TomTom Rider 550

Ik heb een Lexar micro SD 64 Gb in mijn Tom Tom 550 geplaatst. Werkt echt super! In redelijke tijdsbestek USA, Canada, combi kaart en andere kaarten gedownload, werken zeer vlot.
Vraag: wat is de limiet aan Gb voor de TomTom 550?
Kan er ook een 128 Gb Scandisk Pro micro SD in?
Overigens is de 64 Gb voor mij voor nu ruim voldoende!
 
Volgens TomTom is 32 GB de grooste micro-SD kaart die wordt ondersteund.

De grote kaarten zijn ongeveer 8GB dus daar past al best veel op.
Kaarten laden of op het systeem laten staan die je niet gebruikt is ook niet echt handig.
Vier keer per jaar moet je dan ook deze kaarten updaten.
 
Dus ik heb dan dus bewezen dat 64 Gb ook prima werkt! Zie ook foto!
Afgezien van update tijd 4x per jaar, daar heeft u beslist een punt! Maar dat lijkt me geen echt probleem, binnen 1 uur zijn Europa en USA geupdate schat ik. Zal tzt vermelden. Extra vraagje 1.:
Is het mogelijk om opstart- en afsluit-scherm te uploaden naar de root van deze TomTom. Format en namen zijn mij bekend.
Laatste vraag 2.:
Aangesloten op PC, me MyDriveConnect open, geeft TomTom 550 in menu aan: selecteer bestand met Windows verkenner, en upload bestand naar TomTom. Dit is bij mij niet mogelijk. In aparaatgegevens zie ik wel de TomTom, bij adapters en TomTom 550 bij Bluetooth.
 

Bijlagen

  • 67E7A590-F265-4847-8412-D0C7A05C90F6.jpeg
    67E7A590-F265-4847-8412-D0C7A05C90F6.jpeg
    168,7 KB · Weergaven: 23
Aanvullende foto’s
 

Bijlagen

  • BB0480E8-62C9-42B2-AB7C-BFA42CD1F564.jpeg
    BB0480E8-62C9-42B2-AB7C-BFA42CD1F564.jpeg
    116,2 KB · Weergaven: 21
  • 5698C88D-6AD9-440A-8C2D-E5D42FC07DE8.jpeg
    5698C88D-6AD9-440A-8C2D-E5D42FC07DE8.jpeg
    100,2 KB · Weergaven: 18
Het aanpassen van het opstart en afsluit scherm wordt niet meer ondersteund op de NAV4 en NAV5 apparaten.
Het interne filesysteem is niet meer zichtbaar op deze TomToms.
Wel zie je dat TomTom zelf voor b.v. Kawasaki aparte modellen heeft met een aanpast startscherm.

Bij het laden van routes via USB krijg je allen deze Route folder te zien.
Indien het jou wel lukt om zaken als het opstart scherm aan te passen wil je dit dan met mij delen?
 
Het aanpassen van het opstart en afsluit scherm wordt niet meer ondersteund op de NAV4 en NAV5 apparaten.
Het interne filesysteem is niet meer zichtbaar op deze TomToms.
Wel zie je dat TomTom zelf voor b.v. Kawasaki aparte modellen heeft met een aanpast startscherm.

Bij het laden van routes via USB krijg je allen deze Route folder te zien.
Indien het jou wel lukt om zaken als het opstart scherm aan te passen wil je dit dan met mij delen?
Ik kan nu de tomtom Rider 550 in Windows zien. Zie foto’s.
Kan ik daarheen nu routebestande kopiëren ?
Dan zou ik ook splasw.bmp kunnen kopiëren ????
Ik heb nog niet durven plakken in de internal storage. In de TomTom container storage lukte het niet in verkenner (micro SD).
Waar plak ik bijvoorbeeld de routebestanden, dat zou nu dus moeten kunnen?
 

Bijlagen

  • 501A8277-B955-4745-8FBA-1A3979ABB5AA.jpeg
    501A8277-B955-4745-8FBA-1A3979ABB5AA.jpeg
    192,6 KB · Weergaven: 21
  • FB9D0129-E68A-4618-93BA-B0BF7BCFE6C9.jpeg
    FB9D0129-E68A-4618-93BA-B0BF7BCFE6C9.jpeg
    181,1 KB · Weergaven: 18
  • C39C1155-04AC-4E54-B71A-C9655A248A44.jpeg
    C39C1155-04AC-4E54-B71A-C9655A248A44.jpeg
    315,5 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
De TomTom container storage is je SD kaart. Deze heeft door het formateren met de Rider een TomTom eigen bestandsformaat gekregen en is nu alleen geschikt voor heet opstaan van kaarten via het toestel zelf.

Internal storage is een map die gebruikt wordt voor het importeren en exporteren van routes.
Je kunt hier rustig bestanden plaatsen. Als de Rider dat type bestand niet kent zal hij er ook niets mee doen.
Eventuele crash logs komen ook in internal storage terecht zodat je deze kunt opsturen naar de support afdeling.

Bij een nieuw toestel is Internal storage nog leeg.

Net nog even gekeken naar de max grote van een SD kaart. TomTom geeft hier aan max 32GB te adviseren.
 
Momenteel wordt de Rider 550 voor 349 of nog minder aangeboden.
Bij het rijden van routes is Live Traffic minder zinvol omdat de route er toch niet anders van wordt. Flitsers daarentegen is in alle situaties interessant.
Rij je een A naar B route dan wordt Live Traffic ineens wel interessant. Niemand heeft zin om achteraan in de file aan te sluiten. Mits een omweg sneller is, zal TomTom dan netjes en meestal op tijd een weg om de file pakken.

Naar mijn mening is Live Traffic en Live Flitsers dus zeker wel een zinvolle toevoeging
 
Vraag: een kennis van me heeft 3 routes gemaakt in MyDrive. Kan ik die routes nu ook importeren in MyRouteApp? Om ze daar te checken en eventuaal wat aan te passen?
 
Ja, Hij kan de route delen in MyDrive. Je kunt deze gedeelde route link openen en het .GPX bestand downloaden.

In MRA kun je deze .GPX importeren als Route of als Track.
Ik adviseer om beide te importeren. Dan de route openen en links onder Tracklogs de Tack toe te voegen.

Je zult namelijk zien dat ondanks het gebruik van dezelfde TomTom kaart, hoogte en kronkel opties MRA de route vaak toch anders interpreteert dan MyDrive.
Door de Track ook te laden zie je snel de verschillen die met een paar extra via's snel zijn opgelost.

(De track importeren en converteren naar route kan ook maar is vaak meer werk.)
 
Ja, Hij kan de route delen in MyDrive. Je kunt deze gedeelde route link openen en het .GPX bestand downloaden.

In MRA kun je deze .GPX importeren als Route of als Track.
Ik adviseer om beide te importeren. Dan de route openen en links onder Tracklogs de Tack toe te voegen.

Je zult namelijk zien dat ondanks het gebruik van dezelfde TomTom kaart, hoogte en kronkel opties MRA de route vaak toch anders interpreteert dan MyDrive.
Door de Track ook te laden zie je snel de verschillen die met een paar extra via's snel zijn opgelost.

(De track importeren en converteren naar route kan ook maar is vaak meer werk.)

Daar loop ik vast, hoe/waar importeer ik de Route en/of track?
 
Om de TomTom Rider 550 te kunnen zien in de verkenner van Windows, om dan routebestanden er naartoe te kopiëren, mag de Rider niet op een USB poort 3.0 aangesloten worden, althans bij mij werkt dat alleen op USB 2.0.
Is het zo dat de Rider dus niet geschikt is voor 3.0 ? Eigenlijk raar !
Mijn oude Rider 2013 is wel compatible met USB 3.0 NB.!
 
Mijn Rider 550 werkt gewoon op een USB 3.0 poort van mijn computer. Zelf met USB 3.0 Hub gaat goed.

USB 3.0 is ook downwards compatible met oudere versies van USB en de USB 2.0.

In praktijk heb je de USB aansluiting bijna niet nodig. Alle updates en routes kun je via WiFi op de Rider zetten.
 
Ik download vaak gpx'en van het internet.
Sommigen wil ik echter maar deels gebruiken.
Dus niet op de TT inladen en dan rijden naar beginpunt of dichtsbijzijnde punt.
Kan ik die in MyDrive aanpassen en dus bijvoorbeeld het aanrijdend deel richting de rit dieper in de Ardennen zelf maken en dan pas vanaf daar die voorgemaakte rit volgen.
Is precies zeer omslachtig...
 
Ja hoor. MyDrive is daar zeker geschikt voor. Je kan in MyDrive een GPX laden en deze dan naar hartelust wijzigen (ook korter of langer maken)
 
Ik heb net mijn eerste motor GPS binnen gekregen, de TTR550
Net met de auto een route gereden om te kijken hoe TT reageert als ik van de route afwijk en als ik een benzinepomp wil opzoeken.
Route oppakken nadat ik een afslag "mis" of een gesloten weg door wegwerkzaamheden, doet ie goed. Geen probleem.
Een benzinestation is een ander verhaal. Doet ie ook goed, maar ik weet niet of ik de goede methode toepas.
Ik rij op de route en moet tanken, Ik zoek een tankstation, vindt er een die niet op de route ligt. Dan klik op de icoon benzinestation en klik ik "rijd naar" aan.
Op dat moment zie ik de huidige route niet meer, maar een route naar het benzine station. Als ik bij het benzinestation ben, is mijn huidige route nog steeds weg, dan ga ik naar mijn routes, laad de route en klik ik op naar dichtstbijzijnde punt navigeren. Dat gaat dus goed en op het einde van de route zegt ze ook einde route.
Het werkt, maar doe ik het goed? of zijn er andere manieren?
 
Vraagje, als ik twee TomToms 550 op hetzelfde account aanmeld synchroniseren dan beide als ik in My drive een route maak?

helaas kan je met de 550 niet meer via bluetooth routes delen dus is het elke keer gedoe... (geheugenkaartje wil ook niet altijd zijner doen)
 
Alle Riders op hetzelfde MyDrive account krijgen allemaal identieke routes en POIś gepushed vanuit myDrive.
 
Alle Riders op hetzelfde MyDrive account krijgen allemaal identieke routes en POIś gepushed vanuit myDrive.
Je kunt in Load Track meerdere MyDrive accounts aanmaken.

Ik gebruik het zelf om Tracks te installeren op de Rider van mijn vrouw, mijn eigen Rider en mijn GO Mobile account. Als er vrienden mee gaan kan ik ook snel hun account aanzetten. Hiervoor moeten zij wel een keer hun account hebben ingevoerd op mijn PC.

Ook de functionaliteit van GPX Track 2 OV2 is ingebouwd. Ik rij zelf immers het liefst met POI Track Overlay.

Zie onderstaand video;
 
Heel mooi maar ik wil eigenlijk een route maken in My drive en dan op ‘synchroniseer met apparaat klikken’ en dat hij dan op beide apparaten staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan