toerenteller triumph speed triple 1050 werkt niet

Thijskuhhh

Die hard MF'er
11 okt 2006
463
0
VLijmen
hallo allemaal.

Bij mijn Triumph speed triple 1050 van 2005 werkt de toerenteller niet meer.

Er is verder niets mee gedaan of gebeurt is het mischien bij iemand een bekent probleem of weet iemand waar dit aan kan liggen. Dan hoor ik het graag.

bedankt, groet
 
ik zou eerst de stekkers achterop het display en bij de ecu controleren.
als het verder geen draadbreuk is dan vrees ik dat de teller stuk is.
maar geen nood, een nieuwe kost slechts 1200 euro.
 
als de motor nog loopt dan kan het de sensor niet zijn.
zonder deze loopt de motor niet.
de ecu kijkt naar het toerental/signaal van de sensor, en stelt het toerental zonodig bij.
de teller zelf krijgt zijn signaal van de ecu.
 
Even een schopje voor dit topic, ik heb sinds twee ritjes ook problemen met mijn toerenteller van mijn s3 uit 2005.
Tijdens mijn eerste rit sloeg de toerenteller niet volledig uit bij het aanzetten van het contact, tijdens de rit gaf hij geen goede toeren aan (te laag). Na een stuk rijden (38km) deed bij het opnieuw starten alles het weer goed, ik kreeg hierdoor het idee dat het mijn accu moet zijn.
Nu heb ik 5 dagen niet gereden en toen ik zojuist mijn contact aanzette, deed mijn toerenteller wederom niets, startte wel gewoon, op de snelweg kwam er iets leven in en gaf hij rond de 800 toeren aan..... Wat mij vooral verbaast is dat het uitzetten van het contact het resultaat had dat mijn toerenteller op 500 blijft staan en dus niet naar 0 gaat. Opnieuw starten maakt geen verschil.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Morgen wil ik in ieder geval mijn accu loshalen om te kijken of er dan wat veranderd.
 
Herkenbaar probleem die van mij heeft af en toe hetzelfde. laat hem eens uitlezen bij de dealer waarschijnlijk een can bus storing.. Vage storing wat zegt dat er ergens iets van sluiting zit. Bij mij begon het met het niet werken van de neutraal stand lampje.. Ik heb de sensor nog niet vervangen. Dealer was van mening dat het aan de cockpit ligt, ik twijfel eraan maar nog geen actie ondernomen..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook eentje van 2005 en bij mij doen de lampjes opzij van de cockpit vreemd. ( groen-oranje-rood )
Ik weet niet of het normaal is maar ze blijven niet branden.
Als ik andere versnelling neem gaan ze weer even aan..

Ik heb er me nooit geen zorgen in gemaakt maar kan hier misschien wel even de vraag stellen..
 
Ik heb mijn dealer al gebeld, zij hadden het er ook over om even een ander dashboard eraan te hangen om te kijken waar het probleem ligt. Ik heb nog geen tijd gehad om er langs te gaan. Even kijken of het deze week gaat lukken. Ik houd jullie op de hoogte over de resultaten.
 
Bij mijn was uiteindelijk de teller / dashboard defect. repareren bij Carmo elektronics ging helaas niet meer. ( normaal meestal geen probleem voor die jongens ). Gebruikte teller gevonden. zijn wel schaars. Nieuws kost volgens mij 1000+ euries.
 
Een nieuwe teller gaat er ook zeker niet op, dat vind ik gewoon zonde van het geld. Iig een goede tip van Carmo, ik kende dit bedrijf niet. Volgende week zou ik bij mijn dealer even tussendoor kunnen, ik ben benieuwd of het in het dash zit...
 
Ik heb ook eentje van 2005 en bij mij doen de lampjes opzij van de cockpit vreemd. ( groen-oranje-rood )
Ik weet niet of het normaal is maar ze blijven niet branden.
Als ik andere versnelling neem gaan ze weer even aan..

Ik heb er me nooit geen zorgen in gemaakt maar kan hier misschien wel even de vraag stellen..

Dit is toch geen serieuze vraag mag ik hopen! :N
 
Hierbij de update: Ik heb het dashboard opgestuurd naar Carmo electronics, volgens hen was er een vochtprobleem met een voeding. Zij hebben dit opgelost, een nieuwe voeding gemonteerd en beter afgedicht, hij doet het nu weer:)
Wel vreemd trouwens dat het dashboard niet volledig waterdicht was....
 
Hallo oma,



Mijn cockpit gaat nu ook naar Carmo toe, ze hadden mijn computer al nagekeken welke nog goed blijkt te zijn.

Ben benieuwd of ze de cockpit kunnen herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Hierbij de update: Ik heb het dashboard opgestuurd naar Carmo electronics, volgens hen was er een vochtprobleem met een voeding. Zij hebben dit opgelost, een nieuwe voeding gemonteerd en beter afgedicht, hij doet het nu weer:)
Wel vreemd trouwens dat het dashboard niet volledig waterdicht was....

Is niet zo raar hoor :Y

De mijne (2010) is onder garantie vervangen, vanwege het vocht wat er in zat. Ik spoel mijn Speed altijd netjes af (dus niet met een hogedruk straal) en droog hem altijd netjes na.

De garantie was net 10 dagen afgelopen, maar is toch netjes onder garantie vervangen (het probleem is ook een bekend probleem). En wees niet bang, die 1200 euro is echt licht overdreven ... voor 1100 euro heb je een nieuwe _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan