@Jaymn: Ben je echt nog zeker dat je hem wilt verkopen? Ik heb zo'n vermoeden dat de twijfel begint op te komen..
Ik heb al heel lang twijfels, heb er al eens 1 verkocht en daarna 2 600`s tussendoor gereden. Leuke fietsen, betere fietsen, rijdt veeeeel makkelijker. Vooral veel lichter en t stuurt veel beter. Maar daarna toch weer terug naar een TL
iedereen wil hem verkopen en iedereen die het heeft gedaan heeft spijt. ik zou maar goed nadenken mensen
Vas krijgt t binnenkort ook wel
en dan ken die de mijne kopen
@ Snickl
Een TL heeft looks zoals geen andere fiets natuurlijk. Hij oogt groot zwaar en robuust. Die zijkuipen die zover over z`n voorwielen heen hangen geven m echte spierkracht.
Maar vooral t karakter spreekt mensen zo aan denk ik!?
Een dikke V twin waar je flink mee tekeer kan gaan, veel vermogen VEEEEEL koppel. T stuurt voor geen meter, Moeizaam omgooien en doorsturen, maar als hij eenmaal in de bocht ligt dan ligt ie ook als een huis. Ik vond dan m`n 600`s nogwel eens licht aanvoelden, maar met m`n TL heb ik daar geen last van. Lange hoge snelheidsbochten zijn z`n favoriet wat mij betreft. Bochten boven de 120 zijn met deze fiets ubergeil. Je moet werken op deze fiets, hangen duwen trekken. Daar ben ik op de weg niet zo`n fan meer van na een aantal mindere ervaringen, maar ga er eens een dagje t circuit mee op, waar je t asfalt kan vertrouwen en geen tegenliggers hebt, je volledig kunt geven en echt kunt werken met je fiets da begrijp je helemaal wat ik bedoel!
Zoals ik al zei vermogen genoeg 120 a 130 pk`s lees ik hier op mf op t achterwiel. Goed voor een top van 280+ en wheelie`s in 2 op vermogen met en klein rukje zijn ook geen probleem. De R1`s tot 2000 houd je op t rechte stuk gewoon bij en de zx9`s lopen alleen boven de 295 van je weg kan ik je vertellen uit eigen ervaring.
Tuurlijk lijkt t mij persoonlijk ook wel leuk een fiets met 170aw pk`s, maar zou niet weten wat ik er mee moet. Waarschijnlijk rijdt ik alleen nog maar in duitsland voor 300+ en in de polderstreken voor 1 wiel aktie`s. Van 0 naar 100 ben je net zo snel, want al dat vermogen kan zo`n nieuwe 1000 toch niet meteen kwijt. Daarna moet je t zwaar af leggen moet ik je helaas ook vertellen uit eigen ervaring
maarja....
Voor mij is dit alles samen te vatten in een aantal zinnen eigenlijk.
Wil je mooi, een hoog posergehalte, een dikke roffel, en fun met je fiets, en ben je bovenal niet te lui om erop te werken!?
TL1000R/S
Wil je gewoon goed makkelijk en knallen met die bak koop je lekker een 4 in lijn 1000
Als afsluiter herrinder ik me nog dat ik ging proefrijden op een gixxer K2
Vond t wel een lache fiets maar zo licht en wiebellig in mijn ogen. Zo`n TL is wel zwaar maar geeft je wel een gevoel van veiligheid en stevigheid.
Ik had m ff flink losgetrokken en kwam terug bij de zaak.
De verkoper vroeg me wat ik ervan vond en ik kon niet anders dan m recht in de ogen aankijken en zeggen dat ik er geen reet aan vond
M`n TL ging gevoelsmatig veel harder, er zat geeen leven in, en vond t maar een saaie bak
Heb dus maar bedankt voor de deal
en de verkoper verdwaast achter gelaten in z`n hokkie
En nu gaat ik ontbijten, hoop dat ik het je nu iets heb kunnen verduidelijken