TomTom Rider 40 & 400 deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
1.
Ik heb ook nog geen stroom aangesloten op mijn motor, luiheid, maar ik kom aan bijna 5 uur met een data verbinding.
2.
Heb de 400 nu al aan een paar 2 cylinders gehad. Breken gaat daar denk ik niets. Lostrillen...misschien maar volgens mij zitter er zelfborgende schroefjes aan die beugel?! Anders wisselen voor zelfborgende of loctite gebruiken.
3.
Zoals Hans aangeeft bluetooth op gsm uitzetten is je enige snelle mogelijkheid. Persoonlijk heb ik m altijd aanstaan. Op een uur tijd is m'n gsm 3-4% batterij kwijt, maar ondertussen heb ik wel alle files en flitsers :).
 
okey dan hoef ik alleen voor de vakantie de stroomkabel even te leggen.

nouja de steun is niks mis mee, die is wel stevig. en de schroeven heb ik ook goed aangedraaid. ik kan hem wel 10 x laten omwisselen maar met zo'n motor als wat ik heb trilt alles :P . en euhm.... zou ik ook gewoon met 100 over een hoge drempel kunnen en wheelies kunnen doen of kan ik dit beter laten met de navi er op? :+ ( en nee dit doe ik niet op plekken waar ik anderen in gevaar kan brengen ).

de bluetooth op mijn mobiel staat altijd uit. toch gaat de TT zoeken naar mijn mobiel, zodra ik de TT aanzet al.
 
als je de TT aan de 12v op je motor hebt aangesloten, zou ik me om dat BT-zoeken geen zorgen maken. ik denk niet dat de TT er eerder van kapot gaat...
 
Hans :} voor je filmpjes... ik begrijp nu eindelijk hoe het zit met ITn en GPX :) Dat was om hier te lezen maar abracadabra als je er nog nooit mee hebt gewerkt.
Wat een verheldering, fijn!
 
Zo sinds gisteren ben ik ook de trotse eigenaar van een rider 400. Loop alleen wel tegen een probleempje aan,
hoop dat jullie een oplossing weten..

Ik heb een Samsung galaxy s4 en een schuberth s2 met src.
Nu wil ik tijdens het rijden muziek luisteren via spotify op mijn gsm, via bluetooth.
Echter als ik nu zowel mijn gsm als gps aan de schuberth koppel dan verbreekt de gsm of de gps de connectie.
Zodra de muziek gaat spelen en dan later route aanwijzigingen komen, blijven ze dan "vechten" om de verbinding, dus constant verbreken en connecten van beide toestellen.

Ik heb ondertussen al geprobeerd om het bluetooth profiel aan te passen, zodat de een alleen media audio doet en de ander telefoon, maar helaas ook dat werkt niet.
Ook de gps alleen koppelen voor flitsers en traffic en de gsm voor muziek resulteert in een verbroken connectie.

Het lijkt er dus op dat streaming audio en gps commando's of fliters tegelijk onmogelijk is of weet iemand de oplossing? (Behalve een kabel tussen de gsm en helm)

Vervelend is dan ook dat je niet de bluetooth van de rider kan uitschakelen, waardoor deze dus altijd probeert te verbinden met de helm. Dan zou je namelijk minstens nog af en toe makkelijk kunnen switchen tussen muziek via bluetooth op de gsm of gps via bluetooth en zo het verhaal wat hier boven staat te omzeilen.

Met mijn zumo 660 werkt bovenstaande combinatie overigens redelijk betrouwbaar.
 
Laatst bewerkt:
Die begrijp ik ook niet helemaal: een keer schuiven naar instellingen, twee keer klikken en je zit er in. Toch?
1 keer tik menu, vier keer tik rechts, 1 keer tik instellingen, 1 keer tik Bluetooth.
Dat zijn zeven tikken (schuiven naar rechts werkt net zo langzaam)
Als je een keer op menu drukt zie je bovenin het Bluetooth symbool. Zou toch erg handig zijn als je door het tikken daarop direct naar je Bluetooth instellingen zou springen.
Bij je Bluetooth instellingen kun je de verbinding nu niet dicht zetten.

Wat je zegt over Bluetooth op je telefoon uitzetten...
De opmerking +vraag was: de Rider blijft proberen een Bluetooth verbinding te maken.
Dat kost ook energie. Zou handig zijn als je de verbinding op de Rider ook gewoon kunt uit zetten (pauzeren)
 
sinds dec ook een 400 aangeschaft maar moet er nog erg aan wennen.
heb hem dagelijks mee in de truck om er in thuis te worden en dat begint aardig te lukken nu.
maar als je de rider2 gewent bent is dit weer helemaal anders (moeilijker)
maar goed al doende leert men toch?
heb nu wel een probleem waar ik niet uit kom n.l. ik kan de opgenomen track niet delen met de geheugenkaart.
kaart (16GB) geformatteerd maar als ik de route wil delen vraagt hij om een kaart.
terwijl die er wel inzit, t'is net of ziet hij hem niet.
ik wil n.l. de opgenomen track graag op de pc hebben maar helaas
of doe ik iets verkeerd.
 
sinds dec ook een 400 aangeschaft maar moet er nog erg aan wennen.
heb hem dagelijks mee in de truck om er in thuis te worden en dat begint aardig te lukken nu.
maar als je de rider2 gewent bent is dit weer helemaal anders (moeilijker)
maar goed al doende leert men toch?
heb nu wel een probleem waar ik niet uit kom n.l. ik kan de opgenomen track niet delen met de geheugenkaart.
kaart (16GB) geformatteerd maar als ik de route wil delen vraagt hij om een kaart.
terwijl die er wel inzit, t'is net of ziet hij hem niet.
ik wil n.l. de opgenomen track graag op de pc hebben maar helaas
of doe ik iets verkeerd.
Weet je zeker dat de 400 de geheugenkaart ziet ?
Dat zou betekenen dat als je de 400 aan de computer hangt en bij mijn routes op "import routes" zou klikken je de SD kaart en de Rider als externe opslag apparaten in je verkenner moet zien. Zie je de 400 wel maar de SD kaart niet dan zit of de kaart niet goed op zijn plaats of is deze defect of van een merk wat niet herkend wordt.

Dat op zijn plaats drukken luistert erg nauw. Je moet hem zover erin drukken dat je hem hoort/voelt klikken. Echter is soms het uiteinde van die SD iets te dik waardoor je hem niet ver genoeg erin gedrukt krijgt. Dan moet je een andere SD nemen of van het verdikte gedeelte iets af schrapen of schuren.
 
Zo sinds gisteren ben ik ook de trotse eigenaar van een rider 400. Loop alleen wel tegen een probleempje aan,
hoop dat jullie een oplossing weten..

Ik heb een Samsung galaxy s4 en een schuberth s2.
Nu wil ik tijdens het rijden muziek luisteren via spotify op mijn gsm, via bluetooth.
Echter als ik nu zowel mijn gsm als gps aan de schuberth koppel dan verbreekt de gsm of de gps de connectie.
Zodra de muziek gaat spelen en dan later route aanwijzigingen komen, blijven ze dan "vechten" om de verbinding, dus constant verbreken en connecten van beide toestellen.

Ik heb ondertussen al geprobeerd om het bluetooth profiel aan te passen, zodat de een alleen media audio doet en de ander telefoon, maar helaas ook dat werkt niet.
Ook de gps alleen koppelen voor flitsers en traffic en de gsm voor muziek resulteert in een verbroken connectie.

Het lijkt er dus op dat streaming audio en gps commando's of fliters tegelijk onmogelijk is of weet iemand de oplossing? (Behalve een kabel tussen de gsm en helm)

Vervelend is dan ook dat je niet de bluetooth van de rider kan uitschakelen, waardoor deze dus altijd probeert te verbinden met de helm. Dan zou je namelijk minstens nog af en toe makkelijk kunnen switchen tussen muziek via bluetooth op de gsm of gps via bluetooth en zo het verhaal wat hier boven staat te omzeilen.

Met mijn zumo 660 werkt bovenstaande combinatie overigens redelijk betrouwbaar.

zitten ze niet samen op één kanaal gepaired?

Zou alle verbindingen eruit gooien (resetten) en opnieuw de gps pairen en daarna de telefoon. Ieder via hun specifieke toets combinatie. Schuberth is waarschijnlijk voorzien van de SRS kraag (made by Scala)?
 
jaaaa het is gelukt.
ik heb de kaart er uit gehaald, hij zat er wel goed in want je hoorde hem klikken.
de Rider uitgezet daarna weer opgestart en nog een keer uitgezet.
toen de kaart er in, aangezet en toen zag hij de kaart en inmiddels enkele opgenomen tracks overgezet.
nu ga ik ze even proberen ze op de pc verder te bekijken.
helemaal blij yeeeeeesssssss.
 
zitten ze niet samen op één kanaal gepaired?

Zou alle verbindingen eruit gooien (resetten) en opnieuw de gps pairen en daarna de telefoon. Ieder via hun specifieke toets combinatie. Schuberth is waarschijnlijk voorzien van de SRS kraag (made by Scala)?

Ja dat zou je inderdaad denken, had daarom voor de zekerheid de schuberth een totale de-pair gegeven. En netjes via de handleiding opnieuw gepaired, helaas helaas..
 
Je kan met 3 man pairen, een gps en een telefoon koppelen. Met mijn oude zumo 660 werkte dat ok.
 
Je kan met 3 man pairen, een gps en een telefoon koppelen. Met mijn oude zumo 660 werkte dat ok.

Als dat OK werkte, dan kan ik me niet voorstellen dat dit nu niet gaat. Je vervangt namelijk alleen het kanaal met daarop de GPS en de telefoon doet zijn eigen ding.

Heb je toevallig ook nog je telefoon gekoppeld staan aan je GPS?
 
Ondertussen heb ik een rollback gedaan naar de originele 5.0.1 rom van Samsung, hiermee is het een stuk beter geworden.

Werkt wel: Ik kan nu wel file informatie via bluetooth tethering krijgen, en gelijktijdig naar muziek luisteren.

Werkt niet: Naar muziek luisteren en dan route aanwijzingen krijgen. Zodra er een aanwijzing komt, hoor ik de aanwijzing, daarna verbreekt de telefoon de verbinding met de helm in plaats van de muziek te hervatten.
 
Ondertussen heb ik een rollback gedaan naar de originele 5.0.1 rom van Samsung, hiermee is het een stuk beter geworden.

Werkt wel: Ik kan nu wel file informatie via bluetooth tethering krijgen, en gelijktijdig naar muziek luisteren.

Werkt niet: Naar muziek luisteren en dan route aanwijzingen krijgen. Zodra er een aanwijzing komt, hoor ik de aanwijzing, daarna verbreekt de telefoon de verbinding met de helm in plaats van de muziek te hervatten.

Daar kan ik je heel ook niet verder mee helpen.

Misschien nog 1 ding .. probeer de GPS eens als mp3 speler te connecten en je telefoon als ... verrassing .. telefoon... ja weet klinkt raar, maar wie niet waagt ;)
 
Een nieuw onderwerp: extra OSM kaart op een TomTom 400.
Op de 400 staat natuurlijk de kaart van Europa.
Nu willen wij, vanuit Zuid-Spanje, een paar dagen naar Marokko. Marokko ligt niet in Europa en staat dus niet op de TT Europa kaart.
Nu kan je bij TT de kaart van Afrika kopen, à 99 Euro. Beetje veel geld voor een paar dagen.
Vraag: (hoe) kan ik een OSM kaart van bijv. alleen Marokko als extra kaart toevoegen?
Het is mij nog niet gelukt omdat de TT400 volledig "dicht" staat, behalve het importeren van routes.
 
Een nieuw onderwerp: extra OSM kaart op een TomTom 400.
Op de 400 staat natuurlijk de kaart van Europa.
Nu willen wij, vanuit Zuid-Spanje, een paar dagen naar Marokko. Marokko ligt niet in Europa en staat dus niet op de TT Europa kaart.
Nu kan je bij TT de kaart van Afrika kopen, à 99 Euro. Beetje veel geld voor een paar dagen.
Vraag: (hoe) kan ik een OSM kaart van bijv. alleen Marokko als extra kaart toevoegen?
Het is mij nog niet gelukt omdat de TT400 volledig "dicht" staat, behalve het importeren van routes.

zoals op het triumph riders forum ook al gezegd is. het kan wel (voor de tomtom 40) heeft tomtom ook een 'kleinere' kaart tijdelijk erop gezet bij sommige gebruikers. Dit zal wel via TomTom moeten. Heb nog geen mogelijkheid gezien om zelf ander soort / 'illegale' kaarten te gebruiken
 
Daar kan ik je heel ook niet verder mee helpen.

Misschien nog 1 ding .. probeer de GPS eens als mp3 speler te connecten en je telefoon als ... verrassing .. telefoon... ja weet klinkt raar, maar wie niet waagt ;)

Bedankt voor tip, die combinatie had ik nog niet geprobeerd :)

Maar op dit moment heb ik het weten op te lossen door een app uit de playstore te downloaden op mijn telefoon: "Xperia Bluetooth Media Fix" (Ik heb een samsung s4).
In deze app kan je aangeven dat de bluetooth verbinding met het door jou gekozen device automatisch opnieuw wordt opgezet na een disconnect. Werkt met spotify en route aanwijzingen tot nu toe perfect *O* , tenminste hier op de tafel, de echte live check komt wel in Maart :]
 
Denk dat ik een bugje heb gevonden:

Heb zojuist een geheugenkaartje van 16GB geformatteerd vanuit de TomTom, deze meldt OK.
Als ik dan daarna een track probeer te exporteren krijg ik de melding:

Plaats andere geheugenkaart, Verwijder de kaart waarop je kaarten en stemmen staan en plaats een geheugenkaart met genoeg vrije ruimte.

Het betreft een:

kingston 16GB sd/hc
sdc4/16GB

Update, nadat een andere geheugenkaart geplaatst had kreeg ik ineens de vraag of ik de kaart voor routes of kaarten wilde gebruiken. Naja nu werkt het tenminste :? ...
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

ik heb sinds de update van de OS toch zo een aantal bugjes precies. Zo herstart hij soms een aantal keer. Zo maakte hij gisteren geen verbinding met telefoon en moest ik wachtwoord terug ingeven. Eenmaal geen verbinding met headset, etc

Echt wel zeer irritant want je bent juist aan het rijden met gps en dan moet je opzij gaan staan wanten uit etc om terug in te stellen.

Hopelijk wordt dit snel verholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan