Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Denk dat ik een bugje heb gevonden:
Heb zojuist een geheugenkaartje van 16GB geformatteerd vanuit de TomTom, deze meldt OK.
Als ik dan daarna een track probeer te exporteren krijg ik de melding:
Plaats andere geheugenkaart, Verwijder de kaart waarop je kaarten en stemmen staan en plaats een geheugenkaart met genoeg vrije ruimte.
Het betreft een:
kingston 16GB sd/hc
sdc4/16GB
Update, nadat een andere geheugenkaart geplaatst had kreeg ik ineens de vraag of ik de kaart voor routes of kaarten wilde gebruiken. Naja nu werkt het tenminste ...
Welke vraag kreeg je de eerste keer toen je de Kinston SD vanuit de TomTom formatteerde ?Heb zojuist een geheugenkaartje van 16GB geformatteerd vanuit de TomTom, deze meldt OK.
Als ik dan daarna een track probeer te exporteren krijg ik de melding: Plaats andere geheugenkaart,......
Update, nadat een andere geheugenkaart geplaatst had kreeg ik ineens de vraag of ik de kaart voor routes of kaarten wilde gebruiken. Naja nu werkt het tenminste ...
Ik kreeg geen vraag, dat was waarschijnlijk de bug. De kaart kwam uit mijn zumo 660, ik kreeg alleen de vraag of ik een bepaalde route wilde importeren. Daarna heb ik de kaart via system een format gegeven. Alleen toen kon ik er dus helemaal niks meer mee, omdat blijkbaar via die optie de disk alleen voor maps wordt geformatteerd.
Overigens neem ik aan dat je fat32 (ipv fat met een 4GB limiet) bedoeld, mijn kaart die wel meteen werkte was geformatteerd met ext4 vanuit mijn galaxy s4.
Helaas is dir wel allemaal behoorlijk deja vu met die rider 400, lijkt wel mijn zumo 3 jaar geleden. Werkt allemaal half en heeft nog legio updates nodig voordat het product doet wat het beloofd...
Toch een sneue ontwikkeling tegenwoordig, al die beta producten die op de markt worden gezet, en dat wij met z'n allen een soort van testgroep worden. Waarbij ondertussen de producenten al zitten te cashen .
Eh.., ben te lui om het nu terug op te zoeken maar je zal gelijk hebben met FAT32.Ik kreeg geen vraag, dat was waarschijnlijk de bug. De kaart kwam uit mijn zumo 660, ik kreeg alleen de vraag of ik een bepaalde route wilde importeren. Daarna heb ik de kaart via system een format gegeven. Alleen toen kon ik er dus helemaal niks meer mee, omdat blijkbaar via die optie de disk alleen voor maps wordt geformatteerd.
Overigens neem ik aan dat je fat32 (ipv fat met een 4GB limiet) bedoeld, mijn kaart die wel meteen werkte was geformatteerd met ext4 vanuit mijn galaxy s4.
Helaas is dir wel allemaal behoorlijk deja vu met die rider 400, lijkt wel mijn zumo 3 jaar geleden. Werkt allemaal half en heeft nog legio updates nodig voordat het product doet wat het beloofd...
Toch een sneue ontwikkeling tegenwoordig, al die beta producten die op de markt worden gezet, en dat wij met z'n allen een soort van testgroep worden. Waarbij ondertussen de producenten al zitten te cashen .
Geef eens wat voorbeelden van zaken die maar half werken, dan kan TomTom er misschien iets aan doen.Helaas is dir wel allemaal behoorlijk deja vu met die rider 400, lijkt wel mijn zumo 3 jaar geleden. Werkt allemaal half en heeft nog legio updates nodig voordat het product doet wat het beloofd...
.
Mijn ervaring tot nu toe is dat de 400 meer op de route achterloopt dan mijn Rider V. In combinatie met de routeaanwijzing pontificaal midden boven in het scherm maakt dat ik minder kan anticiperen in een omgeving met veel afslagen. Oplossing is goedkoop en eenvoudig, gewoon mijn rijstijl aanpassen
Bij de bediening met handschoenen, bijvoorbeeld om een routepunt over te slaan, moet ik meer 'mikken' dan bij de vorige Rider met het snelmenu, hetgeen ten koste gaat van de aandacht voor het verkeer (ik weet het, je kan ook gewoon stoppen).
De pasteltintjes (er moet een vrouw in het ontwerpteam gezeten hebben ) vind ik nog steeds geen vooruitgang. Om meer contrast te krijgen heb ik deze week met 'Glorieus geel' rondgereden, op hoog contrast en standje portrait. Dat was een bijzonder abstracte ervaring Ik zal er aan moeten wennen, maar dat de kleur van het voertuigsymbool hetzelfde is als de route en niet aan te passen vind ik jammer.
Ondanks dit soort bedenkingen nog steeds blij met de aankoop
Wie weet vraag ik me over een jaar af hoe ik ooit met die 'oude' Rider op de plaats van bestemming kon komen..
Het blijft toch jammer dat ze veel van het goede uit het verleden niet meegenomen hebben naar dit toestel.Mijn ervaring tot nu toe is dat de 400 meer op de route achterloopt dan mijn Rider V. In combinatie met de routeaanwijzing pontificaal midden boven in het scherm maakt dat ik minder kan anticiperen in een omgeving met veel afslagen. Oplossing is goedkoop en eenvoudig, gewoon mijn rijstijl aanpassen
Bij de bediening met handschoenen, bijvoorbeeld om een routepunt over te slaan, moet ik meer 'mikken' dan bij de vorige Rider met het snelmenu, hetgeen ten koste gaat van de aandacht voor het verkeer (ik weet het, je kan ook gewoon stoppen).
De pasteltintjes (er moet een vrouw in het ontwerpteam gezeten hebben ) vind ik nog steeds geen vooruitgang. Om meer contrast te krijgen heb ik deze week met 'Glorieus geel' rondgereden, op hoog contrast en standje portrait. Dat was een bijzonder abstracte ervaring Ik zal er aan moeten wennen, maar dat de kleur van het voertuigsymbool hetzelfde is als de route en niet aan te passen vind ik jammer.
Ondanks dit soort bedenkingen nog steeds blij met de aankoop
Wie weet vraag ik me over een jaar af hoe ik ooit met die 'oude' Rider op de plaats van bestemming kon komen..
Huh routepunt overslaan, waarom zou je dat willen?
Veel van mijn routes zijn nog in het ITN format. Als er een viapunt op een afgesloten route ligt, bijvoorbeeld een afgesloten pas, zou je die handmatig moeten verwijderen. Bij de vorige Rider was dit op te lossen door 2 klikken op het scherm (snelmenu), bij de 400 kun je beter even stoppen om dezelfde handeling uit te voeren.