tik in suzuki DR800S big

swa65

Rookie
18 jul 2009
5
0
watou
Hallo , sedert donderdag laatst ben ik eigenaar geworden van een suzuki dr800s big , nu zit er een tik in het kleppendeksel rechts van motor , vrijdag heb ik de kleppen terug gezet tussen 0.05 en 0.1 maar dat getik is gebleven en verergerd als ik gas geef , volgens mij komt het ergens van de decompressie klep die ergens tikt tegen de uitlaatklep , voor ik het kleppendeksel verwijder om te zien wat of hoe had ik graag jullie mening geweten erover , vrg François
 
lijkt erop dat je klep op het verkeerde punt stelt. Rustig de krukas draaien tot je erg veel speling op de tuimelaar voelt en dan stellen.
 
Ok , zal ik nog eens nazien , heb ze wel geregeld wanneer de zuiger boven stond nadat de inlaat poorten open zijn gegaan , dan zit je in zijn begin van de arbeids faze zoals bij een 4 takt motor , grtz François
 
heb men kleppen op verschillende mannieren gezet door de meeste speling op te zoeken maar zonder rezultaat , die tik blijft erin zitten , zal eens de plaatselijke dealer moeten opzoeken denk ik en hem het eens laten doen en zien wat hij ervan denkt , meschien nieuwe klepstoters of nokkenas , ??? wie weet , grtz swa
 
Ik weet niet of je motor een automatische kleppenlichter heeft zoals b.v. een ktm 620.
Bij een 620 zit een extra nok op de nokkenas die bij erg lage toerentallen de tuimelaar meeneemt en zo zorgt voor minder compressie tijdens starten. Bij stationair blijft deze nok naar binnen en doet hij niet mee.
Als de motor erg traag loopt begint soms deze nok te klakken.
 
ja mijn motor geeft zo een automische kleplichter , maar deze word met een elektrisch contakt aangetrokken, en werkt via een exentriek asje die uitlaat opendrukt tijdens het starten , als ik dat systeem beetje verdraai terwijl motor draaid verandert er niet veel aan dat getik , grtz swa
@suzfan , ik ga eens kijkje nemen op die site , alvast bedankt
als het opgelost geraakt laat ik het wel weten , :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan