TL1000R verbouwing / rapportage

Kohen

MF veteraan
9 jun 2003
1.539
0
Veldhoven
Hi MFers,

In dit topic laat ik de verbouwing zien van mijn TL1000R, ga proberen zoveel mogelijk uit te leggen zodat er hopelijk mensen zijn die er iets van opsteken. Kreeg zelfs laatst een mail binnen, met de reactie op mijn kuipenset, waarin stond dat hij 0,0 ervaring had met kuipen.

Via ebay heb ik perongeluk (door verkeerd klikken) een kuipenset gekocht uit hongkong. Het is echt om te janken. Ben nog al pietje precies. De kwaliteit van het spuitwerk is rond uit dramatisch, druipers, stofdeeltjes enz enz.

Omdat ik deze set niet verkocht krijg ga ik deze monteren op mijn motor fiets en er het beste van maken. Deze set is gemaakt van polyester met fiberglas matten. Ook wil ik in de toekomst mijn eigen kuipenset gaan verbouwen en opnieuw spuiten.

Mijn velgen heb ik naar de poedercoater gebracht. Deze waren wit maar worden nu glanzend zwart. Poedercoaten is een manier om je velg een kleur te geven, laten spuiten is een andere manier.

Waarom poedercoaten?
Poedercoaten is een geavanceerde methode voor het aanbrengen van een decoratieve en beschermende laklaag op metalen ondergronden .
Het wordt door middel van statische lading op het werkstuk aan gebracht.
Waarna het in een oven wordt uitgehard tot een gladde egale laag, die zeer taai en slijtvast is.

Ik heb mijn motor gekocht via een veilingsite. Deze motorfiets is afkomstig uit italië en had nog geen nederlandse papieren.

Ik heb deze motorfiets gekocht, meegenomen en eerst alles nagekeken om vervolgens naar het RDW te gaan. Iedere werkdag kan je tot 12 uur terecht zonder afspraak bij een RDW-keuringsstation voor een kentekenonderzoek. Dit houd in voor het invoeren van de motorfiets.

Ik kwam rond een uur of 11 aan en stond om 12 uur weer buiten met een gekeurde motorfiets. Alles betaald via de PIN en dezelfde week lagen de papieren nog op de mat. Met deze papieren naar een zaak waar je een kenteken kan laten drukken en klaar.

Stelde niets voor en de kosten vielen alles mee!

Hier de foto's van mijn motor zoals ik ze gekocht heb.
1516-1.jpg

1516-2.jpg

1516-3.jpg

1516-4.jpg


Hier de set zoals hij op ebay stond:
foto7.jpg

foto6.jpg

foto5.jpg

foto4.jpg

foto3.jpg

foto2.jpg

foto1.jpg


Tevens heb ik nog een undertail besteld:
undertail.jpg


Na ontvangst van de kuipenset was ik niet echt tevreden en heb deze nog te koop gezet op internet, waar hij nog steeds staat in de hoop dat hij verkocht word.

Ik ga wel door met het opknappen en de montage van deze set. Uiteraard wordt de kuipenset steeds duurder.

Ik heb een 2e tank gekocht en deze naar de spuiter gebracht.
Deze zag er zo uit:
tank.jpg


Na de spuit actie:
tank2.jpeg

tank3.jpeg

tank4.jpeg

tank5.jpeg


Word vervolgd.

Ideeen, opmerkingen of vragen ?
Stel ze gerust!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf ook met een projectje bezig... ga deze ook wel volgen, kan er misschien wel iets mee op schieten! :Y

(Ander vraagje... hoe plaats ik foto's... als ik een foto via imageshack.us upload krijg ik een lelijk verkleind, pop-up plaatjs... :X en via de bijlage functie krijg ik maar één foto per bericht geupload.. B| )

Ik hou de jouwe in de gaten!
 
Ik ben zelf ook met een projectje bezig... ga deze ook wel volgen, kan er misschien wel iets mee op schieten! :Y

(Ander vraagje... hoe plaats ik foto's... als ik een foto via imageshack.us upload krijg ik een lelijk verkleind, pop-up plaatjs... :X en via de bijlage functie krijg ik maar één foto per bericht geupload.. B| )

Ik hou de jouwe in de gaten!

Ik maak mijn foto's met dit programma een stuk kleiner
http://www.bordermaker.nl/
 
Ik ben zelf ook met een projectje bezig... ga deze ook wel volgen, kan er misschien wel iets mee op schieten! :Y

(Ander vraagje... hoe plaats ik foto's... als ik een foto via imageshack.us upload krijg ik een lelijk verkleind, pop-up plaatjs... :X en via de bijlage functie krijg ik maar één foto per bericht geupload.. B| )

Ik hou de jouwe in de gaten!

Heb een eigensite waar ik ze op gooi :o
Hoe het anders moet geen idee, zou gewoon iedere post een nieuwe foto doen dan...
Of regel een domein met je eigen space :) kost je ongeveer 20 euries perjaar
Kan je alles op gooien
 
Ik ga je topic volgen en ben benieuwd wat het eindresultaat gaat worden. Wat betreft ebay, ik heb er ook wisselende ervaringen mee. Allemaal leuk een aardig die spullen die te koop aan worden geboden maar 100% ckerheid heb je niet wat betreft de status van het te koop aangeboden product :-S en ff terugbrengen zit er ook niet echt in .... B|

Broer van mij had ooit via ebay.it uitlaat dempers gekocht, schitterende lasers nieuw in verpakking! krijgtie de set thuis, zijn het twee linker dempers ipv een linker en een rechter exemplaar .... |( sta je dan -O-
 
Laatst bewerkt:
Broer van mij had ooit via ebay.it uitlaat dempers gekocht, schitterende lasers nieuw in verpakking! krijgtie de set thuis, zijn het twee linker dempers ipv een linker en een rechter exemplaar .... |( sta je dan -O-
Idd, sta je dan... B| Uiteindelijk wel goed gekomen, maar het kostte wel veel moeite... :X
 
Laatst bewerkt:
mooi project.. hopelijk krijg je die set ermooi op.. zal wel uniek zijn hier in nl lijkt me.
Van welke veilingsite heb je je fiets gekocht?
 
Ik heb mijn motor gekocht via een veilingsite. Deze motorfiets is afkomstig uit italië en had nog geen nederlandse papieren.


Op welke veilingsite heb je deze gekocht?? En ben je helemaal naar Italie gegaan?
 
Laatst bewerkt:
moet je daar de gehele link voor quoten ?

Ding word denk wel vet ! iig weer wat anders dan de nadere tl's !
Succes iig, hoop hem volgend motorseizoen wel ergens te kunnen bewonderen.

Groetjes Arthur
 
moet je daar de gehele link voor quoten ?

Ding word denk wel vet ! iig weer wat anders dan de nadere tl's !
Succes iig, hoop hem volgend motorseizoen wel ergens te kunnen bewonderen.

Groetjes Arthur






Volledig mee eens,zal zoiets gaan worden vermoed ik

RIZ_1_010.jpg


:9 :9 ,

ben in ieder geval van plan het projectje te volgen,

veel succes in ieder geval Kohen ;)
 
Ik heb mijn motor gekocht via een veilingsite. Deze motorfiets is afkomstig uit italië en had nog geen nederlandse papieren.


Op welke veilingsite heb je deze gekocht?? En ben je helemaal naar Italie gegaan?

Heb deze gekocht via www.bva-auctions.com in het voorjaar komt er weer een nieuwe veiling werd mij verteld.

Dus heb geduld kijk er regelmatig op, meld je aan en je krijgt vanzelf mails van welke bedrijven en spullen er in de veiling komen. Let wel op dat je voor sommige producten veiling kosten en btw moet betalen. Sommige veilingen zijn in opdracht van en andere door faillissementen.

Vragen? :)
 
Helaas gaat het Rizla project niet door!

Ik kan mijn centen terug krijgen. Het is echt troep. Dus ben blij toe. Vandaag gaat alles terug de post op en krijg ik mijn centen terug.

Nu ga ik aan mijn huidige kuipen beginnen.
Nu zit in nog te twijfelen, ga ik alsnog alles rizla spuiten? Of ga ik voor mijn eigen design. Ben nog bezig met photoshoppen. Dan word alles zwart wit.

Velgen zijn inmiddels terug van de poedercoater. Zeer netjes gedaan.
Undertail heeft alle verf los gelaten hier ben ik ook achteraan gegaan en heb 100$ terug gehad van de makers ervan.

De undertail is bij de spuiter geweest en staat nu weer terug in het zwart.
Foto's volgen ..
 
Mooi project Kohen, ik ga dit topic volgen.
Ben ook wel nieuwsgierig naar jou eigen design.

Ik ga vanavond ook aan mijn fiets beginnen... wil mijn frame/achterbrug zwart gecoat hebben.

Veel suc6.
 
Mooi project Kohen, ik ga dit topic volgen.
Ben ook wel nieuwsgierig naar jou eigen design.

Ik ga vanavond ook aan mijn fiets beginnen... wil mijn frame/achterbrug zwart gecoat hebben.

Veel suc6.

Heb een mooi adres waar het niet duur is. Bod was 120€ ex btw voor het gehele frame. Zit nog even te twijfelen. Is wel veel werk om alles te demonteren.

Week wachten en ze hebben het klaar. Velgen waren echt prachtig :9~
 
ik kan er niks over zeggen mijn bek hangt los en kwijl erbij , :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

ok ik ik kan weer .......prachtig *D
 
ik kan er niks over zeggen mijn bek hangt los en kwijl erbij , :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

ok ik ik kan weer .......prachtig *D

Thnx maarja zoals je al kunt lezen ben ik bezig het terug te sturen naar hongkong weg die troep, lekker mijn mijn originele gaan knutselen die passen tenminste perfect!
 
Thnx maarja zoals je al kunt lezen ben ik bezig het terug te sturen naar hongkong weg die troep, lekker mijn mijn originele gaan knutselen die passen tenminste perfect!


tja dan kan et alleen maar mooier worden toch, ik weet niet of je wilt gaan stickeren

alle reclame er op laten spuiten kan ook , rogier van motopaints assen kan
dat , maar je hebt al mannetjes daarvoor denk ik .

of twijfel je nog wat t gaat worden
 
tja dan kan et alleen maar mooier worden toch, ik weet niet of je wilt gaan stickeren

alle reclame er op laten spuiten kan ook , rogier van motopaints assen kan
dat , maar je hebt al mannetjes daarvoor denk ik .

of twijfel je nog wat t gaat worden

Twijfel nog ja. Maar wat kost dat dan? Want ben student en doe bijna alles zelf. Spuiten laat ik vaak aan de vakman over maar schuren en alles goed aanleveren bespaard me kosten.

Waar heb jij de jouwe laten doen ? ook daar?
 
Twijfel nog ja. Maar wat kost dat dan? Want ben student en doe bijna alles zelf. Spuiten laat ik vaak aan de vakman over maar schuren en alles goed aanleveren bespaard me kosten.

Waar heb jij de jouwe laten doen ? ook daar?

ja heb ik laten doen daar alleen ik heb niks zelf gedaan, dat schuren is kosten besparend .

ik was rond de 1400 euro kwijt :Z . en poeder coating doet hij dan weer niet
ik denk dat als je de kuip voorbewerkt het stukken goedkoper is hoor :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan