TIG lascursus omgeving eindhoven

Knukkel

MF veteraan
21 jun 2004
2.599
0
Iemand enig idee waar ik een TIG lascursus in de omgeving van Eindhoven kan volgen?
Het ROC heb ik al gecheckt, maar die vind ik te duur en ik hoef ook geen diploma...

Tnx
 
www.nil.nl en wel ROC.
Ik meen ca 2000 euro op het moment


full
 
Als je een TIG apparaat hebt, en oefenmatriaal hebt
Ka ik wel aan een up-todate cursusboek voor je komen
En dit "even" inscannen en omzetten naar PDF formaat, en voor je ter download zetten

Maar daarvoor ben ik even een regenachtig weekend nodig, want het boek is ca 400 A3 pagina's

Ik doe dat met alle plezier (dan kun je oefenen) t/m TIG-4 is dat, toegesplitst op Alu, maar RVS en staal is veel eenvoudiger, dat gaat dan vanzelf
 
Als je een TIG apparaat hebt, en oefenmatriaal hebt
Ka ik wel aan een up-todate cursusboek voor je komen
En dit "even" inscannen en omzetten naar PDF formaat, en voor je ter download zetten

Maar daarvoor ben ik even een regenachtig weekend nodig, want het boek is ca 400 A3 pagina's

Ik doe dat met alle plezier (dan kun je oefenen) t/m TIG-4 is dat, toegesplitst op Alu, maar RVS en staal is veel eenvoudiger, dat gaat dan vanzelf


Ik ben ook centje bij elkaar aan het rapen voor een TIG apparaat. Heb ook meerdere malen gekeken naar de opleidingen van het NIL, maar dan ben ik weer door mijn spaar centjes heen. Ik denk dat dat alleen interessant is als je werkgever dat d.m.v. fondsen betaald.

Maar Hulzie mocht je die regenachtige dag tegenkomen zou ik dan ook gebruik mogen maken van je download diesten, voor de zelfstudie TIGGER? Eventueel tegen vergoeding uiteraard O-)
 
Als je een TIG apparaat hebt, en oefenmatriaal hebt
Ka ik wel aan een up-todate cursusboek voor je komen
En dit "even" inscannen en omzetten naar PDF formaat, en voor je ter download zetten

Maar daarvoor ben ik even een regenachtig weekend nodig, want het boek is ca 400 A3 pagina's

Ik doe dat met alle plezier (dan kun je oefenen) t/m TIG-4 is dat, toegesplitst op Alu, maar RVS en staal is veel eenvoudiger, dat gaat dan vanzelf

Hey zo'n doe het zelf TIG cursus heb ik ook wel belang bij. Mocht je de moeite willen doen dan hoor ik het heel graag :} Dat scheelt inderdaad weer budget voor het apparaat zelf!
 
Ik ben ook centje bij elkaar aan het rapen voor een TIG apparaat. Heb ook meerdere malen gekeken naar de opleidingen van het NIL, maar dan ben ik weer door mijn spaar centjes heen. Ik denk dat dat alleen interessant is als je werkgever dat d.m.v. fondsen betaald.

Maar Hulzie mocht je die regenachtige dag tegenkomen zou ik dan ook gebruik mogen maken van je download diesten, voor de zelfstudie TIGGER? Eventueel tegen vergoeding uiteraard O-)

Doe ik voor jullie
Maar het moet wel regenweer zijn, want ut is een dag werk
En ik wil er niks voor hebben, hier gaat ook de zon nog voor niks op.
Een dag scannen is ons niet vreemd

Mooi tig ding voor thuis is de Kempi 150/200, redelijk betaalbaar , heb ik zelf ook, maar eigenlijk had ik een Lorch moeten nemen, want die heeft mijn baas ook, en daar verdien ik de kost mee, die gascups enzo passen dan ook, maar ach, de onderdelen kosten de kop niet
 
Jawel, volgende week vroege dienst, zal ut boek klaar leggen, zit in een map, en elke avond 50 pagina's, dan is ut denk ik eind van de week klaar.
Dit weekend hebben we cross hier, Srad sleuteldag, en het is mooi weer n.l.
 
Pagina 1 tot 56 zitten erin
Morgen vroeg nog iets van dat aantal tijdens de koffie
Morgenavond weer
Zondag morgen weer
Zondagavond weer

En totaal is ruim 400, dus reken maar uit, daar zijn we zo

Zit ondertussen ook f de instellingen volgens "het boek" van mijn eigen kast na te zien, gastoevoer etc, maar staat allemaal wel aardig volgens papier, maar brandt er ook lekker op los met dat ding
 
Pagina 1 tot 56 zitten erin
Morgen vroeg nog iets van dat aantal tijdens de koffie
Morgenavond weer
Zondag morgen weer
Zondagavond weer

En totaal is ruim 400, dus reken maar uit, daar zijn we zo

Zit ondertussen ook f de instellingen volgens "het boek" van mijn eigen kast na te zien, gastoevoer etc, maar staat allemaal wel aardig volgens papier, maar brandt er ook lekker op los met dat ding
:}
heb ik ook al belang bij :Y
heb sinds kort ook een tig apparaat en wordt steeds handiger, maar wat extra studie materiaal kan geen kwaad :)
 
Mensen die OP bovenstaande gereageerd hebben kunnen mij een email sturen vanaf hun email adres zoals hier in hun profiel staat

Was vanochtend vroeg bezig en boek zit er al half in.

Vermoed dat ie er vanavond helkmaal in zit, doe elke keer een sessie van 75 pagina's

Is te leren vanuit dat boek, is het TIG- 1 en 2 boek! Nederlandstalig

Dan zet ik de poorten van mijn server open en kun je het downloaden

Je krijgt dan een persoonlijke login, die 24 uur werkt (dus reken maar op morgenvroeg antwoord)

Die niet gereageerd hebben, hoeven nu niet meer te reageren, want die trekken mijn halve server leeg en hackers heb ik geen belang bij, net zo als afwachtende figuren

Het geheel is kosteloos, want een server draaiende houden zitten geen kosten aan, moet alleen mijn scanner een keer vervanger, ding kraakt piept en doet, HO 3300 C

- download snelheid kan oplopen tot 750 Kbps!
- bestand wordt ca 120 Mb
 
:} :}

Trouwens, ik heb op mijn werk zo'n multifunctionele copier scanner faxer enz enz staan. Kan dus in no time hele stapels A4 naar PDF scannen. Wie weet handige info voor de volgende keer ;) Apparaat staat wel in Utrecht...
 
gewoon gaan oefenen :Y

ik heb las diploma's en een nil diploma voor tig.
maar het meeste leer je door het doen en het bij houden van het lassen.
staat er niet ergens op internet een nil theorie boek (op google)?
kan je dat lezen staan altijd wel dingen in die je moet weten.

su6!
oja las cursus is duur de mijne koste toen 1700 euro of zo maar dat was voor de baas
_O-

gr NEMO
 
Even weg gegweest...
Zo'n boek is natuurlijk mooi, maar ik wil ook graag 'hands on' les hebben. Dat leert een stuk prettiger (en beter)... Dus als iemand nog wat weet rond Eindhoven...?

FF wat anders: Er staan op Marktplaats vaak rode, merkloze TIG lasapparaten te koop (vanaf 160A dc tot 200A ac/dc). Komen uit China...
Is dat wat voor de amateur? Ik kan er eentje scoren voor een leuk prijsje, maar ik twijfel... Heeft iemand ervaring met zulke apparaatjes?
 
Even weg gegweest...
Zo'n boek is natuurlijk mooi, maar ik wil ook graag 'hands on' les hebben. Dat leert een stuk prettiger (en beter)... Dus als iemand nog wat weet rond Eindhoven...?

FF wat anders: Er staan op Marktplaats vaak rode, merkloze TIG lasapparaten te koop (vanaf 160A dc tot 200A ac/dc). Komen uit China...
Is dat wat voor de amateur? Ik kan er eentje scoren voor een leuk prijsje, maar ik twijfel... Heeft iemand ervaring met zulke apparaatjes?

Ik hou maar bij Kempie, Esab, Saf, Jungheinrich, Messer- Griesheim, Elektra-Beckum, Bester, Lincoln, Cloos enz, (in www.allas.nl service genoemd) anders moet je vermoedelijk voor een kapotte plaat ook terug naar de chinezen, er is volgens mij niemand te vinden die indien er zo'n printplaat kapot gaat deze maakt van die gele?? toestellen (komen uit ut Oostblok)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan