Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ga naar instellingen dan naar systeem dan batterij instellingen en zet deze dan aan
Iemand hier ervaring ( en graag een oplossing ) voor het niet meer opstarten van mijn nieuwe rider 410 ?
Helaas doet mijn nieuwe rider niets meer, na ontvangst afgelopen woensdag had ik nog geen problemen , aangemeld via My Drive en keurig de laatste updates gehad.
Ook daarna deed alles het nog prima, de ochtend erna via USB een aantal uren aan de lader gehangen en daarna niets meer , zwart scherm , zelf meer als een minuut de aan/uit knop ingedrukt houden levert geen resultaat op.
Het USB kabeltje werkt wel prima met een Samsung telefoon, dus daaraan lijkt het niet te liggen.
Ik heb de ram-mount nog niet op de motor gemonteerd , wellicht komt er via de contacten op de achterkant wel leven in.
Heb overigens TomTom al,opmde hoogte gebracht, van die kant nog geen reactie .
Zijn er nog mensen bij wie de bluetooth problemen blijven aanhouden?
Ik heb al een vervangtoestel gekregen maar ook met dit toestel hetzelfde probleem.
In eerste instantie was ik tevreden over het toestel (Rider 400) en hoe problemen werden aangepakt maar ondertussen is mijn mening compleet veranderd.
Ik heb lang getwijfeld tussen Garmin en Tomtom toen ik het toestel kocht en de verkeersinfo (ik wou het toestel ook in de wagen gebruiken) gaf voor mij de doorslag om voor Tomtom te kiezen. En juist daar gaan ze de mist in. De combinatie van voortdurende verbindingsproblemen en het feit dat ik bij file op de Brusselse ring (elke dag ;-)) telkens een doodlopende straat wordt ingestuurd als ik op de Rider reken om de snelste weg naar mijn weg te vinden (als ik met de auto ga werken) maakt dat ik ondertussen allesbehalve tevreden ben met het toestel.
Nu hoop ik dat men bij waypoint het toestel wil terugnemen. Met Tomtom rechtstreeks lukt dat niet.
Als je nou even de moeite neemt die doodlopende straat als fout door te geven... Heb je er zelf daarna geen last meer van en anderen al snel ook niet meer.
Hoe kan je dat doen dan, ik heb die optie nog niet gevonden op de rider 400.
Bluetooth verbinding die continue verbroken wordt en dan opnieuw gemaakt.
Om de paar seconden wordt de verbinding verbroken/gemaakt.
Eerst was dit enkel bij de telefoon maar nadat ik mijn toestel had binnengestuurd om te repareren en een ander toestel ter vervanging heb gekregen (toestel was volgens Tomtom niet te repareren) heb ik dit ook aan de hand gehad met de headset.
Continue melding verbinding gemaakt/verbroken op het scherm van de Rider en om de paar seconden de gesproken melding dat er verbinding gemaakt was.
Zelfs nadat ik de headset had uitgezet kreeg ik nog meerdere meldingen dat er verbinding met de headset was gemaakt???
Ah jammer, dan naast nieuwe navi ook kijken naar een niet al te dure headset.
Durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar denk dat je probleem in het feit zit dat je pairing niet klopt van je headset en je telefoon (hetzelfde profiel?)
Begin eens met de basis, gooi alle verbindingen eruit. Zowel uit de tomtom als je headset en telefoon.
Restart alle devices opnieuw op en update alle firmware waar mogelijk.
Vervolgens, pair alleen je headset, zoek deze via de tomtom en pair ze met elkaar.
Werkt je headset nu wel goed?
Zo nee, je headset heeft een probleem!
Zo ja, pair op de juiste wijze en met het juiste profiel je telefoon. Lees hiervoor de handleiding van je headset, is best specifiek in sommige gevallen qua knoppen die je in moet drukken/ingedrukt houden om met een bepaald profiel te pairen.
Je kunt ook je telefoon pairen met de tomtom om te bellen, maar uit de problemen die ik hier gehoord heb kun je beter voor te bellen de telefoon pairen met je headset. Die is daarvoor het beste ontwikkeld.
Is dat allemaal gelukt, kun je een hotspot verbinding op gaan zetten op je telefoon. Deze zet je aan en koppel via de tomtom aan je telefoon.
Had met de Windows Phone veel last van krakend geluid tijdens de hotspot functie. Heb nu een Galaxy S6 en het kraken is voorbij.De nog goedkopere variant (die geen intercom heeft, maar nu niet in de aanbieding is) schijnt zelfs geen krakend geluid te hebben als je ook de hotspot aan hebt staan
Kan via de website van tomtom... Altijd doen als er iets niet klopt. Op die manier zorgen we met zijn allen ervoor dat we goed kaartmateriaal hebben.
De functie zit wel in de overige modellen maar TomTom heeft er voor gekozen om het niet in de Rider te zetten.
Een flitser melden zit ook niet in de Rider maar wel weer in de overige modellen
Het navigatiepijltje kent opties. Deze zijn bij de Rider een stuk minder dan bij de overige modellen. Op snelheidsaanduiding heb ik nooit geprobeerd.