Titanium uitlaat beschadigd. (a.h.w. gepolijst)

HarryKTM

MF veteraan
4 sep 2003
9.238
335
Tijdens transport op de aanhanger zijn de spanbanden langs mijn Akrapovic uitlaten geschuurd. (KTM 990 SMR)
Het matte van de uitlaat is als het ware “gepolijst” op de plek waar de spanband geschuurd heeft. (zie foto)
De vlekken zitten dus niet op de uitlaat maar er in.

Polijsten heeft dus geen zin.
Tittanium is geborsteld.
Dus eigenlijk moet het geborstelde weer terug komen.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
 
Laatst bewerkt:
Het verschil tussen fabrieksnieuw en schroot is natuurlijk ontzettend groot, maar mijn vader en moeder hadden maanden ruzie als er een krasje op vaders auto kwam, en geloof me dat is het niet waard...
Het blijven gebruiksvoorwerpen, en als ik zie hoe sommige hier helemaal uit hun dak gaan omdat er wat rubber van een zool op een uitlaat zit, of een krasje op de spiegel....
Leven is veel te kort om je ook maar 5 minuten druk te maken over een glimmend stukje op de uitlaat,( en anders even parelstralen... nu een straalpistool in de aanbieding bij Lidl) ...dus nee zoiets maak ik me niet druk om

Tja bij een oudere motor zou ik me er ook niet druk om maken, maar bij een (dure) nieuwe met mooie dempers.. dan is het niet zo vreemd toch. Je ziet het wel duidelijk.
 
O-) iemand die als eens een oplossing heeft geprobeerd??

Ik heb een (heel klein) plekje op mijn uitlaat als gevolg van een spanband die verschoven is tijdens transport...en dus ook een stukje mat titanium heeft gepolijst. Schuren etc lijkt me de situatie niet verbeteren. Is laten stralen de enige optie??

Dan ga ik eens rustig om me heen kijken, de slip-on is er praktisch zo vanaf gehaald en als ras autist/perfectionist :+ zie je het zelf wél natuurlijk...(onder de juist hoek, met het juiste licht). :X

EDIT: Ik lees net vroembert zijn optie om met een licht scotchbrite doekje lichtjes (eenrichting) te poetsen...ff verder gezocht:

Titanium horloge met scotchbrite doekje....zou dat ook werken op de titatnium laser demper?
 
Laatst bewerkt:
Uitlaten zijn vaak niet geborsteld of geschuurd maar gestraald met glas-meel , dat is heel fijn gemalen glas.
Je ziet dan ook geen schuurkrassen maar eerder een gelijkmatige matte look alsof er metalic verf op zit.

Je kunt dat weer redelijk origineel krijgen met een straalspuitje (vd lidl oid) en stralen met kanarie zand voor in de vogelkooitjes.

Wel een maskertje op vanwege de silicose
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan