TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Hele andere vraag: heeft er iemand nog een autohouder liggen die ik kan overnemen? Hoeft niet gratis....
 
Voor degene die net als ik het nog best veel werk vinden om voor de vakantie meerdere Tracks naar je TomTom Rider(s) te sturen via MyDrive heb ik een programmaatje gemaakt waarmee dit eenvoudiger gaat. Bekijk onderstaande video voor een korte demo.
(@ 0:25 zijn vijf Tracks geupload naar twee MyDrive Accounts inclusief bijbehorende Track Point POI OV2 naar één account)


Ook de functionaliteit van GPX Track 2 OV2 is ingebouwd. (rijden met POI Track point overlay heeft mijn persoonlijke voorkeur)

Downloaden kan via Load Track | Roadrider
 
Voor degene die net als ik het nog best veel werk vinden om voor de vakantie meerdere Tracks naar je TomTom Rider(s) te sturen via MyDrive heb ik een programmaatje gemaakt waarmee dit eenvoudiger gaat. Bekijk onderstaande video voor een korte demo.
(@ 0:25 zijn vijf Tracks geupload naar twee MyDrive Accounts inclusief bijbehorende Track Point POI OV2 naar één account)


Ook de functionaliteit van GPX Track 2 OV2 is ingebouwd. (rijden met POI Track point overlay heeft mijn persoonlijke voorkeur)

Downloaden kan via Load Track | Roadrider
Maar hoe zat dat nu ook alweer met TomTom?
Vinden ze dit goed :t , of vinden ze het niet grappig?
 
Tja dat is mij ook niet bekend. Ik heb tot op heden nog geen bericht van TomTom gehad.
Ze laten wel de discussie toe op het eigen forum.
 

Deze is het volgens mij, ik ga de accu bestellen en wacht het af.

Ik zou toch eerst de tomtom uit elkaar schroeven en dan vergelijken met wat er in zit.

Nou, het is gelukt! Ik had de accu een poosje terug al ontvangen, maar zag er nog tegenop om de TOMTOM te demonteren...

De accu is wat kleiner en dunner, wat ook logisch is aangezien de capaciteit ongeveer 1/3e is van de originele batterij. Ik heb hem wederom (als origineel) vastgeplakt met dubbelzijdig tape en heb een stukje vilt erachter geplakt om trillen/rammelen/schuiven tegen te gaan.

Inmiddels zit alles weer in elkaar en doet de TOMTOM het weer*O* zonder direct uit te vallen zonder lader.

Wellicht heeft iemand van jullie er nog iets aan.

Groeten Peter
 
Nou, het is gelukt! Ik had de accu een poosje terug al ontvangen, maar zag er nog tegenop om de TOMTOM te demonteren...

De accu is wat kleiner en dunner, wat ook logisch is aangezien de capaciteit ongeveer 1/3e is van de originele batterij. Ik heb hem wederom (als origineel) vastgeplakt met dubbelzijdig tape en heb een stukje vilt erachter geplakt om trillen/rammelen/schuiven tegen te gaan.

Inmiddels zit alles weer in elkaar en doet de TOMTOM het weer*O* zonder direct uit te vallen zonder lader.

Wellicht heeft iemand van jullie er nog iets aan.

Groeten Peter

Tegelijkertijd zou ik met de kennis van nu deze batterij bestellen :


Gr.
 
Help!

Ik gebruikte eigenlijk itn convertor voor aanpassen routes op mijn jawel Windows XP computer.
Gebruik deze alleen hiervoor en wat muziek mixen, dus heb geen behoefte aan een nieuwe pc.

Helaas lijkt itn het niet meer te doen, dus ben op zoek naar een ander programma om routes mee te beweren en wil graag streetview erbij gebruiken.

Zijn er ook programma's voor op n Android tablet? Die gebruik ik namelijk wel dagelijks.

Ik kon daar via TomTom mydrive wel een route die ik had gedownload openen en naar m'n TomTom Rider 400 sturen, maar niet bewerken of veranderen.
 
MyRoute-app werkt ook goed op een (Android) tablet.

Via myrouteapp.com kun je 14 dagen Gold testen daarna wordt het een gratis basic versie met alleen de Osm kaart en zonder streetview.
 
van MyRoute-app een route mailen naar Tomtom mydrive. Dat ging met MRA vorig jaar prima om te mailen naar MyDrive. Maar nu lukt dat niet meer. Op mijn iPad kan ik sowieso niet meer inloggen op MyDrive. op mijn telefoon lukt dit wel, en MyRoute-app meld ook netjes dat de route gemaild is. Maar toch staan deze niet in mijn mijn routes van de app die nog wel te openen is. Weet iemand of TT een storing heeft of zo?
 
Hier niet, rij al zo'n 4/5 jaar met TomTom en heb op één keer na nooit storing gehad. Één keer lag voor 2-3 dagen het filemeld-dingsysteem eruit. Hier op de laptop met Firefox kom ik er zonder problemen in op dit moment.
 
van MyRoute-app een route mailen naar Tomtom mydrive. Dat ging met MRA vorig jaar prima om te mailen naar MyDrive. Maar nu lukt dat niet meer. Op mijn iPad kan ik sowieso niet meer inloggen op MyDrive. op mijn telefoon lukt dit wel, en MyRoute-app meld ook netjes dat de route gemaild is. Maar toch staan deze niet in mijn mijn routes van de app die nog wel te openen is. Weet iemand of TT een storing heeft of zo?

