to motorzeil or not to motorzeil

Spurtt

Die hard MF'er
7 jan 2012
272
0
Amsterdam
Ik hoor van vermeende bronnen dat er altijd vocht onder het zeil terecht komt en dat juist voor corrosie zorgt.

Zonder zeil droogt het vocht lekker snel op.

Wat is wijsheid?
 
Ik hoor van vermeende bronnen dat er altijd vocht onder het zeil terecht komt en dat juist voor corrosie zorgt.

Zonder zeil droogt het vocht lekker snel op.

Wat is wijsheid?

Gaan zitten als je schijt :+




Maar om terug te komen op je vraag: Goede motorhoes zou op zich moeten werken.

En anders kijken of je hem rgens binnen kunt stallen. Mijn Daytona heeft de winter overnacht bij een collega in de garage. Van de zomer zal het weer wel beter worden, dus mag ze gewoon buiten de nachten weer doorbrengen.
 
Jij dacht :" er is vast nog nooit iemand geweest die het over het motorzeil heeft gehad, laat ik daar topic 107 over beginnen! "...
 
Jij dacht :" er is vast nog nooit iemand geweest die het over het motorzeil heeft gehad, laat ik daar topic 107 over beginnen! "...

emote_stupid.gif


Dacht ik dus ook :+
 
Jij dacht :" er is vast nog nooit iemand geweest die het over het motorzeil heeft gehad, laat ik daar topic 107 over beginnen! "...

Wat dacht je zelf dan, "zou nummer 107 dan eindelijk anders zijn dan de eerste 106 die ik steeds trouw gevolgd heb"? :+

Als je je motor buiten stalt, hoes er overheen. Daar zijn ze voor.
 
:Y

Speciale tip voor TS:


Geheimmodus aan: Je hoeft niet eens te googlen, ga eens naar een goede motorzaak, Wedden dat ze je kunnen helpen? Geheimmodus uit.

:+
 
Hoes niet te strak om de motor spannen maar wat losser laten zodat de wind er goed onderdoor kan fladderen en dan droogt het wel goed..
 
Heb em altijd onder een zeiltje, ja er kan vocht op de motor terecht komen, ja dat kan ook zonder zeil..
 
Ik hoor van vermeende bronnen dat er altijd vocht onder het zeil terecht komt en dat juist voor corrosie zorgt.

Zonder zeil droogt het vocht lekker snel op.

Wat is wijsheid?

Dat hangt er vanaf hoe het zeil hangt.

Om water te verzamelen op locaties waar water schaars is dien je enkel een stukje plastic over de grond te spannen, dat stukje plastic moet in het midden afhangen. Condens slaat tegen het plastic, loopt naar de dip in het midden en drupt daar weer naar beneden.

Om dat te voorkomen dien je een tenstok in het midden van je zeil te zetten zodat de condens wegloopt aan de zijkanten.

Je kan ook wat gaten in je zeil maken. Er zal dan lucht doorheen het zeil waaien waardoor vocht minder de kans krijgt om op te hopen.

Of je kan wat motorjassen kopen, openknippen, het goretex er uit halen, aan elkaar naaien en als zeil gebruiken.
 
Is een valpartij eigenlijk een manoeuvre of niet?

En als je tijdens je val netjes binnen je eigen rijbaan blijft?

:?

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan