TomTom Rider 40 & 400 deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je de route wel gestart ?
Dus drukken op "Rijd".

Edit: Dat moet wel. Anders zou je ook geen visuele aanwijzingen zien.
Heb je intussen je instellingen gecontroleerd bij navigatie eigenschappen ?
 
Laatst bewerkt:
Zijn er nog mensen bij wie de bluetooth problemen blijven aanhouden?
Ik heb al een vervangtoestel gekregen maar ook met dit toestel hetzelfde probleem.

In eerste instantie was ik tevreden over het toestel (Rider 400) en hoe problemen werden aangepakt maar ondertussen is mijn mening compleet veranderd.

Ik heb lang getwijfeld tussen Garmin en Tomtom toen ik het toestel kocht en de verkeersinfo (ik wou het toestel ook in de wagen gebruiken) gaf voor mij de doorslag om voor Tomtom te kiezen. En juist daar gaan ze de mist in. De combinatie van voortdurende verbindingsproblemen en het feit dat ik bij file op de Brusselse ring (elke dag ;-)) telkens een doodlopende straat wordt ingestuurd als ik op de Rider reken om de snelste weg naar mijn weg te vinden (als ik met de auto ga werken) maakt dat ik ondertussen allesbehalve tevreden ben met het toestel.

Nu hoop ik dat men bij waypoint het toestel wil terugnemen. Met Tomtom rechtstreeks lukt dat niet.
 
Iemand hier ervaring ( en graag een oplossing ) voor het niet meer opstarten van mijn nieuwe rider 410 ?
Helaas doet mijn nieuwe rider niets meer, na ontvangst afgelopen woensdag had ik nog geen problemen , aangemeld via My Drive en keurig de laatste updates gehad.
Ook daarna deed alles het nog prima, de ochtend erna via USB een aantal uren aan de lader gehangen en daarna niets meer , zwart scherm , zelf meer als een minuut de aan/uit knop ingedrukt houden levert geen resultaat op.
Het USB kabeltje werkt wel prima met een Samsung telefoon, dus daaraan lijkt het niet te liggen.
Ik heb de ram-mount nog niet op de motor gemonteerd , wellicht komt er via de contacten op de achterkant wel leven in.
Heb overigens TomTom al,opmde hoogte gebracht, van die kant nog geen reactie .

Ha, dat je telefoon wel wordt opgeladen zegt niks. (Het verbaasde mij ook hoor).
zowel mn oude TomTom alsook mn PS3 controller hebben n speciale bijgeleverde USB kabel nodig, anders laden ze echt niet op.
Er zit dan zo'n verdikking aan.
Dezelfde kabel die mn TomTom en controller dus niet oplaadde, deed t prima met alle andere apparaten.

Hopelijk is je TomTom gewoon leeg nu.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er nog mensen bij wie de bluetooth problemen blijven aanhouden?
Ik heb al een vervangtoestel gekregen maar ook met dit toestel hetzelfde probleem.

In eerste instantie was ik tevreden over het toestel (Rider 400) en hoe problemen werden aangepakt maar ondertussen is mijn mening compleet veranderd.

Ik heb lang getwijfeld tussen Garmin en Tomtom toen ik het toestel kocht en de verkeersinfo (ik wou het toestel ook in de wagen gebruiken) gaf voor mij de doorslag om voor Tomtom te kiezen. En juist daar gaan ze de mist in. De combinatie van voortdurende verbindingsproblemen en het feit dat ik bij file op de Brusselse ring (elke dag ;-)) telkens een doodlopende straat wordt ingestuurd als ik op de Rider reken om de snelste weg naar mijn weg te vinden (als ik met de auto ga werken) maakt dat ik ondertussen allesbehalve tevreden ben met het toestel.

Nu hoop ik dat men bij waypoint het toestel wil terugnemen. Met Tomtom rechtstreeks lukt dat niet.

Zou wel handig zijn als je dan toelicht wat voor BT problemen je ondervindt..

Het kaartmateriaal en/of routering kwaliteit van TomTom is mijn inziens wat van mindere kwaliteit t.o.v. Garmin. Ik ben ook al meerdere keren afgesloten en doodlopende wegen ingestuurd door de rider400, dat was bij mijn Garmin incidenteel.
 
Bluetooth verbinding die continue verbroken wordt en dan opnieuw gemaakt.
Om de paar seconden wordt de verbinding verbroken/gemaakt.
Eerst was dit enkel bij de telefoon maar nadat ik mijn toestel had binnengestuurd om te repareren en een ander toestel ter vervanging heb gekregen (toestel was volgens Tomtom niet te repareren) heb ik dit ook aan de hand gehad met de headset.
Continue melding verbinding gemaakt/verbroken op het scherm van de Rider en om de paar seconden de gesproken melding dat er verbinding gemaakt was.
Zelfs nadat ik de headset had uitgezet kreeg ik nog meerdere meldingen dat er verbinding met de headset was gemaakt???
 
