Tips gevraagd bij het kijken naar andere motor

Martine

MF'er
27 apr 2003
112
0
Dordrecht
Hallo,

Morgen ga ik kijken bij een motorsportzaak naar een Yamaha Virago 1100. Ik ben helemaal niet technisch, maar waar moet ik op letten en wat kan ik aanvoeren om de prijs lager te krijgen? Ik heb een Suzuki Intruder 800 om in te ruilen. Hopelijk kunnen jullie mij adviseren en kan ik voor een leuk prijsje binnenkort op die motor stappen...

Alvast bedankt!

Martine
 
Probeer iemand mee te nemen die er verstand van heeft.

Maakt de kans een heel stuk kleiner dat je een motor koopt met een technisch gebrek.
 
Beste Martine,

Het is inderdaad handig om iemand mee te nemen die er verstand van heeft.
Kijk ook even wat de prijs is op internet voor een tweedehands Intruder, Hij gaat natuurlijk wat lager zitten dan dat ze waard zijn, maar zorg dat je niet genaaid wordt.

Daarnaast zijn er verschillende checklisten die je kunt nalopen bij het kopen van een tweedehands motor, bijvoorbeeld:
http://www.motozoom.nl/index2.cfm?pagina=klus-tweedehands-motor
 
Ligt er aan hoeveel de kilometerstand bij beide + leeftijd
Maar als ik even snel op marktplaats kijk, lijkt het dat zo ongeveer evenveel waard zijn
 
Tegen de banden trappen en zeggen ik biedt de helft.

Waarom moet de prijs om laag? Is hij buiten budget? (Dan bieden wat je max wilt missen)
 
Een motor kopen uit de jaren '80 kun je beter aan sleutelaars en hobbyisten overlaten.
 
Hallo,

Morgen ga ik kijken bij een motorsportzaak naar een Yamaha Virago 1100. Ik ben helemaal niet technisch, maar waar moet ik op letten en wat kan ik aanvoeren om de prijs lager te krijgen? Ik heb een Suzuki Intruder 800 om in te ruilen. Hopelijk kunnen jullie mij adviseren en kan ik voor een leuk prijsje binnenkort op die motor stappen...

Alvast bedankt!

Martine

Als het een wat ouder model Virago is; deze hadden nogal last van problemen bij de startkoppeling/starterskrans oid (even googlen anders)
Wat resulteert in een ratelend geluid bij het starten. Als hij dat doet, denk dan niet "gaat wel over" want dat doet het niet, wordt alleen maar erger totdat er bijna niet meer mee te starten is.

Hier zijn wel oplossingen voor, maar dan moet je zelf wel een beetje kunnen sleutelen, of iemand kennen die dat voor je kan.

Als jij of de verkoper de eerste keer start, let dan even op dat de motor koud is en niet al warm. trap niet in het verkooppraatje "heb hem alvast warm voor je laten draaien"
 
Ik zou die intruder lekker opknappen en er een middenbok onder zetten en als laatste een setje koffers op monteren. :Y

Heb je veel meer plezier van je euro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan