Bij mijn weten blijft de kaart stilstaan en draait het pijltje als er geen route actief is.
De kaart kan wel degelijk in de rijrichting meedraaien. Er is natuurlijk geen verkeersinfo vooraf te zien maar wel als je er al (bijna) last van hebt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bij mijn weten blijft de kaart stilstaan en draait het pijltje als er geen route actief is.
Nee, het is zoals Hobbix ook al zegt.Volgens mij heeft Athome gelijk. De kaart blijft stil staan en pijl beweegt, geeft je positie aan.
(Als je dus op de pijl boven + en - klikt.
Nee, het is zoals Hobbix ook al zegt.
Als je de route wist, zal in eerste instantie de kaart niet draaien.
Echter als je gaat bewegen zal de kaart meedraaien met de rijrichting.
Ook als er geen route actief is dus.
Dan moet het wel aan andere Firmware liggen, hoe verklaar je het anders ?Nee, het is zoals Hobbix ook al zegt.
Als je de route wist, zal in eerste instantie de kaart niet draaien.
Echter als je gaat bewegen zal de kaart meedraaien met de rijrichting.
Ook als er geen route actief is dus.
Heb het net nogmaals uitgetest.
OPMERKING: Ik heb de laatste update er nog niet op staan.
Als daar iets mee mis is kan ik daar niets over zeggen.
Het is geen pijltje van 2D/3D.
Door te tikken op dat pijltje schakel je om tussen kaartoverzicht modus en navigatie begeleiding modus.
Als je de Rider met Navigatie aanwijzing rijdt draait de kaart ook mee (mits dat ingesteld staat in je instellingen. Je kan ook altijd noord-boven instellen).Had vroeger een ander systeem (PDA) en daar werkte het anders bij een overzicht draaide de kaart al naargelang en bleef het pijltje rechtdoor "rijden" ongeacht of er nu een route was of niet. Vond ik prettiger dan dat het pijltje draait.
Maar zoals gezegd ik dien het nog eens beter uit te testen.
Klopt ik gaf het verkeerd aan.
Nu ik ben hoe langer hoe minder zeker van wat ik opmerkte, ik zou het zelf nog eens degelijk moeten uittesten.
Kan zijn dat ik te snel blij was en verkeerdelijk iets opmerkte wat dan een foute vaststelling van mezelf was....
Het POI gedeelte van de Rider 400 serie relatief nieuw. De verwachting/gok is dat het waarschijnlijk wel een gelijkende functie zal krijgen als op de oude Riders
Er is niets zeker totdat TomTom het implementeert. Hou daar rekening mee.
We hebben hier op het forum de eerste 1,5 jaar zitten klagen dat die POI categorieën niet meer in de 4xx Riders aanwezig zijn, zoals ze wel in de oude Riders zaten en je die zichtbaar kon maken op de kaart.Oke, maar dit is dus niet met TOMTOM's eigen poi's?
Das best jammer want er zitten normaal echt veel poi's in.
Er zaten in die oude urbans best goede opties :D
Waar komt dit plaatje dan vandaan? Als het daar kan moet ik het toch ook kunnen ?
Zelf heb ik het idee dat TomTom iets met de zijbalk en POI gaat doen.
Dat zijn pre-installed motor poi's.
Wat ik denk dat er aan de hand is:
De huidige rider is een stuk meer afgegrendeld dat de oudere types. Neveneffect daarvan is dat je alleen dingen kunt wegschrijven in het 'toegankelijke deel' van het toestel. Lees: het deel dat je in verkenner ziet als je kiest voor 'laad routes'.
Om eigen symbolen te hanteren zou je echter ook bitmaps in het toestel moeten kunnen plaatsen maar daar voorziet de software niet is. Sinds de laatste FW 17.3 zijn er wel een viertal kleur-icoontjes die je kunt koppelen aan je eigen ov2's, maar that's it.
Ik vermoed echter dat die mogelijkheden nog wel ruimer gaan worden; ook omdat dit een behoefte is dit niet alleen in de motormarkt maar ook bijv bij de camperaars sterk leeft.
En dat vind ik (anderen zullen daar anders over denken) een slecht idee.
Het gaat nu al vaak de mist in met bv tankstations. Er worden alleen tankstations op de route getoond. Valt in Nederland nog mee, maar in Scandinavië en Zuid-Europa heb je af en toe van die "paniek" situaties dat bij een lege tank de volgende pomp pas over 60 km is.
In werkelijkheid is er een pomp 300 meter verder op een parallel weg.
Dan heb ik zoiets van: laat het op de kaart zien dan rij ik er direct naar toe. Nu moet je ergens stoppen, op het toestel zoeken naar dichtstbijzijnde pomp, nieuwe route maken, na het tanken oude route weer instellen. Kan allemaal veel makkelijker.
Het kon 10 jaar geleden ook dus waarom nu niet? En Android ipv van Linux is geen excuus.
Da's een kwestie van een paar honderd euro meer betalen voor een goede programmeur.
Het kon 10 jaar geleden ook dus waarom nu niet? En Android ipv van Linux is geen excuus.
Da's een kwestie van een paar honderd euro meer betalen voor een goede programmeur.