Als ik ergens tevreden over ben is het wel de livetraffic verkeersinformatie. Als je nou even de moeite neemt die doodlopende straat als fout door te geven... Heb je er zelf daarna geen last meer van en anderen al snel ook niet meer. Ik heb bij Brussel meerder keren veel tijd bespaard door me dwars door de stad te laten dirigeren bij file op de ring.

Dat met die verbindingsproblemen heb ik weinig ervaring mee, maar het schijnt belangrijk te zijn als welk soort apparaat je ze paired en in welke volgorde.
 
Over het algemeen ben ik ook zeer tevreden over de live verkeersinformatie (als die werkt ;-))
En natuurlijk heb ik die doodlopende straat doorgegeven.
Dit is eigenlijk een straat die afgesloten is met een slagboom op het terrein van de luchthaven in Brussel. Nadat mijn ticket aanvaard was werd ik ter hoogte van deze slagboom een parking opgestuurd om zo rond die slagboom te rijden wat in de praktijk uiteraard niet lukte. Dit ook weer doorgegeven en hierover meerdere malen contact gehad met support. Ondertussen wordt de melding van die slagboom precies volkomen genegeerd.
Telefoon is een iphone4S en headset is een Sena 5fm beide toestellen die volgens Tomtom compatibel zijn en waarvan er toch wel meerdere van in omloop zijn ;-)
 
Als je nou even de moeite neemt die doodlopende straat als fout door te geven... Heb je er zelf daarna geen last meer van en anderen al snel ook niet meer.

Hoe kan je dat doen dan, ik heb die optie nog niet gevonden op de rider 400.
 
Bluetooth verbinding die continue verbroken wordt en dan opnieuw gemaakt.
Om de paar seconden wordt de verbinding verbroken/gemaakt.
Eerst was dit enkel bij de telefoon maar nadat ik mijn toestel had binnengestuurd om te repareren en een ander toestel ter vervanging heb gekregen (toestel was volgens Tomtom niet te repareren) heb ik dit ook aan de hand gehad met de headset.
Continue melding verbinding gemaakt/verbroken op het scherm van de Rider en om de paar seconden de gesproken melding dat er verbinding gemaakt was.
Zelfs nadat ik de headset had uitgezet kreeg ik nog meerdere meldingen dat er verbinding met de headset was gemaakt???

Durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar denk dat je probleem in het feit zit dat je pairing niet klopt van je headset en je telefoon (hetzelfde profiel?)

Begin eens met de basis, gooi alle verbindingen eruit. Zowel uit de tomtom als je headset en telefoon.

Restart alle devices opnieuw op en update alle firmware waar mogelijk.

Vervolgens, pair alleen je headset, zoek deze via de tomtom en pair ze met elkaar.

Werkt je headset nu wel goed?

Zo nee, je headset heeft een probleem!

Zo ja, pair op de juiste wijze en met het juiste profiel je telefoon. Lees hiervoor de handleiding van je headset, is best specifiek in sommige gevallen qua knoppen die je in moet drukken/ingedrukt houden om met een bepaald profiel te pairen.


Je kunt ook je telefoon pairen met de tomtom om te bellen, maar uit de problemen die ik hier gehoord heb kun je beter voor te bellen de telefoon pairen met je headset. Die is daarvoor het beste ontwikkeld.


Is dat allemaal gelukt, kun je een hotspot verbinding op gaan zetten op je telefoon. Deze zet je aan en koppel via de tomtom aan je telefoon.
 
Ah jammer, dan naast nieuwe navi ook kijken naar een niet al te dure headset.


50 euro bij de aldi, schijnt best goed te zijn, alleen de intercom met andere rijders is qua afstand niet al te ruim (500 meter blijkt in praktijk max 200m te zijn)

De nog goedkopere variant (die geen intercom heeft, maar nu niet in de aanbieding is) schijnt zelfs geen krakend geluid te hebben als je ook de hotspot aan hebt staan. Gelezen van een gebruiker op het tomtom forum, maar weet niet of dit ook echt zo is, niet mijn eigen ervaring.
 
Durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar denk dat je probleem in het feit zit dat je pairing niet klopt van je headset en je telefoon (hetzelfde profiel?)

Begin eens met de basis, gooi alle verbindingen eruit. Zowel uit de tomtom als je headset en telefoon.

Restart alle devices opnieuw op en update alle firmware waar mogelijk.

Vervolgens, pair alleen je headset, zoek deze via de tomtom en pair ze met elkaar.

Werkt je headset nu wel goed?

Zo nee, je headset heeft een probleem!

Zo ja, pair op de juiste wijze en met het juiste profiel je telefoon. Lees hiervoor de handleiding van je headset, is best specifiek in sommige gevallen qua knoppen die je in moet drukken/ingedrukt houden om met een bepaald profiel te pairen.


Je kunt ook je telefoon pairen met de tomtom om te bellen, maar uit de problemen die ik hier gehoord heb kun je beter voor te bellen de telefoon pairen met je headset. Die is daarvoor het beste ontwikkeld.


Is dat allemaal gelukt, kun je een hotspot verbinding op gaan zetten op je telefoon. Deze zet je aan en koppel via de tomtom aan je telefoon.

Je wil niet weten hoe dikwijls ik de verbindingen eruit heb gegooid en opnieuw gepaird heb.
Alle toestellen hebben de laatste firmware. Zowel met de headset als met de telefoon heb ik met andere verbindingen 0,0 problemen gehad.

Enkel met de Rider is er regelmatig een probleem.

Rider en telefoon hebben niet hetzelfde profiel in hun koppeling met de headset (wat eigenlijk ook geen probleem zou mogen zijn volgens de handleiding).
 
Ik had precies hetzelfde probleem met m'n galaxy s4, sinds dat ik een s7 edge heb gaat het een stuk beter.

Is niet echt een oplossing natuurlijk, maar geeft wel aan dat er toch wat issues zijn.
 
Wat nog een optie kan zijn, is dat de combinatie van de 3 gewoon niet werkt.

De nog goedkopere variant (die geen intercom heeft, maar nu niet in de aanbieding is) schijnt zelfs geen krakend geluid te hebben als je ook de hotspot aan hebt staan
Had met de Windows Phone veel last van krakend geluid tijdens de hotspot functie. Heb nu een Galaxy S6 en het kraken is voorbij.
 
Vraagje.. Ik heb nu enige tijd de TomTom Rider 40, bevalt me vooralsnog prima. Wel heb ik nu al 2 keer iets mee gemaakt wat je toch niet bij een dergelijk product van tomtom verwacht. Zo heeft de navigatie mij al twee keer doodleuk een eenrichtingsweg in willen sturen (verkeerde kant dus). Natuurlijk moet je niet blindelings doen wat je navigatie aan geeft, maar ik vind dat toch behoorlijk vervelend als het gebeurt op plekken waar je totaal onbekend bent. Meer mensen dit gehad?

Daarnaast heb ik de navigatie eigenlijk voornamelijk gekocht omdat ik de "kronkelroute" functionaliteit veel verwachtte te gaan gebruiken. In de praktijk doe ik dit eigenlijk bijna niet omdat ik veel te veel door dorpen en woonwijken gestuurd word -O- Hoop echt dat ze daar een keer wat aan gaan tweaken, want met 30 kilometer per uur kronkelen word ik niet warm van :Z
 
Laatst bewerkt:
Kan via de website van tomtom... Altijd doen als er iets niet klopt. Op die manier zorgen we met zijn allen ervoor dat we goed kaartmateriaal hebben.

Ja op zich in theorie een prima idee, alleen in de praktijk is dat niet zo handig als je dan net ergens in de bergen staat. En dan ga ik niet de coordinaten opschrijven waar ik dan toevallig ben..

Je zou toch zeggen, dat dat een vrij eenvoudige functie is om te implementeren op de rider.
 
De functie zit wel in de overige modellen maar TomTom heeft er voor gekozen om het niet in de Rider te zetten.
Een flitser melden zit ook niet in de Rider maar wel weer in de overige modellen
 
De functie zit wel in de overige modellen maar TomTom heeft er voor gekozen om het niet in de Rider te zetten.
Een flitser melden zit ook niet in de Rider maar wel weer in de overige modellen

Zit het melden van een flitser er niet in?

Dacht dat als je tijdens het rijden op de snelheidsaanduiding drukt, dat je dan via het menu een flitser kon melden
 
Het navigatiepijltje kent opties. Deze zijn bij de Rider een stuk minder dan bij de overige modellen. Op snelheidsaanduiding heb ik nooit geprobeerd.
 
Het navigatiepijltje kent opties. Deze zijn bij de Rider een stuk minder dan bij de overige modellen. Op snelheidsaanduiding heb ik nooit geprobeerd.


Volgens mij is deze mogelijkheid ook al eens genoemd in dit of het vorige topic... Maar heb niet de zoekfunctie gebruikt, maar zo uit het eigen geheugen... Ben ook de jongste niet meer dus kan het fout hebben ;)
 
versie 16.201 is uitgekomen zo te zien.
Niet echt spannende dingen of die moeten toevallig onder andere bugfixes&prestatieverbeteringen vallen.

Als je op de snelheid klikt kun je wel flitsers doorgeven btw en ook de snelheid van de weg indien die fout is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan