Zoals??
Geef maar door dan gaat ik ff schonen...
Nou, het was weer zover. Een weekendje Luxemburg met de grote brommer.
Planning was voor de schoonouwelui en vrouwlief dat ze met een route de la toerist richting het zuiden af zouden zakken. Ik zou na ´t werk richting t Luxemburgse afzakken.
Om klokslag 3u taai ik ´m af en stap op mn volbeladen tlleke. Een paar horten en stoten later duik ik bij Antwerpen vol de file in :! .op zich niet erg, een motor is ervoor gemaakt om tussendoor te gaan. Al is het wel zo dat in Belgie de clignoteur vastgeroest is aan 't stuurwiel, en sommige zotten zonder te kijken ff switchen van baan. Wat gevloek op ne patatzak en gesputter verder krijgt de twin eens flink op zn ballen en vervolg ik mn weg naar Luik.
Na 100km kom ik achteraf bekeken zowat het laatste naft-station tegen. Plotseling begint het beruchte oranje lampje in mn ooghoek te knipperen. 50 km later wordt het me toch wat benauwd tussen de oren, en zeg tegen Miss Garmin dat ze een pompje moet zoeken.
Vervolgens stuurt ze me de fucking middle-of-nowhere in, waar ik elke moment een Amish-volkje tegen kan komen. Na een half uur kom ik bij de pomp aan…althans, wat ooit een pomp was. Het troosteloze aanblik van een paar loze leidingen uit de grond stemde mij niet gerust.
Dan maar een verwaalde fransoos aan zn jas trekken..de enigste die er rond liep. Dacht, khou mijn helm op, wijs naar mn naftbak, en ze zullen het wel snappen. Het volgende gebeurde: een onverstaandbaar gemoemel en geroep kwam uit de keel van de fransoos. De man wat dichterbij genaderd bleek tie doofstom te zijn.. Lucky me. Na wat handgebaar toch een pompje gevonden.
Vervolgens nog wat file drama's rondom Luik, een mede-mffer met panne gespot die met een kapotte spanningsregelaar niet te redden was.
Na 4,5 fucking uur later kom ik aan in het Land van 1,13 per liter peut.
Zaterdag.. de dag begint met mixed feelings.. Wat gaat de tl me dit uitstapje bezorgen. Een subtiel tikje tegen de startknop en de tl brult in parkeergarage. Het routje begint leuk met behoorlijk wat bochtenwerk wat met een gestaag tempo genomen wordt vanwege het zeikusnatte asfalt.
Vervolgens komen we in een door de koeien-verlaten-dalletje.. schoonpa kiest ervoor om het linkse slibspoor te volgen. Een dubbele rietberger met een afsprong waar Terpstra nog een puntje aan kan sloeberen volgt wanneer de 300+ kg zware Goldwing het verliest van de zwaartekracht. De highway-steps houden het beest overeind met toch een behoorlijk porsie modder aan de flanken.
Vol goede moed gaan we weer verder totdat Eef dr sv-tje raar begint te doen: "hij tikt raar". Ff gekeken en de stelmoer van de ketting was losgelopen. En toevallig ben ik daar nog nooit aangeweest :p . Magoe, na wat gesprokkel toch wat gereedschap bij elkaar gekregen en de SV weer gefixed.
De zondag weer richting huis. Met een tornado in de rug waren we zo weer thuis.
Nu het moraal van het verhaal: een TL gaat niet altijd stuk wanneer je naar Luxemburg gaat.
http/tl1000.nl/viewtopic.php?f=4&t=1773
Nou, het was weer zover. Een weekendje Luxemburg met de grote brommer.
Planning was voor de schoonouwelui en vrouwlief dat ze met een route de la toerist richting het zuiden af zouden zakken. Ik zou na ´t werk richting t Luxemburgse afzakken.
Om klokslag 3u taai ik ´m af en stap op mn volbeladen tlleke. Een paar horten en stoten later duik ik bij Antwerpen vol de file in :! .op zich niet erg, een motor is ervoor gemaakt om tussendoor te gaan. Al is het wel zo dat in Belgie de clignoteur vastgeroest is aan 't stuurwiel, en sommige zotten zonder te kijken ff switchen van baan. Wat gevloek op ne patatzak en gesputter verder krijgt de twin eens flink op zn ballen en vervolg ik mn weg naar Luik.
Na 100km kom ik achteraf bekeken zowat het laatste naft-station tegen. Plotseling begint het beruchte oranje lampje in mn ooghoek te knipperen. 50 km later wordt het me toch wat benauwd tussen de oren, en zeg tegen Miss Garmin dat ze een pompje moet zoeken.
Vervolgens stuurt ze me de fucking middle-of-nowhere in, waar ik elke moment een Amish-volkje tegen kan komen. Na een half uur kom ik bij de pomp aan…althans, wat ooit een pomp was. Het troosteloze aanblik van een paar loze leidingen uit de grond stemde mij niet gerust.
Dan maar een verwaalde fransoos aan zn jas trekken..de enigste die er rond liep. Dacht, khou mijn helm op, wijs naar mn naftbak, en ze zullen het wel snappen. Het volgende gebeurde: een onverstaandbaar gemoemel en geroep kwam uit de keel van de fransoos. De man wat dichterbij genaderd bleek tie doofstom te zijn.. Lucky me. Na wat handgebaar toch een pompje gevonden.
Vervolgens nog wat file drama's rondom Luik, een mede-mffer met panne gespot die met een kapotte spanningsregelaar niet te redden was.
Na 4,5 fucking uur later kom ik aan in het Land van 1,13 per liter peut.
Zaterdag.. de dag begint met mixed feelings.. Wat gaat de tl me dit uitstapje bezorgen. Een subtiel tikje tegen de startknop en de tl brult in parkeergarage. Het routje begint leuk met behoorlijk wat bochtenwerk wat met een gestaag tempo genomen wordt vanwege het zeikusnatte asfalt.
Vervolgens komen we in een door de koeien-verlaten-dalletje.. schoonpa kiest ervoor om het linkse slibspoor te volgen. Een dubbele rietberger met een afsprong waar Terpstra nog een puntje aan kan sloeberen volgt wanneer de 300+ kg zware Goldwing het verliest van de zwaartekracht. De highway-steps houden het beest overeind met toch een behoorlijk porsie modder aan de flanken.
Vol goede moed gaan we weer verder totdat Eef dr sv-tje raar begint te doen: "hij tikt raar". Ff gekeken en de stelmoer van de ketting was losgelopen. En toevallig ben ik daar nog nooit aangeweest :p . Magoe, na wat gesprokkel toch wat gereedschap bij elkaar gekregen en de SV weer gefixed.
De zondag weer richting huis. Met een tornado in de rug waren we zo weer thuis.
Nu het moraal van het verhaal: een TL gaat niet altijd stuk wanneer je naar Luxemburg gaat.
http/tl1000.nl/viewtopic.php?f=4&t=1773
check.. topic marked
nieuwtje: woensdag a.s. komt er een gedrags-psycholoog bij ons thuis om e.e.a. te observeren..- daar gaat me eerste termijn voor 'n nieuwe motor -
3 x raden voor wie...
- fout
- fout
- juistem
voor neukie hieronder:Schijnt sinds die kleine van ons gaat lopen, dat stippel hiero denkt dattie wat moet doen om zijn plekkie in de 'roedel' te behouden.. de amateur
[afbeelding]
Jammergenoeg wel inderdaad!! en alsnog bedankt voor het aanbieden van je hulp!!
je bent de enige geweest in 4.5 uur die even stopte om hulp te bieden..
maarja dat mocht niet baten, na 4.5 uur was de touring (belgische anwb) er, die heeft hem afgesleept naar een garage in luik. mocht ik ook even 251 euro voor aftikken
en de volgende dag de motor opgehaald met een tweedehands werkende spanningsregelaar waar ik 200 euro voor moest betalen.. stelletje oplichters
al met al zondag heb ik nog ff lekker kunnen rijden in luxemburg.
en uiteraard teruggespot!
check.. topic marked
nieuwtje: woensdag a.s. komt er een gedrags-psycholoog bij ons thuis om e.e.a. te observeren..- daar gaat me eerste termijn voor 'n nieuwe motor -
3 x raden voor wie...
- fout
- fout
- juistem
voor neukie hieronder:Schijnt sinds die kleine van ons gaat lopen, dat stippel hiero denkt dattie wat moet doen om zijn plekkie in de 'roedel' te behouden.. de amateur
[afbeelding]
holy smeck das wel dik geld. Maareh was je geen lid van NL-anwb dan? dan hoef je toch niks te betalen
Zelf ben ik ook een paar daagjes naar Luxemburg geweest.
Je merkt wel wanneer je van belgie overgaat in luxemburg, daar hoeven ze geen borden voor neer te zetten. Op de meeste stukken is het wegdek echt superstrak.
Grappig dat ze daar overal van die hotelletjes hebben waar ze 'motorvriendelijk'zijn.
Ideaal als je je motortje lekker binnen kan stallen. Luxemburg is wel een aanrader dus om rond te karren. Wil je iets anders doen, vergeet het maar, er is verder geen ruk te beleven daar.