Jij vervangt je nokkenasketting elke 5000 km???? Ben ik nou gek of is dat gekkenwerk? Kan zijn dat jij hem gebruikt als hardcore SM, maar normaal gebruik? Lijkt me een beetje overkill.
Zon ketting kun je gewoon meten op uitrekking. Meestal staat dat wel in je WPHB.
@ Die kettingspanner, als het bereik voldoende is dan kun je hem toch wel gladmaken en weer monteren? Of zeg ik wat geks
@ carburateurs, ik dacht bij mezelf het is een éénpitter, dus die ene carb staat dicht omdat je stationair gewoon draait op 1 carb, en zo snel je je gas erop werpt dan gaat die andere ook meedoen. Geen slechte redenatie toch?
@ carburateurs, ik dacht bij mezelf het is een éénpitter, dus die ene carb staat dicht omdat je stationair gewoon draait op 1 carb, en zo snel je je gas erop werpt dan gaat die andere ook meedoen. Geen slechte redenatie toch?
That's what I said haeDie XL600R heeft een gefaseerd carburatie systeem. Dat houdt in dat bij lage toertallen en bij half geopende gasgreep er maar 1 carb. werkt. Bij hogere toertallen, of helemaal geopende gasgreep komen beide carbs. in actie.
Ok, ik ben echt een beul voor m'n xr en inderdaad voor sm gebruik. Maar voor normaal gebruik is 15000 nog veel.
Er waren inderdaad sporen van het naaldlager te zien op het asje van de spanner. Ik denk dat het slim is om gewoon de spanner + ketting te vervangen. Ketting is ong. 50 euro extra en als je er na vervanging van de spanner achter komt dat de ketting toch ook versleten is moet je weer het blok opensleutelen. Kost ook weer pakkingen e.d. Kleine investering, betere oplossing.
En ach, als de aankoopprijs + reparatiekosten in ogenschouw neemt ben je nog steeds spekkoper!
BTW, waarom heeft iedereen het over glijlagers van de nokkenas? Deze draait in kogellagers bij dit model...