Terug voeren van een motor

varues

MF'er
31 mrt 2020
41
19
Rotterdam
Heyo,

Ik ben opzoek naar een beginnende motor, voor mijn A2 rijbewijs.
Een vriend beveelde een Yamaha Fazer FZS 600 aan, maar deze heeft een te hoog vermogen.
Nou had ik bij een dealer gevraagd of het mogelijk is om deze terug te voeren nar 35KW zodat ik er gedurende 2 jaar even op kan rijden voordat ik de motor weer laat opvoeren.
Nu kan een dealer mij geen antwoord geven zonder Kenteken en Framenummer..
Hebben jullie ervaring mee met wanneer zo iets wel of niet mogelijk is?

Verder als jullie een andere aanbeveling hebben vind ik het ook prima ;)
Ik ben zelf 1.96 dus een kleine motor gaat hem sws niet worden.
  • Merk: Yamaha
  • Type: FZS 600 Fazer
  • Bouwjaar: 2002
 
5 seconde zoeken in google op ‘FZS 600 Fazer 35kw’ en voila:


 
Alles kan. Maar dat TuV dingetje is in Nederland niet geldig. Je kunt hem er wel mee terug laten voeren maar dan moet je dealer bij de RDW afmelden dat je vermogen beperkt is. Voorheen moest je dan naar Lelijkstad om een IK te doen maar tegenwoordig schijnt dat via de dealer ook administratief te kunnen.
Laat je niets wijsmaken door voormalig 25kW rijders. Oom agent en de verzekeringsmaatschappij kijken naar het vermogen op je pasje, niet naar het bonnetje van de vermogensbank.
Ik zou eerst twee jaar op een echte 35kW fiets gaan rondknallen.

edit: je moet met de fazer naar Lelijkstad.
 
Als je een niet te dure motor zoekt die geschikt is voor je A2 rijbewijs, moet je op zoek gaan naar een motor uit de oude 25 KW regeling.
Deze motoren staan op kenteken als 25 KW en zijn dus geschikt voor A2 rijbewijs.

Voor mijn zoon heb ik 2 jaar terug een Kawasaki ER5 gekocht met 25 KW kenteken.
Verder was de Honda CB500 en Suzuki GSX600 F een type dat regelmatig teruggebouwd werd naar 25 KW.
De Suzuki GS500 is ook regelmatig teruggebouwd naar 25 KW, maar zit vol vermogen precies aan de A2 grens van 35KW en is dus ook geschikt.
 
Heyo,

Ik ben opzoek naar een beginnende motor, voor mijn A2 rijbewijs.
Een vriend beveelde een Yamaha Fazer FZS 600 aan, maar deze heeft een te hoog vermogen.
Nou had ik bij een dealer gevraagd of het mogelijk is om deze terug te voeren nar 35KW zodat ik er gedurende 2 jaar even op kan rijden voordat ik de motor weer laat opvoeren.
Nu kan een dealer mij geen antwoord geven zonder Kenteken en Framenummer..
Hebben jullie ervaring mee met wanneer zo iets wel of niet mogelijk is?

Verder als jullie een andere aanbeveling hebben vind ik het ook prima ;)
Ik ben zelf 1.96 dus een kleine motor gaat hem sws niet worden.
  • Merk: Yamaha
  • Type: FZS 600 Fazer
  • Bouwjaar: 2002
Jammer, je bent inderdaad te groot voor de mijne. Maar mag altijd even passen hoor.

 
Alles kan. Maar dat TuV dingetje is in Nederland niet geldig. Je kunt hem er wel mee terug laten voeren maar dan moet je dealer bij de RDW afmelden dat je vermogen beperkt is. Voorheen moest je dan naar Lelijkstad om een IK te doen maar tegenwoordig schijnt dat via de dealer ook administratief te kunnen.
Laat je niets wijsmaken door voormalig 25kW rijders. Oom agent en de verzekeringsmaatschappij kijken naar het vermogen op je pasje, niet naar het bonnetje van de vermogensbank.
Ik zou eerst twee jaar op een echte 35kW fiets gaan rondknallen.

edit: je moet met de fazer naar Lelijkstad.

Laat je inderdaad niets wijsmaken door de zogenaamde ervaringsdeskundigen. Koop gewoon lekker een officieel gekeurde 25 Kw fiets en ga niet lopen knutselen. In het geval van een ongeval doet de politie uitvoerig technisch onderzoek naar de motorfiets (ongeacht de schuldvraag) en controleren ook daadwerkelijk of de motor op de juiste manier is omgebouwd. Een bonnetje van een vermogensbank zegt helemaal niets, vaak staat er niet eens een kenteken op vermeld, en als die er al op staat, zegt het nog steeds niets, omdat zo'n bonnetje gemakkelijk gemaakt is.

Dus houd lekker het geld van ombouwen, keuren en administratieve handelingen in je zak, koop een officiele fiets voor die twee jaar en ga dan kijken naar wat leuks.
 
Ook in 35kW zijn er leuke fietsen. Als je meer vermogen nodig hebt voor je rijplezier kan je gewoon niet motorrijden.
Helaas is er voor een budget van 2k niet veel aanbod. Een CB1 of een Transalp hebben al weer teveel vermogen. Je komt al snel bij de eenpitters uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan