Test: inhoudsafhankelijke banner in topics

Krijgt MF eigenlijk ook betaald voor het feit dat de ads er staan, of moet er persé op geklikt worden? Ik heb namelijk de merkwaardige eigenschap dat ik gewoon nóóit op een reclame klik :X
 
Dit is appels met peren vergelijken. Ik snap niet hoe je deze twee zaken kunt kwantificeren op een dusdanige wijze dat je ze daadwerkelijk met elkaar kunt vergelijken. Dat kan alleen maar als je b.v. verlies aan inkomsten gaat bekijken, en dat dus juist niet omdat er geen referentiemateriaal is.

Overigens: zoals we aangaven is dit een experiment. Als je banners blokkeert (wat ik niet netjes vind) doe je dus automatisch ook niet mee aan het experiment en kun je niet beoordelen of iets goed werkt of niet.

Ok, ten behoeve van de discussie.

Kijken of mijn redenering daadwerkelijk een appel-peer vergelijking is.

De banners worden op MF gezet voor geld.
De plaats van de banner wordt mee ge-experimenteerd.
MF krijgt alleen poen als er op de advertentie wordt gelikt.
Redenatie Gilles: ik zie de ads wel, maar klik er nooit op. Ik denk dat hij niet de enige is.


Door die ads te gebruiken is er wel weer een vorm van reclame geintroduceerd op MF. Terecht om geld te vangen, maar "ons" (gebruikers) wordt niets gevraagd. Alleen de plaats van de ads kunnen we becommentariëren. Tegenwoordig wordt er al zo veel reclame de consumentenstrot ingeduwd, dat ik tot de volgende vraag kom:

Levert deze ad nu daadwerkelijk goed geld op dat het de "beeldschermvervuiling" rechtvaardigd?
Dat lijkt mij dan ook een zeer realistische onderzoeksvraag voor dit experiment.

Ik heb trouwens mijn persoonlijke mening hier niet in verwerkt. Je moet MF financieren, begrijpelijk, dit gebeurt dmv reclames, ook begrijpelijk, echter heb ik geen behoefte om op dit fantastische forum google ads te zien.
Het is dus mijn recht deze advertenties te blocken, en ik ben blij dat dit kan. Dat jij dit niet netjes vind, vind ik raar. Wat is er niet netjes aan dan? Die redenatie volgende zou ik het dan niet netjes moeten vinden dat het niet gevraagd is deze banner te laten zien :?
 
Dit is een goede manier om mensen die 15,- euro te laten betalen.


Ga ik ook doen als het zo blijft :P dan is het weg toch?
 
jij bekijkt ook altijd alle reclames op tv, tijdens een film bijv...?
of gebruik je die voor een plaspauze en om een biertje te pakken? wat natuurlijk niet netjes zou zijn.... B|
De clou zit hier natuurlijk in "altijd" en "alle". Je stelt het te zwart/wit. Natuurlijk kijk ik niet altijd alle reclames, ik ben ook niet gek. Maar ik ontwijk niet altijd alle reclames, en heb ik geen knop op mijn TV die alle reclames uitschakelt.

Banners uitschakelen, zekers als ze niet bijster opvallend zijn, vind ik not done. Die dingen zorgen er voor dat een site kan blijven bestaan. Als we als MF zijnde nou pop-ups zouden gebruiken zou ik er in kunnen komen, die dingen zijn gruwelijk irritant. En vergeet niet: er zou zomaar eens een interessante advertentie voorbij kunnen komen...

Al met al vind ik reclame/banners een moeilijk onderwerp. Ik begrijp mensen die bannerblockers gebruiken wel. Zelf gebruik ik ze iig niet, ook niet op andere sites. (Ik gebruik trouwens wel een popup-blocker, want popups verpesten mijn "surf-belevenis" doordat ze een handeling van mij vereisen, namelijk het sluiten van het venster).
 
Ok, ten behoeve van de discussie.

Kijken of mijn redenering daadwerkelijk een appel-peer vergelijking is.

De banners worden op MF gezet voor geld.
De plaats van de banner wordt mee ge-experimenteerd.
MF krijgt alleen poen als er op de advertentie wordt gelikt.
Redenatie Gilles: ik zie de ads wel, maar klik er nooit op. Ik denk dat hij niet de enige is.


Door die ads te gebruiken is er wel weer een vorm van reclame geintroduceerd op MF. Terecht om geld te vangen, maar "ons" (gebruikers) wordt niets gevraagd. Alleen de plaats van de ads kunnen we becommentariëren. Tegenwoordig wordt er al zo veel reclame de consumentenstrot ingeduwd, dat ik tot de volgende vraag kom:

Levert deze ad nu daadwerkelijk goed geld op dat het de "beeldschermvervuiling" rechtvaardigd?
Dat lijkt mij dan ook een zeer realistische onderzoeksvraag voor dit experiment.

Ik heb trouwens mijn persoonlijke mening hier niet in verwerkt. Je moet MF financieren, begrijpelijk, dit gebeurt dmv reclames, ook begrijpelijk, echter heb ik geen behoefte om op dit fantastische forum google ads te zien.
Het is dus mijn recht deze advertenties te blocken, en ik ben blij dat dit kan. Dat jij dit niet netjes vind, vind ik raar. Wat is er niet netjes aan dan? Die redenatie volgende zou ik het dan niet netjes moeten vinden dat het niet gevraagd is deze banner te laten zien :?
Jullie als gebruikers wordt wel degelijk gevraagd wat jullie ervan vinden. Daarom ook dit topic. We hadden het stilletjes kunnen introduceren en er verder niks over kunnen zeggen. In dit topic melden we ook expliciet dat reacties welkom zijn; de link naar dit topic staat ook niet voor niets in mijn signature.

Wij hebben getwijfeld over verschillende zaken: lokatie van de banners, kleuren, images toestaan of niet, etc. We hebben ervoor gekozen om de banner als laatste posting te plaatsen, met onopvallende kleuren. E.e.a. is trouwens geïnspireerd door een ander groot forum (GoT, http://gathering.tweakers.net) waar de banner ook op deze manier wordt ingezet. Als blijkt dat de banner niet werkt, of veel weerstand opwekt, dan gaan we er iets aan veranderen.

Waarom zeg je dat je alleen de lokate kunt becommentariëren? Dat is nergens gemeld; er wordt expliciet gezegd dat reacties (in het algemeen) welkom zijn. Ik hoop dat je me wilt geloven wanneer ik zeg dat wij beslist geen mensen weg willen jagen van MF, mochten we dat bereiken met deze banner dan gaan we er zeker iets aan veranderen.

Er zijn trouwens websites waar het blokkeren van banners in de algemene voorwaarden is opgenomen als zijnde verboden. Dat is niet voor niets, (gratis) websites zijn afhankelijk van die banners.
 
Krijgt MF eigenlijk ook betaald voor het feit dat de ads er staan, of moet er persé op geklikt worden? Ik heb namelijk de merkwaardige eigenschap dat ik gewoon nóóit op een reclame klik :X
inlezen B|
 
De clou zit hier natuurlijk in "altijd" en "alle". Je stelt het te zwart/wit. Natuurlijk kijk ik niet altijd alle reclames, ik ben ook niet gek. Maar ik ontwijk niet altijd alle reclames, en heb ik geen knop op mijn TV die alle reclames uitschakelt.

Banners uitschakelen, zekers als ze niet bijster opvallend zijn, vind ik not done. Die dingen zorgen er voor dat een site kan blijven bestaan. Als we als MF zijnde nou pop-ups zouden gebruiken zou ik er in kunnen komen, die dingen zijn gruwelijk irritant. En vergeet niet: er zou zomaar eens een interessante advertentie voorbij kunnen komen...

Al met al vind ik reclame/banners een moeilijk onderwerp. Ik begrijp mensen die bannerblockers gebruiken wel. Zelf gebruik ik ze iig niet, ook niet op andere sites. (Ik gebruik trouwens wel een popup-blocker, want popups verpesten mijn "surf-belevenis" doordat ze een handeling van mij vereisen, namelijk het sluiten van het venster).
als je het niet al te zwartwit wilt zien, dan plaats je toch die ads alleen op de eerste pagina en op bijv activetopics e.d. en niet in de topics zelfs, waar ze wellicht eerder als hinderlijk worden gezien?

of haal ze iig uit het offtopic gedeelte
alhoewel dat de meeste financiering vraagt wss :X








nah, zoals ik al eerder zei: helemaal onderaan storen ze niet
de ad in je forumheader vind ik veel storender -O-
die 'verminkt' het uiterlijk van mf
 
Jullie als gebruikers wordt wel degelijk gevraagd wat jullie ervan vinden. Daarom ook dit topic. We hadden het stilletjes kunnen introduceren en er verder niks over kunnen zeggen. In dit topic melden we ook expliciet dat reacties welkom zijn; de link naar dit topic staat ook niet voor niets in mijn signature.
Hiervoor ook hulde!
Wij hebben getwijfeld over verschillende zaken: lokatie van de banners, kleuren, images toestaan of niet, etc. We hebben ervoor gekozen om de banner als laatste posting te plaatsen, met onopvallende kleuren. E.e.a. is trouwens geïnspireerd door een ander groot forum (GoT, http://gathering.tweakers.net) waar de banner ook op deze manier wordt ingezet. Als blijkt dat de banner niet werkt, of veel weerstand opwekt, dan gaan we er iets aan veranderen.
Ook prima :)

Waarom zeg je dat je alleen de lokate kunt becommentariëren? Dat is nergens gemeld; er wordt expliciet gezegd dat reacties (in het algemeen) welkom zijn. Ik hoop dat je me wilt geloven wanneer ik zeg dat wij beslist geen mensen weg willen jagen van MF, mochten we dat bereiken met deze banner dan gaan we er zeker iets aan veranderen.
Ik was in de veronderstelling dat alleen lokatie ter discussie staat.

Er zijn trouwens websites waar het blokkeren van banners in de algemene voorwaarden is opgenomen als zijnde verboden. Dat is niet voor niets, (gratis) websites zijn afhankelijk van die banners.

Wist ik niet, vind ik zelf ook te ver gaan.

Echter, je mist mijn punt. Wordt nu wel een reclame vs. anti reclame discussie en daar was ik niet op uit. Ik wilde juist aandragen of er ook rekening mee wordt gehouden dat als de ads niet/te weinig opleveren deze dan verwijderd worden als gebruikers aangeven deze irritant te vinden.

Dat is alles :Y

Echter om toch een beetje in te gaan in de discussie: je word overal al doodgegooid met reclame, en net als Gilles ben ik reclame moe. Het doel van een reclame is op te vallen, dus als je het op een onopvallende plek neerzet op het forum overschiet je je doel. Dus zal het altijd op een plek staan waar het enigszins opvalt.
Ik irriteer mij daaraan, niet alleen vanwege de boodschap maar ook omdat ik het forum er netjes en strak uit vind zien. Dat wil ik zou houden :)
 
als je het niet al te zwartwit wilt zien, dan plaats je toch die ads alleen op de eerste pagina en op bijv activetopics e.d. en niet in de topics zelfs, waar ze wellicht eerder als hinderlijk worden gezien?

of haal ze iig uit het offtopic gedeelte
alhoewel dat de meeste financiering vraagt wss :X
Off-Topic is juist een plek waar we de banner zouden laten staan, omdat het niet eens motorgerelateerd is. Small price to pay voor een stukje niet-motorgerelateerdheid :)

nah, zoals ik al eerder zei: helemaal onderaan storen ze niet
de ad in je forumheader vind ik veel storender -O-
die 'verminkt' het uiterlijk van mf
Feedback is welkom, dus staat genoteerd :)
 
Ik was in de veronderstelling dat alleen lokatie ter discussie staat.
Waarom dacht je dat? Want dan moet ik ergens de bewoordingen misschien aanpassen.

Echter, je mist mijn punt. Wordt nu wel een reclame vs. anti reclame discussie en daar was ik niet op uit. Ik wilde juist aandragen of er ook rekening mee wordt gehouden dat als de ads niet/te weinig opleveren deze dan verwijderd worden als gebruikers aangeven deze irritant te vinden.
Dat zijn dus die appels en peren :) Want hoeveel moeten we verdienen om de irritatie van de gebruikers te negeren? Oftewel, als je beide zaken in een grafiek uit zou zetten, waar komt de lijn van irritatie boven de lijn van inkomsten uit? Hoe kwantificeer je irritatie?

Voor mij zijn het twee dingen die los van elkaar staan. Als de gebruikers het te irritant vinden, dan gaan we op zoek naar alternatieven. Of we schrappen het systeem helemaal. Hoe kwantificeer ik deze irritatie dan zelf? Niet, het is een onderbuikgevoel, we peilen de sfeer zeg maar. Nogmaals: het staat in feite los van de inkomsten, want als mensen MF gaan verlaten vanwege die banners is dat het begin van het einde (en ben je dus uiteindelijk nog je inkomsten kwijt).


Echter om toch een beetje in te gaan in de discussie: je word overal al doodgegooid met reclame, en net als Gilles ben ik reclame moe. Het doel van een reclame is op te vallen, dus als je het op een onopvallende plek neerzet op het forum overschiet je je doel. Dus zal het altijd op een plek staan waar het enigszins opvalt.
Ik irriteer mij daaraan, niet alleen vanwege de boodschap maar ook omdat ik het forum er netjes en strak uit vind zien. Dat wil ik zou houden :)
Eensch. Het was geen makkelijke beslissing om dit te proberen - daarom hebben we er veel aan gedaan om het zo onopvallend mogelijk te maken (iets wat eigenlijk, zoals je al aangeeft, in strijd is met wat je met reclame wilt bereiken, namelijk: aandacht). Voor ons is dit een compromis wat we graag willen proberen.
 
leveren de huidige ads/banners een beetje op wat je had verwacht :?

of heb je meer aan 1 extra donateur? :)
 
Laatst bewerkt:


Eens.. onder quickreply!! .. nu lijkt het soms alsof het bij het laatste bericht hoort.. of op zijn minst dan een andere achtergrondkleur dan het laatste bericht..
 
Laatst bewerkt:
Door die ads te gebruiken is er wel weer een vorm van reclame geintroduceerd op MF.
Ze staan er al een tijdje alleen is de plek nu anders ;)


Levert deze ad nu daadwerkelijk goed geld op dat het de "beeldschermvervuiling" rechtvaardigd?
In het kort: Ja. Zonder ads geen MF, althans niet met de hardware waar we nu op draaien... Maar we willen dus van jullie graag weten wat jullie van de locatie van nu vinden.
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik het nu begrepen heb, krijg je alleen geld als erop de banners (al dan niet per ongeluk) geklikt wordt.

Is dat niet om te zetten naar dat je betaald krijgt om de banner te 'hosten' (laag, maar wel vast tarief wat je zeker weten binnen krijgt) en een bedrag per klik, dat dan uiteraard wel lager ligt dan dat je nu per klik krijgt. Ik denk dat je zo dan meer opbrengst hebt.

Ik ben ook iemand die de banners niet zal aanklikken, tenzij per ongeluk.

Ook vind ik t best apart dat ik regelmatig russische oid adds zie staan. Ik weet niet hoeveel MF-ers er Russisch kunnen lezen, maar een NL add lijkt me meer kans hebben om een klik te krijgen en dus geld te genereren.

Daarnaast idd de banner onder de quick reply :Y

Verder vind ik t allemaal prima, ik vermaak me hier, en of jullie nu iets meer of minder reclame hebben maakt me niet zoveel uit, zolang t maar niet heel erg storend wordt (zoals bijv. flash banners en popups :) )
 
Laatst bewerkt:
dus eigenlijk...als je zou gaan bekijken hoeveel mensen dit niet zouden willen zien t.o.v. wat het zou opbrengen..

ben benieuwd :Y heb het vermoeden dat het meer "overlast" geeft dan dat het de MF kas spekt.
De GoogleAds leveren (ruim) meer op dan de stickers en donaties bij elkaar. De nieuwe hardware die vorig jaar is aangeschaft is voor een heel belangrijk deel door de GoogleAds gefinancierd.

Ze vormen dus de belangrijkste bron van inkomsten voor MF. En persoonlijk vind ik ze een stuk minder storend dan de eerdere skyscrapers en grafische ads die we gehad hebben, terwijlde GoogleAds meer opleveren, waardoor dus andere banners op MF niet nodig zijn.
 
Laatst bewerkt:
De GoogleAds leveren (ruim) meer op dan de stickers en donaties bij elkaar. De nieuwe hardware die vorig jaar is aangeschaft is voor een heel belangrijk deel door de GoogleAds gefinancierd.

Ze vormen dus de belangrijkste bron van inkomsten voor MF. En persoonlijk vind ik ze een stuk minder storend dan de eerdere skyscrapers en grafische ads die we gehad hebben, terwijlde GoogleAds meer opleveren, waardoor dus andere banners op MF niet nodig zijn.

Kijk dat is netjes :)

Dan heb ik er zelf ook weinig problemen mee.
En idd qua plaatsing onder de quick reply, anders lijkt het net alsof het bij de laatste post hoort.

Is het trouwens niet mogelijk ook nuttige reclame te maken?
Ik bedoel:
Dat MF ads plaatst van motordealers, van veen motoren, martijns motorkleding, goedhart motoren etc.etc.
Lijkt mij dat je dan 3 vliegen in 1 klap hebt:

1. inkomsten
2. wij mf-ers kunnen er daadwerkelijk wat aan hebben (google ads is maar net wat er uit komt)
3. hierdoor wordt er ook echt geklikt op de ads
 
Kijk dat is netjes :)

Dan heb ik er zelf ook weinig problemen mee.
En idd qua plaatsing onder de quick reply, anders lijkt het net alsof het bij de laatste post hoort.

Is het trouwens niet mogelijk ook nuttige reclame te maken?
Ik bedoel:
Dat MF ads plaatst van motordealers, van veen motoren, martijns motorkleding, goedhart motoren etc.etc.
Lijkt mij dat je dan 3 vliegen in 1 klap hebt:

1. inkomsten
2. wij mf-ers kunnen er daadwerkelijk wat aan hebben (google ads is maar net wat er uit komt)
3. hierdoor wordt er ook echt geklikt op de ads
In het verleden hebben wij een bureau in de arm gehad wat adverteerders voor ons regelde benaderde. Hier zijn toen o.m. de TomTom reclame, de verzekering skyscraper en nog wat campagnes uit voortgekomen. Deze waren meest motorgerelateerd, als ik me goed herinner. Maar het blijkt in de praktijk toch lastig om adverteerders te vinden, zeker wanneer je dat beperkt tot motorgerelateerde adverteerders. Dit leidde ertoe dat we regelmatig gewoon niks hadden. Via GoogleAds heb je een redelijk constante bron van inkomsten waar je verder weinig omkijken naar hebt. Daarnaast heb je een hoop invloed op hoe het eruitziet en waar het staat. Bij reguliere banners ben je in belangrijke mate afhankelijk van hoe de adverteerder wil dat het eruit komt te zien.
 
Laatst bewerkt:
Kijk dat is netjes :)

Dan heb ik er zelf ook weinig problemen mee.
En idd qua plaatsing onder de quick reply, anders lijkt het net alsof het bij de laatste post hoort.

Is het trouwens niet mogelijk ook nuttige reclame te maken?
Ik bedoel:
Dat MF ads plaatst van motordealers, van veen motoren, martijns motorkleding, goedhart motoren etc.etc.
Lijkt mij dat je dan 3 vliegen in 1 klap hebt:

1. inkomsten
2. wij mf-ers kunnen er daadwerkelijk wat aan hebben (google ads is maar net wat er uit komt)
3. hierdoor wordt er ook echt geklikt op de ads
Is heel erg lastig. We zouden het erg graag op die manier willen doen: alleen écht nuttige advertenties. Dus mochten er bedrijven meelezen die willen adverteren: mail me voor een leuk prijsje :)
 
In het verleden hebben wij een bureau in de arm gehad wat adverteerders voor ons regelde benaderde. Hier zijn toen o.m. de TomTom reclame, de verzekering skyscraper en nog wat campagnes uit voortgekomen. Deze waren meest motorgerelateerd, als ik me goed herinner. Maar het blijkt in de praktijk toch lastig om adverteerders te vinden, zeker wanneer je dat beperkt tot motorgerelateerde adverteerders. Dit leidde ertoe dat we regelmatig gewoon niks hadden. Via GoogleAds heb je een redelijk constante bron van inkomsten waar je verder weinig omkijken naar hebt. Daarnaast heb je een hoop invloed op hoe het eruitziet en waar het staat. Bij reguliere banners ben je in belangrijke mate afhankelijk van hoe de adverteerder wil dat het eruit komt te zien.

Hmm, dat laatste wil je niet. Forum niet meer te zien wegens alle banners/flash pop ups e.d. :+

Ik zat eigenlijk meer richting sponsoring te denken, maar dan blijf je met hetzelfde probleem zitten.
 
Objectief ben ik niet maar het is een kwestie van wennen. Op het Tweakers forum moest ik ook flink wennen maar nu stoor ik me er absoluut niet meer aan...

Kijk het een weekje aan en geef dan je mening, de kans is groot dat het een meer constructieve opmerking/mening zal zijn.
 
Is heel erg lastig. We zouden het erg graag op die manier willen doen: alleen écht nuttige advertenties. Dus mochten er bedrijven meelezen die willen adverteren: mail me voor een leuk prijsje :)
wat krijg ik voor een tientje? :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan