Tijdelijke, makkelijke handvatverwarming

ShannonB

Honda CMX500 Rebel
10 jun 2019
95
239
Ik rijd niet erg veel in de koudere maanden, maar merk dat m'n handen nu al koud beginnen te worden (en dat is met winterhandschoenen). Ik denk dat dit te wijten is aan mijn slechte doorbloeding. Omdat ik niet zo veel rijd, zie ik het niet zitten om permanente handvatverwarming te installeren, en verwarmde handschoenen zijn best wel duur.

Het makkelijkst voor mij zou zijn als ik iets tijdelijks (iets van covers ofzo) over m'n handvatten kan zetten. Ik heb een 12V aansluiting bij m'n stuur, dus het allermooiste zou zijn als ik daar iets op aan kan sluiten.

Heeft er iemand tips of ervaringen met dit soort oplossingen?
 
Gewoon wat geld uitgeven aan een setje Gerbing verwarmde handschoenen.. Levenslange garantie, dus je hebt voor het leven een setje handschoenen wat je handen ook echt warm gaat houden (Dus ook je duimen).

Verwarmde handvatten zijn leuk.. maar zodra het echt koud wordt zijn ze gewoon zwaar ruk. De binnenkant van je handen verbrand letterlijk en je handen zijn nog steeds koud aan de buitenkant waar de wind je hand het eerste raakt. Eventueel kan je ze gebruiken in combinatie met een set handkappen.. dat werkt al beter maar nooit zo goed als een setje verwarmde handschoenen.
 
Had iemand al gemeld dat die Gerbing handschoenen levenslange garantie hebben.
Heb ze zelf ook en ze benne inderdaad iets duurdere in aanschafprijs maar dan heb je ook wel topkwaliteit.
Heb ze al een aantal seizoenen en keer in de winterochtend met min 8 op de motorscooter van werk naar huis gereden.
Was 50 kilometer snelweg en zelfs op de 1 na hoogste stand heerlijk warme handen.
Ik kreeg er een glimlach van.
Zou niet meer zonder willen.
Handvatverwarming heb ik ook gehad maar vind die Gerbings toch echt veel effectiever qua warmte afgeven.
 
Je zet toch ook geen helm van Aliexpress op je kop?
Mijn inziens valt een helm van discutabele afkomst in een geheel andere categorie dan een setje handvatten. Als de helm stuk is maakt dit de kans op serieus letsel behoorlijk groter dan een handvat wat niet warm wordt. Toch?

ik rijd inmiddels ruim 2 jaar met een setje handvatverwarming van AliExpress van 13eu oid. Doet het nog steeds prima, wordt warm genoeg. In combinatie met handkappen heb ik eigenlijk nooit last van koude handen, al is mijn reistijd nooit langer dan 45 minuten
 
Mijn inziens valt een helm van discutabele afkomst in een geheel andere categorie dan een setje handvatten. Als de helm stuk is maakt dit de kans op serieus letsel behoorlijk groter dan een handvat wat niet warm wordt. Toch?
Ik ben het helemaal met je eens, ware het niet dat het over handschoenen ging.
 
maar besef wel dat vele doorrrijders op iets andere motoren doorrijden........ ..."jouwes" is gewoon koud en niet echt fijn in de winter ....geen schande dus als je hem af en toe laat staan .
 
Ik heb een setje Ali express handvatverwarming op mijn motor gezet, was ik 13 euro voor kwijt en ze werken heel behoorlijk. Het installeren koste me ongeveer 2 uur, de meeste tijd ging zitten in het loshalen van de gaskabel uit het oude handvat.
JUIST!!
Op mijn 1e motor heb ik ook zo'n setje. Idd wel een uurtje nemen voor montage. Niet moeilijk!
Nu voor mijn 2e motor ook weer dit bedrag ge-investeerd. Prijs €12.84 Daar hoef je 't niet voor te laten.

Wat voor TS ook kan helpen is om een setje binnenhandschoentjes te kopen.
Deze draag je IN de dikke buitenhandschoen. Daarmee kan je ca 10' C kouder verdragen.
Dunne handschoentjes die ik in dit jaargetijde steeds bij me heb voor het geval dát................. (dus naast de HVW)
Met niet-super-dikke handschoenen en binnen-handschoen en HVW blijft 't voor mij tot bijna vriespunt TOCH behaaglijk!!!!

Maar mss ben ik niet de goede maatstaf. Op de motor heb ik het zeker niet snel koud.
Meestal krijg ik 't pas koud als ik thuis kom. De kou zit dan toch in je lijf en dan word ik niet (snel) meer warm!
 
Laatst bewerkt:
Op zich een aardig idee, maar durf je erop te vertrouwen? Stel dat je valt... Dan liever wat ongemak van koudere handen. Al is té koud ook gevaarlijk.

Ja, en ik heb ooit zo een paar gekocht op AliExpress : ze doen het goed qua verwarming, maar het zijn eigenlijk meer ski-handschoenen. Echte motorhandschoenen met degelijke bescherming en goede grip heb ik daar nog niet gevonden. Nu gebruik ik Macna en die werken prima.
 
maar besef wel dat vele doorrrijders op iets andere motoren doorrijden........ ..."jouwes" is gewoon koud en niet echt fijn in de winter ....geen schande dus als je hem af en toe laat staan .
Heb je zeker gelijk in, ik zit alleen nu alleen in zo'n tussenfase waar het overdag OK is qua temperatuur, maar 's ochtends net iets te koud. Als het structureel onder de 10 graden blijft, dan zie je mij niet meer op de motor.
 
JUIST!!
Op mijn 1e motor heb ik ook zo'n setje. Idd wel een uurtje nemen voor montage. Niet moeilijk!
Nu voor mijn 2e motor ook weer dit bedrag ge-investeerd. Prijs €12.84 Daar hoef je 't niet voor te laten.

Wat voor TS ook kan helpen is om een setje binnenhandschoentjes te kopen.
Deze draag je IN de dikke buitenhandschoen. Daarmee kan je ca 10' C kouder verdragen.
Dunne handschoentjes die ik in dit jaargetijde steeds bij me heb voor het geval dát................. (dus naast de HVW)
Met niet-super-dikke handschoenen en binnen-handschoen en HVW blijft 't voor mij tot bijna vriespunt TOCH behaaglijk!!!!

Maar mss ben ik niet de goede maatstaf. Op de motor heb ik het zeker niet snel koud.
Meestal krijg ik 't pas koud als ik thuis kom. De kou zit dan toch in je lijf en dan word ik niet (snel) meer warm!
Binnen handschoentjes heb ik vele jaren mee gereden in de winter en dat werkte inderdaad prima,maar het is geen vergelijk
met de verwarmde handshoenen die ik nu heb,dat is toch veel aangenamer,dat in combinatie met de been verwarming
die standaard op mijn GL zit kan ik het zo lang volhouden als ik wil in de winter.:]
 
Binnenhandschoentjes zijn ongeschikt om echte wintertemperaturen mee te trotseren.
Maar ze zijn wel prima voor overgangsperiode zomer naar winter.
Soms is het dan net te fris, dan kunnen ze goed van pas komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan