Tips voor eesrste keer duo rijden

Doe heel rustig aan. Ik ben de eerste keer mn vriendin bijna verloren bij het optrekken.

_O- Dat is mij ook al eens gebeurt, de eerste keer ooit op een Virago 535, mijn hemel wat een k.tbrommert was dat zeg, bij het optrekken zat ze ineens op het achterlicht zonder dat ik dat in de gaten had, en toen ze zich goed en wel weer op het zadel had gemanoeuvreerd, stopte ik voor en korte pauze, ik heb mijn vriendin zo pissig gezien, het is uiteindelijk wel goed gekomen ik ben dit jaar 22 jaar getrouwd
 
8<
(Ja, ik heb er ook ooit een gehad die ik specifiek moest uitleggen om niet aan d'r schoen te gaan zitten pielen halverwege een klaverblad, of zomaar op te staan om zich uit te rekken bij een stoplicht die dan net op groen springt).
_O-

Een F800ST heb ik eens gehuurd omdat mijn wederhelft dat weekend mee ging achterop. Juist die motor rijdt erg fijn met duo! Helemaal met de punten die jezelf al noemt. Komt goed. :Y
 
_O-

Een F800ST heb ik eens gehuurd omdat mijn wederhelft dat weekend mee ging achterop. Juist die motor rijdt erg fijn met duo! Helemaal met de punten die jezelf al noemt. Komt goed. :Y
goed om horen maar onder de mijne steekt al lang geen standaard vering meer voor en achter
we kijken er in ieder geval naar uit
 
Bedankt allemaal voor de tips

achterveer strakker en pas gaan verzitten op het recht stuk ga ik meenemen
hoe opstappen lijkt logisch maar je weet nooit
En we spreken enkele signalen af
van't weekend zijn we al wezen shoppen voor een vest, helm en handschoenen
motorbroek kijken we nog effe aan en een paar stevige laarzen had ze, zei ze
hopelijk komt ze niet af met een stel knielaarzen, hoewel :P

loopt wel los, we gaan er van genieten
Als je toch gaat shoppen misschien een idee om te investeren in een communicatie setje. Werkt voor mij beter dan dat getik op benen enzo. Je kan ook dingen zeggen zoals pas op ik ga remmen als je ze s harder moet remmen da normaal. Dan klapt ze niet met volle gewicht tegen u aan op het moment dat je al een noodmaneuvre aan het doen bent. Of vraag dat ze meekijkt als je een kruispunt nadert twee paar ogen zien meer dan 1
 
Damn ,als t zo moeilijk was ,was ik gestopt met motorrijden :Y
 
Je hebt trouwens ook stickers voor achterop je helm die de helm moeten beschermen tegen schade van het opbotsen van de helmen. Geen ervaring mee maar ik zag ze eens bij het browsen voorbij komen.

 
Idd comm setjes zijn heerlijk.
We hebben 4 van die Ali setjes in huis van € 30 per stuk en die werken prima.
Zowel met de bijrijder als kleppen met de andere motorrijders.

Ook als één een stoplicht niet haalt dan is dit geen probleem. Die dingen hebben een bereik van meer dan een kilometer.
de enige plek waar je ff niets hoeft te zeggen ,help je zo ook om zeep
 
Idd comm setjes zijn heerlijk.
We hebben 4 van die Ali setjes in huis van € 30 per stuk en die werken prima.
Zowel met de bijrijder als kleppen met de andere motorrijders.

Ook als één een stoplicht niet haalt dan is dit geen probleem. Die dingen hebben een bereik van meer dan een kilometer.

does een linkie
Je kan ook dingen zeggen zoals pas op ik ga remmen
Of: hou je bek es een keer

de enige plek waar je ff niets hoeft te zeggen ,help je zo ook om zeep
dat dus
 
@ TS, je hebt nu wel genoeg tips gekregen..
Gewoon ontspannen en kalm aan met z'n 2-en er op uit en dan komt het wel goed.
Have fun en laat ons weten hoe het ging!
 
NOOIT doen, laatste wat je moet doen is jouw verantwoording en inschatting bij een ander neerleggen
Je bent geen WRC coureur, en je bijrijder geen WRC navigator
Tja je kan daar wel gelijk in hebben maar ik vind voor mij persoonlijk dat ik mijn vrouw wel kan vertrouwen hierin. Andere passagiers waar ik niet zo mee vertrouwd ben achterop de moto ga ik zo iets dan ook niet vragen. Mijn vrouw rijd regelmatig mee achterop en die heb ik in t begin wel veel uitleg gegeven en dat gaat prima zo. Moet ieder voor zich maar uitmaken vind ik
 
Tja je kan daar wel gelijk in hebben maar ik vind voor mij persoonlijk dat ik mijn vrouw wel kan vertrouwen hierin. Andere passagiers waar ik niet zo mee vertrouwd ben achterop de moto ga ik zo iets dan ook niet vragen. Mijn vrouw rijd regelmatig mee achterop en die heb ik in t begin wel veel uitleg gegeven en dat gaat prima zo. Moet ieder voor zich maar uitmaken vind ik

En mocht er toch wat misgaan , geef je haar de schuld :t:+
 
Ze (me meissie) rijdt al mee sinds ze 14 was en ik 19. Op de eerste RD en ook op de FS1 die ik toen nog had, dan leer je wat signalen zonder dat je afspraken maakt. Zo merk ik precies 2 meter voordat ik vol in het anker ga aan haar dat ze zich gereedmaakt voor een bocht... Je moet ook vooral aan elkaar wennen. Ze merkt ook als ik wat mis, een fietser op een rotonde. Zij kent precies mijn handelswijze op zo'n moment. Enkele hondertsten seconden nadat ze merkt dat ik geen actie onderneem krijg ik een seintje door middel van de dijen effe aanspannen dat ik wat gemist heb en overleeft er wéér een fietser zijn thuisreis vanaf de kerk. Het dijenseintje is de snelste manier, je hoeft geen handen te verplaatsen of gebaren te maken en ik ben er ook op ingesteld.
 
NOOIT doen, laatste wat je moet doen is jouw verantwoording en inschatting bij een ander neerleggen
Je bent geen WRC coureur, en je bijrijder geen WRC navigator
bwoah, ze hoeft niet de alertie over te nemen maar een kind dat richting weg rent mag ze mij op attenderen, ook al heb ik het allang gezien

Je kunt overigens maar met 1 tegelijk kletsen.

Dat maak ik zelf wel uit... :+
 
bwoah, ze hoeft niet de alertie over te nemen maar een kind dat richting weg rent mag ze mij op attenderen, ook al heb ik het allang gezien

Alles wat een ander voor je doet word je zelf te lui voor
Daarbij is het laatste wat ik zou willen een "Back seat driver" op de motor
 
Alles wat een ander voor je doet word je zelf te lui voor
Daarbij is het laatste wat ik zou willen een "Back seat driver" op de motor
Schijnt dat we toch wat goed gedaan hebben na er 42 jaar, vele kilometers en meerdere motoren achter ons heben gelaten ongeschonden af te zijn gekomen... Ik heb geen teugels en een bit in me bek, ga gewoon me eigen gang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan