TomTom Rider 550

Heel mooi maar ik wil eigenlijk een route maken in My drive en dan op ‘synchroniseer met apparaat klikken’ en dat hij dan op beide apparaten staat.
Dat gaat alleen lukken als beide apparaten hetzelfde MyDrive Account gebruiken.
Dan dien je wel de synchronisatie van een apparaat uit te zetten daar anders het tweede apparaat de melding geeft “nieuwe route ontvangen” zodra je een route start op het andere apparaat.

Je kunt dan beter de route delen vanuit MyDrive en deze te openen met het andere MyDrive account.
Of de MyDrive route opslaan als *.GPX en openen met Load Track.
 
Dat gaat alleen lukken als beide apparaten hetzelfde MyDrive Account gebruiken.
Dan dien je wel de synchronisatie van een apparaat uit te zetten daar anders het tweede apparaat de melding geeft “nieuwe route ontvangen” zodra je een route start op het andere apparaat.

Je kunt dan beter de route delen vanuit MyDrive en deze te openen met het andere MyDrive account.
Of de MyDrive route opslaan als *.GPX en openen met Load Track.

Bedankt, ook nog niet echt ideaal.

Dat bluetooth route delen was toch wel heel makkelijk...
 
En dat kan dus inderdaad gewoon door op beide toestellen hetzelfde account in te stellen.

Heb wel in de gaten dat, als je vervolgens naar één van beiden een nieuwe bestemming stuurt; het andere toestel ook automatisch die nieuwe bestemming overneemt. Kan interessante effecten hebben ;)
 
En dat kan dus inderdaad gewoon door op beide toestellen hetzelfde account in te stellen.

Heb wel in de gaten dat, als je vervolgens naar één van beiden een nieuwe bestemming stuurt; het andere toestel ook automatisch die nieuwe bestemming overneemt. Kan interessante effecten hebben ;)
Hans,

Sinds TomTom een route maakt naar het begin of dichtstbijzijnde punt van een geopende track is dit niet meer werkbaar zonder de synchronisatie van het tweede (en derde ...) apparaat uit te zetten.
Na het starten van een track wordt anders op alle andere apparaten deze nieuwe bestemming verzonden. Die verwijderd daarmee de geopende Track in de route naar deze nieuwe bestemming.
(En bij het opnieuw openen van de track op het tweede toestel kom je dus met hetzelfde probleem op het eerste toestel)

Zelf ben ik dus na deze aanpassing snel afgestapt van het delen van hetzelfde MyDrive account op meerdere Riders.

Het laden van b.v. 7 tracks voor een vakantie op de drie MyDrive accounts die wij minimaal gebruiken is ook met de delen optie in MyDrive nog best veel werk. Vandaar dat ik Load Track heb geschreven.
 
Als je een nieuwe bestemming naar het toestel verstuurt gebeurt dat inderdaad naar alle toestellen en vervangt die nieuwe bestemming inderdaad de eventueel actieve route. Da's ongeacht of er één of meerdere apparaten hetzelfde account gebruiken.
Is dus een kwestie van na inschakeling en de melding 'nieuwe bestemming ontvangen' de track opnieuw activeren (de track wordt immers wél overgezet).

Ik werk zelf met zowel de Rider als TT Go onder android op hetzelfde account. De TT go gebruik ik vooral voor korte ritten met de auto, en daarmee ook mydrive voor het opzoeken van de bestemming. En dan krijg je hetzelfde effect.
 
Als je een nieuwe bestemming naar het toestel verstuurt gebeurt dat inderdaad naar alle toestellen en vervangt die nieuwe bestemming inderdaad de eventueel actieve route. Da's ongeacht of er één of meerdere apparaten hetzelfde account gebruiken.
Is dus een kwestie van na inschakeling en de melding 'nieuwe bestemming ontvangen' de track opnieuw activeren (de track wordt immers wél overgezet).

