tests systeem helmen

Omega

MF veteraan
17 sep 2003
12.332
3
De Meern
Begin volgend jaar wil ik een systeemhelm kopen.
Weet iemand of er (vergelijkings)tests zijn over de systeemhelmen van: Schuberth, HJC, Nolan, Vemar, Caberg en dergelijke.
Mijn voorlopige voorkeur is:
1) Schuberth;
2) HJC;
3) Nolan;
4) rest
 
Je weet al dat Schubert met een nieuwe uitkomt? de C2 ergens in april, mei. Lijkt mij meer dan de moeite waard, wel erg duur.
http://groups.google.nl/groups?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=systeemhelm+test&sa=N&tab=wg&lr=

En zelfs hier, tssssk

Overigens hecht ik niet zo aan die testen, belangrijkste lijkt mij jou pasvorm, Mij zit bijv de Schubert Concept niet lekker, maar is 'ie wel stil op de motor, maar dat hoor ik ook wel eens anders, nml dat de Concept juist erg luidruchtig is.
Ik hoorde van een agent met een Nolan E-100 dat die hem erg goed beviel, en de BMW EVO 4 juist niet, en die bevalt mij juist weer goed.... (alleen geen zonneklepje...)
 
Kijk ook ff naar Caberg Justissimo. Ook met zonneklep.
Maar het belangrijkste is de pasvorm.
Ik heb de Concept, maar bij mijn vriendin zat zo'n helm voor geen meter. Zij heeft de Caberg gekocht.
 
De Schuberth Concept kwam bij een vergelijkingstest van systeemhelmen, als stilste uit de bus. Ik heb die helm ook en hij bevalt uitstekend.
De pasvorm is toch wel het belangrijkste als je een helm koop.
 
De Nolan zat bij mij voor geen meter, maar de HJC wel. Erg fijne helm vind ik zelf :}

Wel heb ik gehoord dat de Schubert heel erg stil is... Misschien de volgende keer gaan proberen?
 
Ik heb een Schuberth en ik ben er wel tevreden over.
Maar STIL? Echt niet, hoor.
Misschien in vergelijking met andere systeemhelmen, maar alle gewone integraalhelmen die ik hiervoor heb gehad, waren stiller.

Het ingebouwde zonneklepje is wel erg handig!
 
Ik heb een BMW systeemhelm 4 deze bevalt uitstekend alleen zoals bij vele helmen, bij vochtig weer beslaat ie wel.(pin lock laten monteren) Ik vind de helm eigenlijk best wel stil als ik zonder gehoorbescherming rij. Heb ook andere systeemhelmen gepast maar zoals de anderen ook al zeggen het moet natuurlijk wel goed passen. Suc6
 
BMW systeem 4 idd en natuurlijk de SHOEI niet vergeten

Caberg en HJC snel vergeten. Leuk geprijst, maar niet lang houdbaar, waardoor je elke 2 a 3 jaar een nieuwe helm moet kopen. Dan blijkt het toch duurkoop te zijn in vergelijking met de duurdere jongens, die wel lang meegaan. Bovendien zijn de duurdere helmen ook beter om mee op je bek te gaan (toch het belangrijkste van een helm)
 
Mijn maat en ik hebben een systeemhelm van Nolan, hij heeft geen last van windgeruis, en ik wel.
Hij rijd op een thundercat en ik (nog) op een fazer, als we van fiets ruilen is het anders om.
Dus het model van je topkuip/ruit is zeker van invloed op het windgeruis.
 
Ik heb een Caberg JustOnePlus.

Enkele nadelen van de helm :
1. de binnenbekleding is er niet uit te halen
2. het afhalen van het vizier is een omslachtige bezigheid
3. veel aandamp-problemen
4. lawaaiering ( denk ik , is mijn eerste helm )

Laat je niet misleiden, over het algemeen tevreden over de helm ( ook rekening houdend met de aankoopprijs die rond de 170€ lag, als ik mij nog goed herinner )

Een collega heeft de nieuwe fortissimo aangeschaft.
Ziet er heel 'glad' uit.

1. de binnenbekleding is verwijderbaar
2. het vizier gaat er gemakkelijk op/af
3. heeft een ingebouwd zonnescherm.

De desbetreffende collega is er heel tevreden over.

Tot hier mijn bijdrage
 
Terug
Bovenaan Onderaan