De 250's zijn beide leuk, en ik vind het altijd wel een leuke sport om met zo'n lichte fiets hard te gaan; leer je beslist goed rijden. Maar dat geldt eigenlijk wel voor elke 35 kW motor, vermogensbeperking immers.Hallo,
Eind deze maand moet ik afrijden en ga ik er vanuit dat ik hem ook gewoon haal(zo niet, better luck next time)
maar ik ben ondertussen al wel aan het kijken naar een goede, leuke en betrouwbare eerste motor.
Op het moment kom ik steeds uit op een Honda CBR 250R of een Kawasaki Ninja 250R. Waarom deze motoren?
Nou, ik wordt in december 23 en en moet dus een jaar rond rijden met code 80. Geen problem natuurlijk, vind het
wel fijn dat ik dan een jaartje op een lichtere motor een beetje kan oefenen etc.
Maar nu dus mijn vraag, zijn de 2 motoren die ik hierboven al heb genoemd goede motoren om mee te beginnen?
Weten jullie misschien meerdere motoren waarvan jullie zeggen 'deze moet je ook eens bekijken'?
Laat ik er gelijk bij vermelden dat ik wel opzoek ben naar een sport bike maar een naked bike zou ik ook wel
willen overwegen. Ik weet niet of gewicht en lengte een grote rol spelen bij de keuze van een motor?
Alle informatie en tips zijn welkom!
Daar zat ik zelf ook aan te denken, om een zwaardere te halen die teruggevoerd is of dat al is. Maar als ik over een jaartje van code 80 af ben dan wou ik graag kijken naar een Yamaha R6, Suzuki GSX-R 600 of een Honda CBR 500R. En volgens mij kunnen/mogen geen een van die motoren op 35kw rijden… anders had ik nu al mijn keuze gemaakt.De 250's zijn beide leuk, en ik vind het altijd wel een leuke sport om met zo'n lichte fiets hard te gaan; leer je beslist goed rijden. Maar dat geldt eigenlijk wel voor elke 35 kW motor, vermogensbeperking immers.
Maar ik neig het met MOtOrgast eens te zijn: als je nu een fiets koopt met de bedoeling die volgend jaar alweer om te ruilen, dan zul je wss relatief veel afschrijven. Daar komt bij dat een wat zwaardere motor sowieso meer koppel heeft, ook als-ie teruggebracht is naar 35 kW, en vooral als je wat langere afstanden ermee wilt rijden dan is dat gewoon comfortabeler. Het formaat zal iets volwassener zijn, wat vooral van belang is als je zelf wat langer bent, en je kunt de fiets over een jaartje tegen lage kosten weer op vol vermogen laten brengen.
Verder is motorkeuze erg persoonlijk, en kunnen wij niet in jouw portemonnee kijken. Ga je gewoon eens oriënteren bij een paar motorzaken. Dan kun je de fietsen aanraken, en er even op zitten. Dat is best belangrijk, want ja: zeker lengte speelt een rol, want je wilt er wel een beetje prettig op zitten.
Is het niet beter om een "volwassen" fiets te kopen, die teruggevoerd kan worden naar 35kw?
Dan hoef je over een jaar niet weer een andere fiets te kopen namelijk.
Een 250 is leuk om mee te beginnen, maar ik denk dat je toch snel toe bent aan een wat vlottere motor.
Moet je wel 2x kosten betalen; eerst om (laten) bouwen naar <35kw, dit laten keuren voor 35kw op je kenteken en na een jaar weer terugbouwen én terugkeuren.Is het niet beter om een "volwassen" fiets te kopen, die teruggevoerd kan worden naar 35kw?
Dan hoef je over een jaar niet weer een andere fiets te kopen namelijk.
Moet je wel 2x kosten betalen; eerst om (laten) bouwen naar <35kw, dit laten keuren voor 35kw op je kenteken en na een jaar weer terugbouwen én terugkeuren.
Niet echt de makkelijkste of goedkoopste weg, dus of dit beter is....
En volgens mij kunnen/mogen geen een van die motoren op 35kw rijden… anders had ik nu al mijn keuze gemaakt.
Ik hoop dat dit hem wordt, kan sinds gisteren nergens anders meer aan denken hahaha.
Met dit soort aankopen kan ik gelukkig wel altijd snel schakelen tussen iets echt graag willen en als het gewoon niks is, lekker laten gaan. Is het iets(waar ik vanuit ga) dan neem ik hem gelijk mee(er gaat gelukkig ook iemand met me mee die er verstand van heeft), maar is het niks, jammer(heel erg jammer) maar gewoon weer rustig verder kijken. Maar ik snap wat je bedoelt! Genoeg aanbod!Dat is helaas niet zo'n goed uitgangspunt voor het kopen van een motor
Beter is het om er heen te gaan wetende dat je hem niet koopt. Valt het mee kan je er altijd nog een nachtje over nadenken voor je hem koopt. Is hij weg, is het pech. Er zijn meer mooie motoren te koop.