Ik werk zelf met zowel de Rider als TT Go onder android op hetzelfde account. De TT go gebruik ik vooral voor korte ritten met de auto, en daarmee ook mydrive voor het opzoeken van de bestemming. En dan krijg je hetzelfde effect.

Bij mij komt de Route naar de Track als je op Rijd drukt op het ander device binnen als een nieuwe bestemming. Als ik vervolgens op dit andere device de Track weer open kom ik dus in een lus terecht. Even de synchronisatie uitzetten lost dit probleem op.

Maar ik gebruik nu dus aparte MyDrive accounts op mijn Rider en Go Mobile.
 
Beste allemaal.

ik heb een vraag, waarvan ik vrij zeker weet dat die al vaker is gesteld.

Ik ben bezig een route te maken in mydrive voor deze zomer. Alleen nu loop ik tegen het probleem aan dat ik de routes nu niet kan maken over de bergpassen en andere tijdelijke afsluitingen. Is er een optie om dit uit te zetten, of is er wellicht een ander foefje om het te omzeilen?

Bvd


Nick
 
Beste allemaal.

ik heb een vraag, waarvan ik vrij zeker weet dat die al vaker is gesteld.

Ik ben bezig een route te maken in mydrive voor deze zomer. Alleen nu loop ik tegen het probleem aan dat ik de routes nu niet kan maken over de bergpassen en andere tijdelijke afsluitingen. Is er een optie om dit uit te zetten, of is er wellicht een ander foefje om het te omzeilen?

Bvd


Nick
Ja, de datum aanpassen van “nu” naar een dag dat de pas open is.
Let op! deze optie is alleen aanwezig bij “snelste route” en niet bij spannende route.

Maar met een paar extra via punten heb je In die omgeving zo een mooie route.
 
Ja, de datum aanpassen van “nu” naar een dag dat de pas open is.
Let op! deze optie is alleen aanwezig bij “snelste route” en niet bij spannende route.

Maar met een paar extra via punten heb je In die omgeving zo een mooie route.
bedankt voor je snelle antwoord Ben!
 
Beste Tomtom experts ,
Eerst een bekentenis: Ik ben behoorlijk monogaam ;) en doe het al jaren met Garmin. Voornamelijk met tracks en op de mountainbike met GPSMAP en Edge-apparaten. Op mijn f800gs die ik een paar maanden geleden heb gekocht zit een ZUMO 430 maar eerlijk gezegd vind ik dat een waardeloos apparaat voor op de motor. Op de motor doe ik ook wel veel met gpx-tracks en wat mij het meest stoort is dat ik bij Garmin nog steeds niet een gpx-track die ik via mijn telefoon gedownload heb kan overzetten naar de zumo. Dat kan niet anders dan via een PC, uiterst onhandig op een motortrip in zuideuropa. Op de motor gebruik ik vaak mn telefoon + gpx-viewer app maar dat is niet altijd handig als het regent 8-)

Een vriend van me heeft onlangs een rider 550 (?) aangeschaft maar is er nog niet heel handig mee. Ik overweeg dit nu ook maar zou wel graag wat goede inside-info willen hebben :)
-Ik begrijp dat je bij Tomtom wel gpx-tracks via bluetooth en de mydrive app naar je TT over kunt zetten. Klopt dat en werkt dat een beetje gemakkelijk?
-Staan de gpx-tracks er dan ook als 'track'/ kruimelspoor in of maakt TT er automatisch een route (over wegen en met aanwijzingen) van?
-Is het eventueel wel mogelijk om gpx-tracks op je tt rider te converteren naar een route (met aanwijzigen) of heb je daar dan wel een pc voor nodig?
-Kan/gaat de tt rider ook over onverharde wegen en staan die ook op het kaartmateriaal? (bij Garmin CN mooi niet dus).
-Kan je op de tt rider eventueel ook topo-kaarten installeren (met veel detail van bijvoorbeeld mooie onverharde tracks in zuid frankrijk en Spanje)?

Ik zou het super fijn vinden hier wat input op te krijgen, thanks!
 
Op mijn f800gs die ik een paar maanden geleden heb gekocht zit een ZUMO 430 maar eerlijk gezegd vind ik dat een waardeloos apparaat voor op de motor. Op de motor doe ik ook wel veel met gpx-tracks en wat mij het meest stoort is dat ik bij Garmin nog steeds niet een gpx-track die ik via mijn telefoon gedownload heb kan overzetten naar de zumo. Dat kan niet anders dan via een PC, uiterst onhandig op een motortrip in zuideuropa.
Je kunt ook met je telefoon gegevens overzetten naar je zumo. Misschien niet draadloos, maar met een draadje (OTG-kabel of gewone kabel met OTG adapter) gaat het prima met een Android telefoon. Bij een iPhone kan het ook, al heb je dan wel wat extra's nodig omdat de iPhone niet voldoende stroom kan leveren op de lighting-aansluiting.
 
-Staan de gpx-tracks er dan ook als 'track'/ kruimelspoor in of maakt TT er automatisch een route (over wegen en met aanwijzingen) van?
Een TomTom maakt er ALTIJD een route van. Je zumo doet dat ook, maar die kan daarnaast wel de oorspronkelijke track op het scherm weergeven. Dat kan een TomTom niet.
-Is het eventueel wel mogelijk om gpx-tracks op je tt rider te converteren naar een route (met aanwijzigen) of heb je daar dan wel een pc voor nodig?
Dat doet je TomTom zelf. Het gebruik van tracks ipv routes heeft zelfs (in de meeste gevallen) de voorkeur.
-Kan/gaat de tt rider ook over onverharde wegen en staan die ook op het kaartmateriaal? (bij Garmin CN mooi niet dus).
Als ze onderdeel uitmaken van het wegennetwerk staan ze in principe wel op de kaart (maar dat geldt eigenlijk ook voor de CN van Garmin).
Kijk anders even op de Mydrive site van TomTom, kun je zelf beoordelen of het aan je wensen voldoet.
-Kan je op de tt rider eventueel ook topo-kaarten installeren (met veel detail van bijvoorbeeld mooie onverharde tracks in zuid frankrijk en Spanje)?
Nee. Waar je bij Garmin een veelheid van kaarten uit verschillende bronnen kunt installeren, zit je bij TomTom vast aan hun assortiment (en daar zitten geen topokaarten bij).
 
@meik de beik

Over de TT Rider.
De Rider is eigenlijk een relatief eenvoudig apparaat. Alle je vragen zijn in 1 antwoord samen te vatten.
De Rider kan probleemloos GPX bestanden inladen. Via Mydrive gaat dit altijd als track. Echter de Track wordt ALTIJD omgezet naar een route met aanwijzingen. De route zal ook ALTIJD gaan over wegen gaan die bekend zijn op de TomTom kaart. Het echte track rijden zoals met een Zumo/Garmin is dus niet mogelijk.

Wat kaarten betreft is het ook eenvoudig. Je kan alleen maar kaarten inladen die door TomTom zelf aangeleverd worden. Hier zit geen topo kaart bij.

(Javawa was me net voor)
 
Super bedankt JaVaWA en Athome!
Dat maakt het al iets duidelijker maar roept nog een vraag op: Begrijp ik het goed dat als je dan een track overzet naar de tt rider maar het kaartmateriaal van TT herkent in dat gebied geen (onverharde) wegen, dat de rider dan zelf gaat herberekenen over wegen die die wel kent?
Met andere woorden: dan worden je tracks ALTIJD omgezet naar wegen? (en dus niet bijvoorbeeld over een boerenerf of weiland)?
 
Inderdaad.
Hou er wel rekening mee dat als de track over een niet bestaande weg loopt (typsiche track). De Rider dus op zoek gaan naar een weg op de kaart. Dit kan dus hele raar lussen geven.
 
Je kunt ook met je telefoon gegevens overzetten naar je zumo. Misschien niet draadloos, maar met een draadje (OTG-kabel of gewone kabel met OTG adapter) gaat het prima met een Android telefoon. Bij een iPhone kan het ook, al heb je dan wel wat extra's nodig omdat de iPhone niet voldoende stroom kan leveren op de lighting-aansluiting.

Dit is nieuw voor mij. Hoe werkt dat dan? Er is toch geen basecamp app voor android?
Inderdaad.
Hou er wel rekening mee dat als de track over een niet bestaande weg loopt (typsiche track). De Rider dus op zoek gaan naar een weg op de kaart. Dit kan dus hele raar lussen geven.


Dank voor jullie snelle reacties!
 
Je kunt ook met je telefoon gegevens overzetten naar je zumo. Misschien niet draadloos, maar met een draadje (OTG-kabel of gewone kabel met OTG adapter) gaat het prima met een Android telefoon. Bij een iPhone kan het ook, al heb je dan wel wat extra's nodig omdat de iPhone niet voldoende stroom kan leveren op de lighting-aansluiting.


Dit is wel nieuwe info voor mij.
Hoe werkt dat dan want er is toch geen basecamp-app voor android? en garmin connect werkt toch niet met de zumo?
Heb je misschien hier wat info of een linkje over? (als dat mag in een TT-topic:X)
 
Dit is nieuw voor mij. Hoe werkt dat dan? Er is toch geen basecamp app voor android?
Heb je ook niet nodig, het enige wat je wel nodig hebt is een GPX-bestand met de track die je wilt rijden. Dat bestand zet je dan met je bestanden-app op de juiste plaats op je toestel (\Garmin\GPX)
Bij voorkeur heb je de tracks al paraat, maar als het moet kun je ze ook aanmaken via één van de vele online routeplanners.
N.B. als BaseCamp of MapSource niet je bron is kun je beter geen routes gebruiken (dat gaat eigelijk alleen goed als ze met een Garmin programma gemaakt zijn), gebruik altijd tracks. Overigens wordt de terminologie vaak door elkaar gehaald, meestal zijn "routes" gewoon tracks.

Dezelfde info is eigenlijk ook van toepassing op TomToms, alleen is de bestandslocatie daar niet zo belangrijk (GPX-bestanden gewoon in de hoofdmap zetten).
 
Onlangs de Shoei neotec 2 gekocht met de ingebouwde Sena srl, ben nu alles aan het koppelen met de 550 en mijn samsung telefoon maar het blijkt niet te werken. Zie nu ook dat sena srl niet compatible is met de TT. Krijg wel de aanwijzingen van de rider te horen maar bellen wil niet lukken, niet persé nodig maar zou mooi zijn als dat wel lukte. Iemand een oplossing ??
 
Gisteren op de Motorbeurs bij de stand van TomTom MrGPS gesproken, hij is nu de opvolger van de Garmin Zumo 595 aan het testen. De Zumo XT.
Hij kon er bar weinig over kwijt ivm geheimhouding maar liet wel doorschemeren dat als je nu een Rider 550 overweegt je bent nog even kunt wachten.
 
Onlangs de Shoei neotec 2 gekocht met de ingebouwde Sena srl, ben nu alles aan het koppelen met de 550 en mijn samsung telefoon maar het blijkt niet te werken. Zie nu ook dat sena srl niet compatible is met de TT. Krijg wel de aanwijzingen van de rider te horen maar bellen wil niet lukken, niet persé nodig maar zou mooi zijn als dat wel lukte. Iemand een oplossing ??
Ik heb ook de neotec 2 met srl en bij mij werkt alles perfect Tom Tom verbonden en gsm en kan bellen tijdens het rijden .
 
Terug
Bovenaan Onderaan