TomTom Rider 550

Voor de liefhebbers er zijn weer nieuwe kaarten v10.45 beschikbaar.
(Het kan zijn dat ze nog niet direct zichtbaar zijn voor jou Rider. Dan morgen weer proberen)


On Tuesday 25th February 2020 we have released maps v10.45

All maps (except India, Africa, South Africa Swaziland, and Lesotho) for PND's, Motorcycle, Automotive, Truck, and Camper will be released on the 25 of February.

The map version will be 10.45.

Netherlands speed limits changes will be included in the 10.45 map version.

(In NL from the 12th of March the speed limits will drop to 100km from 06.00-19.00. During the evening and the night from 19.00-06.00 the speed limits won't change)


Maps for GO Mobile app's will be released on the 3rd March 2020(tentative), The version will be 10.45.

~~ The maps of India, Africa, South Africa Swaziland, and Lesotho are planned to be released on the 24th of March. Map version will be 10.46

 
Bij mij is de update nu al een paar keer afgebroken. Net de kaart verwijderd, en nu opnieuw proberen.

EDIT: Wel verkeerde topic, heb de 410...
 
alsnog weinig liefhebbers....
:t

Is wel een hoop werk trouwens.
Navigatie updates moeten extra aangepast worden.

Alle borden langs de autobanen en misschien provinciale wegen moeten vervangen worden.

Politie moet vervangen worden.
Ehhh, uitgebreid worden voor extra controles.

Vergeet ik nog wat?
 
Ook ik overweeg over testappen van Gamin naar TomTom , er mag dan nu wel een nieuwe Zumo uitgekomen zijn maar ben naar al die jaren wel "Garmin-Moe" !
Daar ik ook naar een navigatie wil waar ik ter plaatse een leuke route in elkaar kan zetten...

Nu eerst mijn Zumo 590 verkopen en dan hoop ik zeer binnenkort een tevreden TomTom 550 eigenaar tezijn :Y
 
Na 15 jaar tweedehandse streetpilot III en tweedehandse Zumo 550 die stuk ging was ik hem zat,...Ruim een jaar geleden een nieuwe TT 550 gekocht, toentertijd lekker modern en snel tov de oude en dure Garmins.

Nu zullen ze vergelijkbaar zijn omdat Garmin een paar jaar heeft zitten slapen en nu een inhaalslag heeft gemaakt... ;)

Verder alle mogelijkheden: het zal wel. Gebruik alleen de kronkelroute optie en ‘naar huis’. Vroeger uren en uren achter elkaar routes achter de computer in elkaar geflanst maar dat doe ik niet meer. Ik wil rijden en niet computeren....:]

Kronkelroute vd TT route werkt fantastisch maar hoe dat nu op de nieuwe Garmin werkt heb ik van MrGPS nog niet over gelezen. Hopelijk is dat verbeterd want het was op de oude Garmin series niet optimaal zoals toentertijd ik gelezen heb, vandaar mijn keuze op de TT.

Koppeling op mijn BT headset en iPhone werkt allemaal naar behoren, maar gebruik het nauwelijks. Ik kijk af en toe op het scherm en dan knal zomaar wat weggetjes in. Ding bedenkt dan wel iets nieuws, en dan kom je op hele leuke en andere wegen.
 
Na 15 jaar tweedehandse streetpilot III en tweedehandse Zumo 550 die stuk ging was ik hem zat,...Ruim een jaar geleden een nieuwe TT 550 gekocht, toentertijd lekker modern en snel tov de oude en dure Garmins.

Nu zullen ze vergelijkbaar zijn omdat Garmin een paar jaar heeft zitten slapen en nu een inhaalslag heeft gemaakt... ;)

Verder alle mogelijkheden: het zal wel. Gebruik alleen de kronkelroute optie en ‘naar huis’. Vroeger uren en uren achter elkaar routes achter de computer in elkaar geflanst maar dat doe ik niet meer. Ik wil rijden en niet computeren....:]

Kronkelroute vd TT route werkt fantastisch maar hoe dat nu op de nieuwe Garmin werkt heb ik van MrGPS nog niet over gelezen. Hopelijk is dat verbeterd want het was op de oude Garmin series niet optimaal zoals toentertijd ik gelezen heb, vandaar mijn keuze op de TT.

Koppeling op mijn BT headset en iPhone werkt allemaal naar behoren, maar gebruik het nauwelijks. Ik kijk af en toe op het scherm en dan knal zomaar wat weggetjes in. Ding bedenkt dan wel iets nieuws, en dan kom je op hele leuke en andere wegen.

Ik heb de 550 nu zo'n 2 jaar en die bevalt prima maar voor off-road ( achtige ) routes is ie niet geschikt helaas.
Overweeg toch de XT alleen vanwege die optie.
Scherm ( zon ) schijnt ook heel goed te zijn

De Garmin heeft nu een verbeterde kronkelroute optie, nog even wachten op ervaringen om te bepalen hoe goed/slecht die werkt maar het lijkt me een erg goede Nav.
Basecamp vind ik echt een gruwel maar die heb je volgens mij niet nodig aangezien je gewoon GPX routes kunt importeren en/of met de Drive app, dus routes kun je maken met iedere "routemaker software" van je eigen voorkeur.

Hier zie je alle mogelijkheden op een rij vd XT:
 
En zo heeft een ieder zijn eigen voorkeur.....maar voor het echte off-road heb je een 276 van Garmin voor nodig.... :?

Verder koop ik mits de TT niet stuk gaat geen nieuwe navi omdat het scherm nu groter of mooier is....bovendien net een nieuwe helm gekocht.
 
Nee, je kunt hem alleen vanaf de bovenkant (of zijkant indien gedraaid) in de houder schuiven.
Wat wel kan is de houder op zijn kop monteren. De Rider staat dan ook op zijn kop maar het scherm staat wel goed. Dan wel opletten dat hij goed vast klikt.

Dit op zijn kop monteren kan handig zijn als de navigatie houder is ingebouwd zoals enkele BMW modellen.
 
En zo heeft een ieder zijn eigen voorkeur.....maar voor het echte off-road heb je een 276 van Garmin voor nodig.... :?

Ja, heb ik wel naar gekeken maar "verouderde techniek" gaf een verkoper op de motorbeurs aan ( weet zelf niet of dat klopt maar als iemand dat zegt die ze zelf verkoopt ) en de XT lijkt me op papier een stuk beter en veel makkelijker om mee te werken maar we gaan het zien.
Heb ook geen echte off road nav nodig maar iets waarmee ik de TET gpx routes en zo goed mee kan rijden.

Tis jammer dat de TT daar helemaal niet in voorziet dmv speciale kaarten ( hiking, Mountainbike, off-road ) moet toch makkelijk te doen zijn lijkt me.
 
Ja, heb ik wel naar gekeken maar "verouderde techniek" gaf een verkoper op de motorbeurs aan
De Garmin GPSMAP 276 Cx is zeker geen verouderde techniek, de voorganger 276c wél. Scheelt maar één lettertje, dus die fout is gauw gemaakt...
De 276Cx heeft echter geen touchscreen (alleen fysieke knoppen), dat is wel tegen de huidige trend in.
Overigens is een zumo ook prima geschikt voor off road avonturen.
 
De Garmin GPSMAP 276 Cx is zeker geen verouderde techniek, de voorganger 276c wél. Scheelt maar één lettertje, dus die fout is gauw gemaakt...
De 276Cx heeft echter geen touchscreen (alleen fysieke knoppen), dat is wel tegen de huidige trend in.
Overigens is een zumo ook prima geschikt voor off road avonturen.

Nee hij had het over de Cx ( die liet ie zien iig ) maar maakt verder niet uit, ik kan ook nergens zien welke processor daarin zit om het zelf na te kijken ( vervelend dat die gegevens zo moeilijk vindbaar zijn? )
Geen touchscreen vind ik niet perse een probleem maar de knoppen vd Cx zitten aan verkeerde kant voor motorrijders dus onhandig want als je even iets snel wilt veranderen moet je eerst altijd stoppen.

Vind het ook wel fijn dat de kaarten v Europa ( ook voor off road al is geïnstalleerd ) dus klaar voor gebruik.
--
Voorgeladen TopoActive kaart

Wil je graag meer details zien zoals hoogtelijnen bospaden en meer? Dan schakel je eenvoudig de TopoActive kaartlaag in. Deze kaart is ook bruikbaar voor off-road riders om een beter beeld van de omgeving te krijgen. De kaart is niet routerend dus heeft geen invloed op de werking van de City Navigator kaart.
---
De Zumo schijnt weer erg ingewikkeld te zijn, nu ben ik erg handig met devices maar ik heb geen zin in dat omslachtige gedoe. Een makkelijke interface heeft altijd mijn voorkeur boven veel opties die ik toch niet gebruik.

Jammer dat TT geen geschikt apparaat heeft want die snappen wel hoe je een gebruiksvriendelijke interface maakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan