later aan een andere mootrzaak door te verkopen.
 
Onderling word door dealers ook veel verhandelt.
Klant wil een bepaalde motor en dealer heeft `m niet op voorraad, dan word er rondgebeld bij collega dealer(s). Dealer koopt `m dan in voor je.
Alleen of de km stand dan klopt kun je bijna niet nagaan.
 
er kan zo onderhand wel een slotje op dit topic, als we meer hier onze regionale zaken gaan bespreken. is het in jullie regionale topic niet zo gezellig ofzo ?

de bedoeling van dit topic was om aan te geven dat er een motor met teruggedraaide teller te koop staat, en dat ik gebben daarover heb geinformeerd. maar sommige mensen hier vinden hun eigen mening over dit soort praktijken wss belangrijker dan dat ik zoiets probeer op te lossen. :(


Als inspecteur Dadol even laat weten of zijn dossier hier nog openbaar wordt gemaakt? Want als je met stille trom vertrekt, kunnen mensen die op de afloop zitten te wachten afhaken.
 
Jullie zijn snel zeg :P

Hallo Jeffrey,



Heb inmiddels de oude eigenaar om opheldering gevraagd en hem vanavond gesproken.

Ik heb een financiele regeling met hem getroffen en zal de juiste km.stand vermelden te weten 58.000 km en uiteraard de vraagprijs verlagen.



Nog even de gang van zaken zodat je weet hoe dit tot stand is gekomen:



De vorige eigenaar heeft deze motor gekocht met 57.167 km bij Motoport Heerenveen op 07-01-2010.

In de tussentijd is zijn teller kapot gegaan zegt hij, laten we aannemen dat dit ook zo is, en heeft op de sloop een andere teller gekocht. Op zijn minst had hij dit moeten melden bij ons maar heeft dit niet gedaan.

Op 12-8-2010 kwam hij bij ons en had interesse in een andere motor, hij wou daar zijn CBR 900 RR en zijn R1 op in ruilen.

De CBR 900RR had 16900 km gelopen en de R1 61000 km zei hij. De R1 had hij niet bij zich en wij hebben afgesproken dat wij die zouden ophalen en na ontvangst van die motor zouden wij beide vrijwaren, hij had niet zijn kopie deel 3 bij zich van de CBR, dat hebben wij op 24-08-2010 dus pas gedaan. Diezelfde dag krijg ik dus diverse mailtjes over de discussie over deze motor op het Motorforum ( MF ). Ik heb hem toen gebeld dat er een discussie over die motor aan de gang was op het MF en heb gevraagd of hij de CBR bij een Motorzaak had gekocht of particulier. Zijn antwoordt was particulier maar hij wist niet meer wie deze meneer was. Dat klopt dus niet zoals je hierna kunt lezen. Inmiddels had jij nog een mailtje gevonden over een meneer die had geínformeerd naar de CBR voordat deze was verkocht bij MP Heerenveen, dit weer naar aanleiding van een monteur van MP Heerenveen die zich weer in deze discussie meldde op het MF.

Vrijdag heb ik contact gehad met Heerenveen en hebben zij mij een kopie gedaan van de factuur met de juiste km.stand te weten 57.167 en dat was dus aan dezelfde meneer die hem weer bij ons heeft ingeruild. Heb vandaag telefonisch contact gehad met hem en bovenstaande verklaring van hem gehad….



Inmiddels heb ik diverse mensen de Honda laten bekijken ( Ook monteurs van andere bedrijven) en iedereen vond hem er werkelijk perfect uit zien, toen ik achteraf vertelde wat hij werkelijk had gelopen konden ze het niet geloven, vandaar dat het niet zo gek is dat ik dat ook niet heb gezien. Nogmaals alle herkenpunten van steenslag en slijtage zoals: kuipdelen, spiegels, hevels, handgrepen, radiateur, achterbrug met vering, achterzijde blok, etc. zien er zeer goed uit. Mede omdat hij 2 motoren had was dit ook niet direct vreemd omdat de andere motor ( R1 ) wel veel meer had gelopen in een kortere tijd en hij daarom heel goed weinig met de Honda gereden zou kunnen hebben. Zelfs nu ik het weet is het nergens aan te herkennen.



Het zal duidelijk zijn dat wij hier absoluut niet blij mee zijn, nog sterker ik ben er zelf helemaal ziek van, voordat je het weet krijg je een naam in de motorwereld en ik weet zeker dat de mensen die al jaren bij ons klant zijn of misschien nog maar sinds kort iedereen kunnen overtuigen dat wij dat ook niet verdienen.



Jeffrey, Ik hoop dat jij dit voor ons op het forum wil zetten en dat hiermee, voor wat ons bedrijf betreft, alle verdenkmakingen of verkeerde interpretaties , de wereld uit zijn.



Mocht een en ander niet duidelijk zijn, dan hoor ik graag van je.



Nogmaals bedankt voor je medewerking in deze en als je in de buurt bent, kom eens aan voor een bakkie zou ik zeggen.





Met vriendelijke groet,





Gebben Motoren.

Kijk, dat zien we graag, de juiste KM-stand voor de nieuwe eigenaar.
Of de teller daadwerkelijk stuk is gegaan of dat ie teruggedraaid is zullen we helaas nooit te weten komen.

IIG top dat Gebben hem nu met de juiste stand te koop heeft staan *O*
 
Die kerel zal balen dat er MF bestaat _O- _O-
Mooi voor Gebben dat Dadol heeft opgelet en deze zaak gesloten is.
Ik zou nog steedsniet naar Gebben gaan maar dat terzijde.
Ligt uit de buurt en heeft niks voor mij :+

Nu maar een slotje denk :P
 
Netjes geregeld door Gebben, want zoiets kan je naam echt goed stukmaken, terwijl je er zelf niets mee te maken hebt. En ook mooi dat ze een financiele regeling hebben getroffen met die man die wat verzwegen had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan