Tic Top Tien

Tic Top Tien

  • Knipperknopduwtyferitus

    Stemmen: 84 28,3%
  • Ritsen/Zakken checken

    Stemmen: 64 21,5%
  • Spiegels kwijt op de fiets

    Stemmen: 17 5,7%
  • Sta ik in 1?

    Stemmen: 15 5,1%
  • Zingen in de helm

    Stemmen: 28 9,4%
  • ChokeCheck

    Stemmen: 6 2,0%
  • Tien-versnellingsbaksyndroom

    Stemmen: 60 20,2%
  • Olie-focus bij regen

    Stemmen: 4 1,3%
  • Zwaaien vanuit de auto

    Stemmen: 4 1,3%
  • Hoor ik nou iets?

    Stemmen: 15 5,1%

  • Totaal aantal stemmers
    297
Knipperlichtje... :Y

Oh en op de trapfiets in je spiegels willen kijken, zeker ook....! :9
 
Haha geweldig topic dit! Ook ik heb de knipperlicht tic. Sterker nog ik probeer het zelfs wel eens als ik het circuit op rij met mijn circuit motor waar zelfs het knopje niet eens zit. Is gewoon zo een ingebakken iets.

Laatst had ik op de snelweg ook een leuke in de auto. Het verkeer voor ons stond ineens stil en ik doe automatisch mijn hand omhoog om te waarschuwen :X (wordt op het circuit vaak gebruikt) Mijn vriendin die naast mij zat in de auto moest er ook erg hard om lachen _O-
 
Laatst bewerkt:
Ritsen/zakken checken. Al-tijd als ik paar honderd meter onderweg ben.

En merk laatste tijd dat ik de witte strepen op de fiets ook maar uit de weg ga. Automatisme :Y
 
Voordat je de snelweg oprijdt, nog een keer je bril goed op je neus zetten, een laatste keer aan diezelfde neus kriebelen voor dat je het vizier dichtklapt..
 
Ik zat te twijfelen tussen de knipperlichten en ritsen controleren.
Toch maar voor ritsen gekozen ;) En ohja, volgens mij heeft mijn ktm duke 2 46 versnellingen soms.. xD
 
Ik controleer bijna bij elk kruispunt, soms zelfs tijdens het rijden, of mijn passagierszitje er niet af gewaaid is. Geen idee waarom :')
 
Als ik iets boven de toegestane snelheid zit, meestal op de snelweg zo'n 15 km erboven, bekijk ik elke auto als een 'wegmisbruikersauto'.... camera? opklapbord op de hoedenplank?
Paranoide gedrag...
Hans
 
- Trommelen op de tank bij het stoplicht - check
- Knipperlicht continu uitdrukken tijdens het rijden - check
- Spiegels missen op de trapfiets - check
- Vanuit de auto zwaaien - check
- Op de trapfiets wil ik ook nog wel eens zwaaien _O-
- Checken of mijn vizier goed dicht zit (Arai helm -> dat zwarte schuifje)
...

Ik kan zo nog wel ff doorgaan _O-
 
Tijdje terug een gevalletje aderverkalking:

De motor en de auto wisselden elkaar dikwijls af, dat zorgde voor rare zaken. Gewoontegetrouw reed ik onze straat binnen en ons huis voorbij om achterlangs via een smal steegje naar de achtertuin te gaan waar Grey gestald wordt.

Het was dat ik een fietser voorrang moest verlenen en met het knippertje uit stond te wachten als achterin het hoofd een waarschuwingslampje steeds harder begon te branden. Er was iets geks, maar wat?


Net voordat ik op wou trekken om de smalle steeg in te rijden besefte ik dat ik in de auto zit. En deze past echt niet in het steegje!

Gelukkig merkte ik het net op tijd. Besmuikt om mij heengekeken of niemand het gezien heeft, ik stond toch echt even te wachten met de richtingaanwijzer aan...

En later zat ik op de motor met mijn linkerhand iets onwennigs te doen.... op zoek naar de cruise control die echt niet op de motor zit...

Fijn dat het nog niet zo erg dat ik met de auto tussen de file door wou rijden omdat je dat als forenzend motorrijder nu eenmaal zo gewend ben.

hmm, "alzheimer light"? Er zit zeker veel kalk in het leidingwater..
 
Laatst bewerkt:
dacht dat ik de enige was die constant op dat knopje drukte, ben dus niet de enige neuroot. ik heb het nu wel afgeleerd, bij de bmw gaan ze automatisch uit 8-)
Blijft over de ritsen checken: alleen nog bij het eerste verkeerslicht...
 