Klop, dit is een bug in de MyDrive App. Maar deze geld alleen voor gebruikers van MRA die via MRA de Save as - TomTom MyDrive optie gebruiken.
TomTom wil dit intern ook niet zien als een Bug, zij geven aan dat het een fout is in MRA.
In het verleden zat dit probleem ook in MyDrive Web maar daar is het probleem wel opgelost.
Ook zijn de Tracks wel gewoon zichtbaar op de Rider zelf.

Dit probleem wordt veroorzaakt doordat MRA een oude niet meer ondersteunde API gebruikt. (Ik heb MRA de gegevens van de nieuwe API al doorgegeven)

Zelf upload ik mijn tracks nu met Load Track. Hiermee kun je meerdere Tracks in één keer naar meerdere MyDrive accounts sturen. (bij Load Track gebruik ik de nieuwe API)

Ik kan overigens gewoon inloggen op MyDrive zowel Web, Android als iPad.
 
Klop, dit is een bug in de MyDrive App. Maar deze geld alleen voor gebruikers van MRA die via MRA de Save as - TomTom MyDrive optie gebruiken.
TomTom wil dit intern ook niet zien als een Bug, zij geven aan dat het een fout is in MRA.
In het verleden zat dit probleem ook in MyDrive Web maar daar is het probleem wel opgelost.
Ook zijn de Tracks wel gewoon zichtbaar op de Rider zelf.

Dit probleem wordt veroorzaakt doordat MRA een oude niet meer ondersteunde API gebruikt. (Ik heb MRA de gegevens van de nieuwe API al doorgegeven)

Zelf upload ik mijn tracks nu met Load Track. Hiermee kun je meerdere Tracks in één keer naar meerdere MyDrive accounts sturen. (bij Load Track gebruik ik de nieuwe API)

Ik kan overigens gewoon inloggen op MyDrive zowel Web, Android als iPad.
Dank voor je antwoord. Maar in mijn Rider staan ze ook niet. Als het probleem opgelost is in MyDrive web, staan deze dan wel op een windows laptop en kunnen ze zodoende alsnog geactiveerd worden? Of is het een kwestie van afwachten op het nieuwe API van MRA? Want het werkte lekker en heb eigenlijk geen zin om weer een nieuw systeem uit te vinden..
 
Zoals Ben aangeeft Loadtrack van hem gebruiken of tijdelijk files downloaden en dan weer uploaden naar MyDrive web?

Ik heb trouwens net effe een test gedaan: Save as - TomTom MyDrive -> route staat zowel op MyDrive web als in mijn TT GO Android app.
Bug opgelost??
 
Laatst bewerkt:
Zoals Ben aangeeft Loadtrack van hem gebruiken of tijdelijk files downloaden en dan weer uploaden naar MyDrive web?

Ik heb trouwens net effe een test gedaan: Save as - TomTom MyDrive -> route staat zowel op MyDrive web als in mijn TT GO Android app.
Bug opgelost??

Nee, bug is niet opgelost. De bug zit in de MyDrive App voor Android en iOS.
MyDrive Web, TT GO Android app en TomTom Rider werkt wel goed
 
Nee, bug is niet opgelost. De bug zit in de MyDrive App voor Android en iOS.
MyDrive Web, TT GO Android app en TomTom Rider werkt wel goed
Ik heb gebeld met TT. Over enkele weken zou het tussen Apple en TT goed moeten gaan, inclusief het bijkomende probleem met de API volgens de helpdeskmedewerker. Overigens staat hij bij mij ook niet in mijn Rider, zoals ik aangaf. Dus dat het bij de Rider wel goed zou moeten gaan snap ik niet helemaal.
 
Ik heb gebeld met TT. Over enkele weken zou het tussen Apple en TT goed moeten gaan, inclusief het bijkomende probleem met de API volgens de helpdeskmedewerker. Overigens staat hij bij mij ook niet in mijn Rider, zoals ik aangaf. Dus dat het bij de Rider wel goed zou moeten gaan snap ik niet helemaal.

Indien je een Rider 4X0 hebt zal de koppeling met de iPhone waarschijnlijk het probleem zijn. Apple heeft in iOS13 BT aangepast waardoor de koppeling tussen de Rider en de iPhone niet meer stabiel is.
Er zijn op dit moment veel TomTom gebruikers die wachten op een nieuwe Firmware die het probleem oplost.

Ik heb een Rider 550 en de TT GO Android app. Beide halen bij mij thuis de routes op via WiFi. Onderweg gaat bij mij ook deze verbinding via mijn Android telefoon.
 
Iemand nog tips voor routes in de Eiffel in het najaar? Qua routes en plaatsen / wegen die leuk zijn? Wil met een klein groepje op zaterdagochtend vroeg gaan rijden en 1 overnachting en dan zondag weer terug.
 
Ik kom zelf graag in de Eifel ter hoogte van Luxemburg. (Luxemburg zelf ie ook leuk)
In Hütterscheid zit een leuk motor hotel.

Voor de routes begin eens met spannende route met kronkelen en bochten op middel en wissen deze instellingen af en toe eens af.
Zoek op de kaart naar bossen, kronkelwegen en de groene lijnen in MyDrive (Scenic Segments -> aanzetten bij instellingen) en/of Michelin kaart dan komt het zeker goed.
 
Treis karten (of zo) leuk hotel,nederlandse eigenaresse, routes daar van computer te downloaden en/of te creëren, prachtig gebied. Vlak bij cochem
 
Terug
Bovenaan Onderaan