Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Enig idee waar? Ik heb mij in de menu's op de TomTom gek gezocht maar nergens wat kunnen vinden. De geuploade routes kan ik wel verwijderen, maar die lijst die je te zien krijgt zoals hierboven beschreven kan ik nergens vinden,je kunt de lijst in de Tomtom zelf handmatig verwijderen,
geen idee of het ook via de usb kabel wilt
Heb je al die routes nog op de USB staan die je upload? Die anders verwijderen of in een andere map zetten.Enig idee waar? Ik heb mij in de menu's op de TomTom gek gezocht maar nergens wat kunnen vinden. De geuploade routes kan ik wel verwijderen, maar die lijst die je te zien krijgt zoals hierboven beschreven kan ik nergens vinden,
Ik hang hem er vaak aan een ga dan wat anders doen, duurt vaak langWel 1 irritatie...tomtom aan de pc...updates....dat t lang duurt oké, maar je ziet helemaal niks gebeuren.
Niks zoveel procent, niks bezig.
Ik dacht...zal ik 'm ontkoppelen.
Ineens op de tomtom "update gaat verder binnen enkele ogenblikken...
Daarna weer minuten niks.
Uiteindelijk toch gelukt.
Nee, dat is het niet. daar zie je al je ooit geïmporteerde routes. Die kan ik inderdaad verwijderen. Het gaat er om dat als je een route upload op de tomtom na op de gereed knop heb die route nog moet importeren. Je krijgt dan een lijst te zien waaruit je de zojuist ge-uploade route moet kiezen om te importeren. Die lijst wordt steeds langer omdat alle ooit ge-uploade bestanden daar nog staan. Heeft niets te maken met wat op de PC staat want die is al losgekoppeld of het betreft zelfs een andere pc.Op mijn 450 gaat het als volgende:
- menu
- mijn routes
- wijzig lijst
Dan krijg je de lijst te zien die op je Tomtom staat (dus niet op je micro sd-kaart)
en dan het bolletje voor de route aanvinken, als laatste op verwijder klikken en klaar
Dank je Athome. Dat was de oplossing. Ik zag de TomTom nooit in de verkenner. Dat zie je alleen maar als je de TomTom op de PC aansluit en daarna op het scherm van de TomTom op de "Importeer Routes" hebt geklikt.Sluit de Rider aan op je PC. Zorg ervoor dat deze zichtbaar is in Verkenner. Ik weet niet meer hoe dat gaat.
Verwijder vervolgens alle GPX bestanden van je Rider (uiteraard alleen die je niet meer nodig bent).
Je zal zien dat de lijst van importeerbare routes korter is geworden.
Ik ga het proberen thnx, zou je dit elke keer moeten doen voor een update?Mochten er nog mensen zijn die problemen hebben met het traag of niet kunnen updaten van de TomTom Rider 450. Zie onderstaand:
Zojuist tot de ontdekking gekomen dat het updaten voor mij nu wel goed werkt. In de bijlagen een instructie hoe ik in 1,5 uur tijd 4 bestanden heb geüpdatet op mijn Rider 450. Hopelijk helpt het jullie ook. PS: Mijn download snelheid is 18 MB/s.
Mochten er nog mensen zijn die problemen hebben met het traag of niet kunnen updaten van de TomTom Rider 450. Zie onderstaand:
Zojuist tot de ontdekking gekomen dat het updaten voor mij nu wel goed werkt. In de bijlagen een instructie hoe ik in 1,5 uur tijd 4 bestanden heb geüpdatet op mijn Rider 450. Hopelijk helpt het jullie ook. PS: Mijn download snelheid is 18 MB/s.
Voor mij was het voor de eerste keer om te proberen. Het zou kunnen dat je dit vaker dient te doen. Persoonlijk zou ik het cache pas weer legen als je updates weer trager zijn.Ik ga het proberen thnx, zou je dit elke keer moeten doen voor een update?
Bedankt voor de toevoeging. Was mij nog niet opgevallen.Nog niet echt problemen gehad, maar dit is wel het proberen waard. Bedankt voor de info.
Wel een opmerking. Je omschrijft hier hoe en waar je de download cache map moet legen. Maar op pagina 1 van je handleiding waar je dat vinkje moet zetten bij "Download updates.....enz" staats iets verder ook een knop "Leeg dowloadmap" Denk dat je dan al klaar bent.
Bekijk bijlage 1809958
Neem eens contact op met Tom Tom via messenger, hebben mij vorige week perfect geholpen!!!Gisteren kreeg ik op mijn PC de melding via Mydrive Connect dat ik mijn tomtom moest bijwerken. Dacht dat ik de laatste keer dat in oktober/november had gedaan en toen leek alles nog actueel. Enfin. Tomtom gekoppeld, maar blijkbaar was mijn geheugen op de PC te vol. Uiteindelijk laptop gepakt, deze aan de UTP kabel gekoppeld, en daarna Tomtom gekoppeld aan laptop. Update leek goed te gaan, en ben een uurtje iets anders gaan doen. Na een uur bleek laptop in slaap/standby stand te zijn gegaan. Tomtom gaf tot overmaat van ramp aan: geen kaarten beschikbaar.
Dat terwijl ik met de Rider Life time maps heb.
Wel kon ik via mydrive onderstaande opties selecteren
. Omdat ik Tomtom met spoed (lees vandaag) nodig had, dit uiteindelijk maar gedaan.
In 1x had ik 43 items die ik kon downloaden/updaten.
Terwijl ik nog wat aan het googlen was waarom ik geen kaarten meer zag vond ik plots deze link:
De 3 stappen gevolgd, en vannacht de laptop aan laten staan (Dit keer slaap/standby stand uitgeschakeld )
Vanmorgen wekte tomtom weer naar behoren.
Toen zag ik pas dat die 43 items de hele wereldkaart blijkt te zijn.
Wereldkaart - Nieuwste kaart + 4 updates per jaar
Helaas kun je kosten (bij download) niet terugvragen bij Tomtom. Dus bijna 50 euro weggegooid
Na enige tijd zoeken toch kunnen vinden hoe dat abonnement stop gezet kan worden.
Dit gelijk gedaan
Nu hopen dat de kaart van Europa (die standaard op de Rider 400 stond) wel up to date blijft
Helpt dit?Heb je een link oid? Kan alleen contact krijgen via de chatbot op hun site. En daar kom ik niet echt verder mee.
Straks ook al eens gekeken, maar op hun site staat ook dat je op gedownloade items geen geld terug krijgt.
Chatbot is een computer?Heb na lang gesprek met Chatbot de mogelijkheid om een PDF te sturen, daar het verhaal uitgelegd. Benieuwd naar de reactie.