Tic nr 31 (dit weekend ontdekt): Bij stoplicht even rechtop gaan zitten en liefdevol de hand op de zijkoffer leggen (Nawee van maand met Givis eraan)

Nu zitten de Givis er niet meer aan, hangt alleen lucht naast het rekje. Zwaait de hand ergens in de ruimte.
 
Weer 1, in je spiegels checken of je topkoffer er nog op zit |(
 
Laatst bewerkt:
Ik het zeker weten last van: knipperknopduwtyferitus, tien-versnellingsbaksyndroom, zingen in de helm, hoor ik nou iets?, sta ik in 1?, olie-focus bij regenen de chokeCheck.

Eigenlijk best wel erg al zeg ik het zelf. Maar met stipt op nummer 1 staat het spiegels kwijt zijn op de fiets. Elke keer gebeurt het weer.
 
Alle 10 herkenbaar, maar ik zoek zelfs naar de knipperknop op de fiets dus die krijgt mijn stem.
Ook scannen naar een "wegmisbruikers" auto klinkt bekend :+

Door deze lijst te lezen ga ik proberen om op mijn huidige motor een "hoogste versnelling" lampje te installeren. De andere, een CB450SC, heeft een blauw "overdrive" lampje dat aangaat als je in de hoogste versnelling zit en dat is ontzettend handig!
 
Ik les ook nog, maar knipperknoptic is aanwezig! En de toeter zit er net onder dus die wordt ook vaak aangeraakt.. Was vandaag wel handig op de snelweg omdat ik een linksrijder voor me had die niet snapte dat je kon opschuiven.. Ik per ongeluk knippertic/toetertic toepassen en ineens gaat ie aan de kant.. Hij zal wel gedacht hebben. Een lesmotor die zit te toeteren achter je.. :')

check of ie in zijn 1 staat tic.. check!
10 versnellingen tic... check!
spiegels op trapfiets... begint te komen
 
Ik rij pas een paar maanden motor,maar het is me al
gelukt om een paar van deze tiks aan te leren.1 ben ik
er echter nog niet tegengekomen. Ik kijk vaak op het
allerlaatst nog even naar links om zeker
te weten dat er echt zekerweten 100% niks
aankomt. Instructeur heeft er bij het lessen op gehamerd
dat het niet nodig is, maar betrap mezelf er af en
toe op dat ik het nog doe.

roy
 
Ik rij pas een paar maanden motor,maar het is me al
gelukt om een paar van deze tiks aan te leren.1 ben ik
er echter nog niet tegengekomen. Ik kijk vaak op het
allerlaatst nog even naar links om zeker
te weten dat er echt zekerweten 100% niks
aankomt. Instructeur heeft er bij het lessen op gehamerd
dat het niet nodig is, maar betrap mezelf er af en
toe op dat ik het nog doe.

roy
Oei, dat gaat verder dan waar dit topic voor bedoeld is. Ik wil je ten zeerste aanraden om professionele behandeling te zoeken.

Hoewel....
Destijds kwam de kogel ook van links.
 
Ze zijn allemaal nogal herkenbaar. Toch maar gestemd op degene waarom ik zelf elke keer het hardst moet lachen, omdat ik er direct mee word geconfronteerd: het ontbreken van spiegels op mijn trapfiets.
 
Ze zijn allemaal nogal herkenbaar. Toch maar gestemd op degene waarom ik zelf elke keer het hardst moet lachen, omdat ik er direct mee word geconfronteerd: het ontbreken van spiegels op mijn trapfiets.
Dat van die spiegels op een trapfiets kom je vaak tegen in dit topic;
Hier is natuurlijk makkelijk iets tegen te doen:
Zet er een paar spiegels op!
Je fietst dan wel voor joker aan de ene kant,
aan de andere kant zit je niet als een malloot in een lege ruimte te kijken,
toch? ;)
Hans
 
Alles wel herkenbaar, maar ik ben er ook zo'n een die in winkelruiten kijkt hoe cool m'n bike wel niet is.

Heb ook wel eens gehad dat ik een tijdje veel motor gereden had, en ik in de auto echt weer even moest wennen aan de breedte. Vond opeens veel straatjes errug nauw...
 
doe ik ook : spiegels op trapfiets , maniakaal ritsen controleren en knipperlichtknopje.

verder nieuw :

1) Controleren of m'n koplamp brandt want m'n Xenon start niet altijd op als ik de motor start.
( dus zodra ik twijfel : al rijdende helemaal voorover en met m'n hand voor m'n koplamp checken of 't ie brandt. )

2) Platte band obsessie
Zodra ik m'n motor voel een zijsprongetje maken of zo: direkt panikeren en rijdend trachten te kijken of m'n achterband lek is.
Je gaat ervan zwalpen alsof je echte een lekke band hebt. *D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan