Theorie examen!!????

Ik heb voor de voorzichtigheid maar even de politie gebeld met deze vraag en de beste agent die ik aan de lijn kreeg kon me geen antwoord geven. Ik word erover terug gebeld. Ik heb namelijk met deze situatie te maken , we rijden een transporter met een papieren gewicht van 3500 kg.

Je mag met B best een één assig aanhangertje achter je bus hangen, mits alle gewicht bij elkaar de 3500 niet overschrijd.
 
Je mag met B best een één assig aanhangertje achter je bus hangen, mits alle gewicht bij elkaar de 3500 niet overschrijd.

Ik heb al een papieren gewicht van 3500 kg , een agent heeft er geen boodschap aan of mn bus leeg of vol is. Dus volgens de papieren weeg ik al 3500 kg zonder aanhanger.
 
Laatst bewerkt:
Bladzijde 242 Vekabest 3e druk (2010/2011).

"Aanhangwagen achter een motor mag inclusief lading:
- niet breder zijn dan 1 meter;
- niet hoger zijn dan 1 meter;
- niet langer zijn dan 2.50 meter. Hierbij wordt als lengte beschouwd de afstand vanaf de achteras van de motor tot aan de achterzijde van de aanhangwagen. De totale massa van de aanhangwagen mag niet meer zijn dan 50% van de ledige massa van de motor".

Er staat nog meer trouwens, maar dit is denk ik wat je wilde weten?
Geen dank ;)
 
Laatst bewerkt:
En na je theorie examen aanhangwagentjes/zijspannen lekker vergeten, doe je waarschijnlijk toch nooooit meer iets mee :)
 
ik dacht dat meandmybike kboom85 gelijk heeft
ben t ook tegengekomen in oefen examenvragen, ik dacht niet in t boek van vekabest of Verjo (dit laatste is bar slecht tov vekabest, wel een kleine aanvulling).

ik heb nog veel geleerd in een kleine 10 oefenexamens op www.examencentrum.nl.
kost wat, maar dan krijg je ook wat. je betaalt per examen met duidelijke uitleg van je fouten.
vond deze beter dan de proefexamens van vekabest zelf, alhoewel daar t meeste wel instaat.

heb wel nog een vraag gekregen op t examen over de max snelheid met een zijspan op een weg, maar dit wordt niet gerekend als een aanhanger.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan