Tips gevraagd: kettingslot in kleine (R1) buddy

Zdenek

MF'er
19 aug 2004
247
0
Groningen
Hallo allen,

Ik heb sinds enkele dagen mijn 2003 R6 plaats laten maken voor een 2005 R1.
Hardstikke super! Alleen loop ik wel gelijk tegen een probleempje aan.

In de R6 buddy kon ik prima de 120cm ketting met loop en het slot kwijt, deze:
protect-kettingslot-art4-4109-art-4-120cm-loop.jpg


De R1 buddy is beduidend kleiner, heb graag wel een ketting mee.
Wat voor slot hebben jullie in een kleine buddy?

Los meenemen is ook niet echt een optie, erg onhandig.
Zou een 100cm ketting passen? Het slot kan eventueel aan de duo voetsteun mee.
 
Schijfremslot en een goede anti diefstal verzekering. Volgens mij is er geen enkel slot dat het meer uithoud als 60 seconden.
 
Waar wil je het slot mee naar toe nemen, naar je werk of vriendin bijvoorbeeld?
Misschien het beste dan om gewoon een tweede slot te kopen en daar neerleggen.
Dat heb ik gedaan toen ik en mijn vriendin nog niet samenwoonden.

Maar als je de motor even ergens kort neer wil zetten denk ik zoals eerder aangegeven een goede verzekering in combinatie met een simpel/klein slot genoeg is.
Meer gevoel dan wijsheid van wat ik zo lees wanneer motoren gestolen worden.
Dat is voornamelijk tijdens proefritten en gewoon in de "veilige" nachtstalling van de mensen op MF.
 
ik heb een schijfrem slot alleen dan niet zoon stom ''stompje'' maar een ''gewone''
die doe ik als ik onderweg ben om mijn rem, maar thuis kan ik hem bijvoorbeeld gewoon gebruiken in cominatie met een ketting. ideaal. (ik stal hem binnen dus doe het niet maar kan wel gewoon)

dus ik zou zeggen, gebruik gewoon dat slot wat je nu hebt. doe die om je schijf. (dan heb je gewoon een schijfremslot mit's hij past) en thuis kan je hem aan de ketting leggen. koop er wel een herinnerings koort bij zou ik zeggen. die heeft mijn schijf al verschillende keren gered _O-
 
Laatst bewerkt:
ik heb een schijfrem slot alleen dan niet zoon stom ''stompje'' maar een ''gewone''
die doe ik als ik onderweg ben om mijn rem, maar thuis kan ik hem bijvoorbeeld gewoon gebruiken in cominatie met een ketting. ideaal. (ik stal hem binnen dus doe het niet maar kan wel gewoon)

dus ik zou zeggen, gebruik gewoon dat slot wat je nu hebt. doe die om je schijf. (dan heb je gewoon een schijfremslot mit's hij past) en thuis kan je hem aan de ketting leggen. koop er wel een herinnerings koort bij zou ik zeggen. die heeft mijn schijf al verschillende keren gered _O-
heb een abus met alarm werkt ook piept zodra hij iets voelt trillen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan