toeren in groep met rouwvlaggen = overal voorrang!

_O-


Ik zei al... als je iets niet snapt...heb dan niet te snel toch een mening.

Ik zal het je uitleggen, zonder je overigens de ruimte te bieden een discussie aan te gaan hieromtrend.
TS heeft een lange history en is velen malen gewaarschuwd aangaande verschillende zaken waaronder het openen van onrust veroorzakende topic's.

Voor de rest.... heb ik best respect voor meningen die anders zijn dan de mijne, maar probeer die mening dan wel met respect te uiten.
Jij speelt nu direct vol op de persoon en dat is dus net wat ik bedoeld wat niet nodig is.


oke dus eigenlijk wie niet luisteren wilt moet maar ...
:)
 
Ik begrijp ook jouw domme reactie's niet helemaal, want als ik naar je profiel kijk... ben je Privechauffeur (bijbaan)

En juist zul jij dus juist respect dienen te hebben voor dit soort zaken, of bepaal jij hoe hard je rijd en heeft de klant niets in te brengen...

Maar ja is ook nog een jochie en nog een beetje dom, net als TS, net de luiers af en nu al proberen mee te praten met de grote mensen wereld... 8-)


Wat ben jij een zielig persoon zeg :')
 
Maar wel een mooie flamediscussie waar slechts enkelen inhoudelijk op het topic ingaan. *D
 
Laatst bewerkt:
nou als ze stapvoets rijden en je zit er met een beetje ongeluk een kwartier of 20 minuten achter..... hoe kan een dode benadeeld zijn als hij later op z'n begravenis aankomt?

ik wil niet hard klinken of flamen maar...die merkt er toch niks van... en de rouwenden zijn toch ook niet 'benadeeld'? (hebben toch al een vrije dag genomen/gekregen...dus hebben toch de hele dag de tijd?)

al die mensen die vertraging oplopen door hen zijn wel benadeeld lijkt me..
(Stel je gaat met het OV en je zit in de bus....die treinverbinding kan je wel vergeten dan en je bent te laat op die belangrijke afspraak of solicitatie gesprek....weg baan!)

Smakeloos zoals de meeste al hebben geroepen! Toch 1 punt waar je echt zwaar mank gaat, je hebt schijnbaar echt geen idee hoe druk het op een crematorium is, die schema's zijn daardoor retestrak.... Verder kan ik alleen dit zeggen :N :r
 
ondanks meerdere topicreports met de vraag om een slotje, met verschillende argumenten, laat ik m toch open.

Er staan inderdaad reply's die M-F onwaardig zijn en onfatsoenlijk naar elkaar.
Toch is er ook een aantal mensen dat er een normale manier van reageren op na houdt en met een bepaalde mate van respect het toch helemaal oneens kan zijn met elkaar.

Dat laatste is ook wat waard. Sterker, dat is belangrijk.
In mijn ogen zo belangrijk dat dit de reden is dat het topic open blijft.
Niets 'mooier' dan een aantal replyérs die een bijna verloren topic alsnog weer om weten te buigen naar een topic waar over meerdere meningen op normale manier gediscusieerd kan worden.

Probeer verduidelijking te vragen als je niet weet hoe iets geinterpreteerd moet worden en hou het fatsoenlijk, aub.


heb ik het topic nu gered of snap ik er helemaal niks meer van O-)
 
Allereerst wil ik zeggen dat een aantal mensen wel erg ongevoelig over dit onderwerp praat.
Lijkt wel of je zelf nooit in een begrafenisstoet hebt meegereden?

Nou kan je natuurlijk wel twisten over het nut van deze regel. Normaal houden de meeste mensen toch wel in als ze een begrafenisstoet tegenkomen.
Alleen het verhaal over economische belangen is natuurlijk onzin, want 1 keer een groen stoplicht mislopen en je hebt dezelfde vertraging.

En dat verhaal over dat iedereen de begraafplaats wel kan vinden gaat ook niet altijd op. Ik heb ook een begravenis meegemaakt waarbij de weg richting begraafplaats was opgebroken.
Omdat niet iedereen de eerste auto kon volgen, konden er een aantal mensen gewoon niet op de begravenis zelf komen. Dit is dan toch erg zonde omdat je het niet over kan doen....

Ik vind het heel goed dat ze hier een officiele regel van gemaakt hebben. Beetje respect voor de medemens, in wat situatie ze ook zitten, kan nooit kwaad
 
Allereerst wil ik zeggen dat een aantal mensen wel erg ongevoelig over dit onderwerp praat.
Lijkt wel of je zelf nooit in een begrafenisstoet hebt meegereden?Beetje respect voor de medemens, in wat situatie ze ook zitten, kan nooit kwaad
Ik vind 't frappant dat met name de mensen die het zo vreselijk vinden dat hier uberhaupt over gepraat wordt zo verrekte respectloos zijn. Ik zie kotssmileys, verwensingen, scheldpartijen enz.

Van wie?

Bozzie, Duckie30, MartijnCR, Cindy, Kawasaki-Peter, Eddepret, Phiet en zo kan ik verder omhoog scrollen.

Allemaal van mensen die meer "respect" vragen/eisen voor "de doden/nabestaanden", terwijl ze tegelijkertijd hun reet afvegen aan iedere sociale omgangsvorm of volwassen gedrag tov de (nog) levende forumgebruikers.

Een betere wereld begint bij jezelf.

Als jullie zo nodig iemand of meerdere mensen moeten becommentarieren op hun gedrag, begin dan eens met jezelf een beetje volwassen te gedragen.

Bij voorbaat dank :W
 
Laatst bewerkt:
Mee eens, een betere wereld begint idd bij jezelf.

Maar je kan je waarschijnlijk ook wel voorstellen dat het voor mensen die pas geleden een dierbaar persoon hebben verloren erg hard aankomt, waaronder ikzelf.

Ik vind het niet netjes om zo fel te reageren, maar ik werd wel een beetje pissig van sommige (lompe) reacties.
Ik snap dat ook wel weer, want als het bij jezelf niet echt speelt is het heel makkelijk om er erg luchtig over te doen.
Maar pas hiermee wel een beetje op.

Maar om even antwoord te geven op de vraag waarmee het topic is geopend;
Het toeren in een groep met rouwvlaggen, lijkt mij dus niet zo'n goed idee.:)
 
Héé, een discussietopic en ik ben er niet bij... :?

Ach ja, ik heb inmiddels ervaring in het rijden met rouwlinten e.d. aan m'n stuur en ik moet zeggen, het went nooit. De twee keer dat ik dat dit jaar mocht doen, zijn voor mij aanleiding om te zeggen dat het van mij niet zo hoeft... de reden om zo te rijden is meestal niet iets om blij van te worden... '(

Wie een dergelijk iets misbruikt om er voordeel van te hebben tijdens het rijden... die begrijpt niets van het leven, van motorrijden, van saamhorigheid...

Just my 2 cents...
 
Wat een hoop giftige, persoonlijke reacties allemaal. :N

TS is soms niet zo heel tactisch , maar ik geloof niet dat het zijn bedoeling is om met rouwvlaggen een toertocht te doen.
Dat kon ik in ieder geval wel uit het stukje op maken. Topictitel is een beetje provocerend gekozen.

Wat betreft de rouwvlaggen.
Ik geef zelf vrijwel altijd voorrang aan een rouwstoet. Het moet niet, maar uit respect doe ik dit wel. Dat kost me een paar minuutjes extra tijd.
Mocht je daardoor te laat komen, lijkt het me sterk dat iemand je dat zal verwijten.

Ik heb zelf (helaas) al te veel in een rouwstoet mee gereden.
Een rouwvlaggetje om aan te geven wie bij de stoet hoort lijkt me dan ook een goed idee. Wij deden dit zelf met behulp van zwarte lintjes.
Nu is het soms lastig wat gewoon verkeer is , en wie nog bij de rouwstoet hoort.

Moet een rouwstoet voorrang krijgen? Hmm, dat weet ik niet. Ik ga er van uit dat de meeste mensen nog respect kunnen tonen, zonder dit af te dwingen.
En in de meeste gevallen gebeurt dat dan ook.

Ik doe het in ieder geval wel. Uit respect.
 
Laatst bewerkt:
Wat een hoop giftige, persoonlijke reacties allemaal. :N

TS is soms niet zo heel tactisch , maar ik geloof niet dat het zijn bedoeling is om met rouwvlaggen een toertocht te doen.
Dat kon ik in ieder geval wel uit het stukje op maken. Topictitel is een beetje provocerend gekozen.

Wat betreft de rouwvlaggen.
Ik geef zelf vrijwel altijd voorrang aan een rouwstoet. Het moet niet, maar uit respect doe ik dit wel. Dat kost me een paar minuutjes extra tijd.
Mocht je daardoor te laat komen, lijkt het me sterk dat iemand je dat zal verwijten.

Ik heb zelf (helaas) al te veel in een rouwstoet mee gereden.
Een rouwvlaggetje om aan te geven wie bij de stoet hoort lijkt me dan ook een goed idee. Wij deden dit zelf met behulp van zwarte lintjes.
Nu is het soms lastig wat gewoon verkeer is , en wie nog bij de rouwstoet hoort.

Moet een rouwstoet voorrang krijgen? Hmm, dat weet ik niet. Ik ga er van uit dat de meeste mensen nog respect kunnen tonen, zonder dit af te dwingen.
En in de meeste gevallen gebeurt dat dan ook.

Ik doe het in ieder geval wel. Uit respect.
Als je te laat komt door die kleine oponthoud dan ben je waarschijnlijk al te laat ;)
 
Als je te laat komt door die kleine oponthoud dan ben je waarschijnlijk al te laat ;)


Daarom zeg ik ook, mócht je daardoor te laat komen.
Je moet gewoon op tijd vertrekken, er kan van alles tegen zitten. Een stoplicht, een ongeval, file... noem maar op. Een rouwstoet duurt echt geen uren, en buiten de bebouwde kom rijden ze gewoon de snelheid of iets eronder. Ik zal een rouwstoet ook niet gauw inhalen.
Ze gaan echt niet stapvoets over de snelweg. :N ( Of andere wegen buiten de bebouwde kom).
 
Ik vind 't frappant dat met name de mensen die het zo vreselijk vinden dat hier uberhaupt over gepraat wordt zo verrekte respectloos zijn. Ik zie kotssmileys, verwensingen, scheldpartijen enz.

Van wie?

Bozzie, Duckie30, MartijnCR, Cindy, Kawasaki-Peter, Eddepret, Phiet en zo kan ik verder omhoog scrollen.

Allemaal van mensen die meer "respect" vragen/eisen voor "de doden/nabestaanden", terwijl ze tegelijkertijd hun reet afvegen aan iedere sociale omgangsvorm of volwassen gedrag tov de (nog) levende forumgebruikers.

Een betere wereld begint bij jezelf.

Als jullie zo nodig iemand of meerdere mensen moeten becommentarieren op hun gedrag, begin dan eens met jezelf een beetje volwassen te gedragen.

Bij voorbaat dank :W

Hoi,

Gaan we met namen gooien !!!!

Je hebt helemaal gelijk, mischien moest ik hem toch harder aanpakken !

Mensen die dit soort ondoordachte dingen posten daar kan ik niet sociaal op reageren!

Doei
 
@ ts, ik denk dat jij nooit een langs rouwstoet zult hebben, een rouwstoet is een eer bewijzen aan de overledene.
jij ziet met je opgefokte kop niet of er een oud vrouwtje van 95 in die wagen ligt of een kind van 5 wat door leeghoofden als jij kapot gereden worden in al hun haast,
als jij op een solicitatie als excuus hebt ik stond stil voor een rouwstoet zul je eerder die baan krijgen als dat je er staat met het excuus ik heb een kind doodgereden omdat ik hier optijd wilde zijn.
 
Ironie blijft toch lastig.

@mensen die zo heel boos zijn: wat vinden jullie van de reacties van sommige moslims op de cartoons uit Denemarken destijds? :?
 
Wat betreft de nieuwswaarde van dit topic; dankjewel! :) Vind het een goede regel. Eigenlijk vind ik dat de regel niet eens zou moeten hoeven bestaan, iedereen met een beetje respect haalt het zowiso niet in zijn hoofd om tussen een rouwstoet in te voegen. :Y

Wat de toertocht betreft.. Niet tenzij er een wagen met een overleden motorfanaat tussen rijdt :P .
 
Wat betreft de nieuwswaarde van dit topic; dankjewel! :) Vind het een goede regel. Eigenlijk vind ik dat de regel niet eens zou moeten hoeven bestaan, iedereen met een beetje respect haalt het zowiso niet in zijn hoofd om tussen een rouwstoet in te voegen. :Y

Wat de toertocht betreft.. Niet tenzij er een wagen met een overleden motorfanaat tussen rijdt :P .


Idem, nogsteeds als ik een rouwstoet zie rijden stap ik even af langs de motor (ja je moet toch wachten)

En goed dat die regel weer komt! Wanneer de stoet wel wordt onderbroken gaat de stoet nog langzamer rijden na een kruispunt om de groep weer bij elkaar te houden (ervaringsdeskundige).

Enfin een vriendin van me heeft een uitvaartorganisatie en ook wel een voorgesteld dat met het ingaan van deze regel het geen gek idee is om speciale motorrijders te hebben bij een grote stoet die als bijzonder verkeersregelaar ook een kruising kan dichtgooien zodat de rouwstoet er door kan.... (nu doet de politie het nog als ze tijd hebben maar goed die taak kan ze bespaard worden)
 
Idem, nogsteeds als ik een rouwstoet zie rijden stap ik even af langs de motor (ja je moet toch wachten)

En goed dat die regel weer komt! Wanneer de stoet wel wordt onderbroken gaat de stoet nog langzamer rijden na een kruispunt om de groep weer bij elkaar te houden (ervaringsdeskundige).

Enfin een vriendin van me heeft een uitvaartorganisatie en ook wel een voorgesteld dat met het ingaan van deze regel het geen gek idee is om speciale motorrijders te hebben bij een grote stoet die als bijzonder verkeersregelaar ook een kruising kan dichtgooien zodat de rouwstoet er door kan.... (nu doet de politie het nog als ze tijd hebben maar goed die taak kan ze bespaard worden)


Zo'n gek idee is dat niet inderdaad.
Over het algemeen is een rouwstoet niet zo heel groot. ( Auto of 10? ) maar vooral bij jonge mensen kan de rouwstoet enorm worden en enige verkeersregeling kan wel makkelijk zijn.
 
Ik zie dagelijks vrachtwagenchauffeurs het tegendeel bewijzen, pinker aan en iedereen die op het andere vak rijdt, houdt maar best in of verandert van baanvak...


Dat komt omdat iedereen alleen aan zijn eigen denkt,
Je kan die vrachtwagen ook eens wat ruimte gunnen, maar die 30 seconden dat je later thuis bent is veel belangrijker. |(
Die vrachtwagen is er veel meer mee geholpen, omdat hij itt de meeste weggebruikers niet 30 minuten, maar de hele dag onderweg is. Dat schijnen weinig mensen te beseffen en in hun ogen moeten de regels ook aangepast worden omdat zij er die 30 minuten last van hebben.

anyhow, misbruik maken van een rouwvlaggetje vind ik gewoon erg jammer.
Het sluit aan bij de bovenstaande gedachtengang: "iedereen moet ruimte maken voor mij/mijn toerritje, want ik ben (blijkbaar) veel belangrijker om voor stoplichten te stoppen."
 
Laatst bewerkt:
Enfin een vriendin van me heeft een uitvaartorganisatie en ook wel een voorgesteld dat met het ingaan van deze regel het geen gek idee is om speciale motorrijders te hebben bij een grote stoet die als bijzonder verkeersregelaar ook een kruising kan dichtgooien zodat de rouwstoet er door kan.... (nu doet de politie het nog als ze tijd hebben maar goed die taak kan ze bespaard worden)

En hesjes in voorraad hebben waar een rouwvlag op afgedrukt staat? In plaats van fluo-oranje dan stemmig zwart met een rouwvlag op de rug?
Een universele bevestiging voor een rouwvlaggetje maken wat op iedere motor past is ook een mogelijkheid (en een uitdaging).
Itt tot een rouwstoet met auto's is een rouwstoet van prive-motorfietsen eigenlijk de enige rouwstoet die je in praktijk zal meemaken.
 
Wat betreft de nieuwswaarde van dit topic; dankjewel! :) Vind het een goede regel. Eigenlijk vind ik dat de regel niet eens zou moeten hoeven bestaan, iedereen met een beetje respect haalt het zowiso niet in zijn hoofd om tussen een rouwstoet in te voegen. :Y

Wat de toertocht betreft.. Niet tenzij er een wagen met een overleden motorfanaat tussen rijdt :P .

Het zegt ook wel weer wat.

Het feit dat de regel her-ingevoerd moet worden. Kennelijk is het hard nodig, en blijkt het zogenaamde respect (dat ik hier te pas en te onpas langs zie vliegen) er in de praktijk opeens niet te zijn.

Ik heb de afgelopen dagen zitten denken wanneer ik voor het laatst een rouwstoet heb gezien: dat moet echt al vele jaren terug zijn. Ik kan me wel herinneren dat ik zo nu en dan een enkele rouwauto heb zien rijden, maar meer dan dat echt niet vaak.
 
Dat komt omdat iedereen alleen aan zijn eigen denkt,
Je kan die vrachtwagen ook eens wat ruimte gunnen, maar die 30 seconden dat je later thuis bent is veel belangrijker. |(
Die vrachtwagen is er veel meer mee geholpen, omdat hij itt de meeste weggebruikers niet 30 minuten, maar de hele dag onderweg is. Dat schijnen weinig mensen te beseffen en in hun ogen moeten de regels ook aangepast worden omdat zij er die 30 minuten last van hebben.
Een vrachtwagen die 8 uur lang 82 km/u kan rijden, heeft in die 8 uur dan 16 km meer afgelegd dan zijn collega die 80 heeft gereden. Dat is een tijdwinst van 12 minuten, op 8 uur snelweg rijden, voor één persoon.

Zet dat eens af tegen de 100 auto's die 5 minuten achter een inhalende vrachtwagen aan moeten sukkelen, en vervolgens nog de tijd die nodig is om de ontstane file weer op te lossen. Een inhalende vrachtwagen is per definitie asociaal.
 
Beste TS,

we kunnen nu wel vaststellen dat het idee van het misbruiken van de rouwvlaggetjes op weinig steun kan rekenen onder de motorrijders. Maar natuurlijk wil je graag wel ongestoord kunnen doorrijden in formatie bij je vriendjes.
Mijn oplossing, en gezien je voorliefde voor groene maillots meneer Robin Hood, is dan ook om bij het leger te gaan. Daar hebben ze prachtige groene en blauwe vlaggetjes te bevestigen aan je voertuig en zover ik het kan beoordelen gelden zo ongeveer dezelfde regels omtrent het niet mogen doorkruizen van de stoet.

Het is een win-win-win situatie. Geen onrespectvol gedrag, geen misbruik van vlaggetjes en je mag je in groene pakkies hijsen terwijl jij je land dient!

Nou? Is het wat?
 
Een vrachtwagen die 8 uur lang 82 km/u kan rijden, heeft in die 8 uur dan 16 km meer afgelegd dan zijn collega die 80 heeft gereden. Dat is een tijdwinst van 12 minuten, op 8 uur snelweg rijden, voor één persoon.

Zet dat eens af tegen de 100 auto's die 5 minuten achter een inhalende vrachtwagen aan moeten sukkelen, en vervolgens nog de tijd die nodig is om de ontstane file weer op te lossen. Een inhalende vrachtwagen is per definitie asociaal.

Daarom rijden ze ook 88 of 89. Ruim 10% harder dan in Nl toegestaan. En met datzelfde snelheids verschil gaan ze inhalen :/

Ik maak ruimte voor invoegende grote voertuigen, waarom niet. Maar inhalende vrachtauto's :N


Daar is een ander topic voor. Dit gaat over rouwstoet, vlaggetjes en nieuwe regelgeving :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan