Topic #1 : CB 400f revival

Dacht al...maareh is geen hobby. Morgen maar de carbs even doorlichten ; een nachtje met bezine erin doet vaak wonderen en anders gewoon die van de 400 eronder. Niet vergeten de stationairsproeiert te vervangen door die van de 350...

Maareh...nog tips waarom ie niet loopt ? Als de carbs overlopen, verzuipt ie dan gelijk of.... :?
 
Hee triaa,

overlopen?
klemmende vlotternaald (vuil?)
lekke vlotters
kapotte rubbers tussen de carbs?
mijn geval: scheef zittende oude benzine slang... lekte ook...

Succes!!!

theo
 
Gelukkig hij leeft nog :) Heb je al gecheckt of de bougies nat worden? Misschien klinkt het stom, maar heb het bij een maat ook al 2 keer gehad, bougies vonken wel maar waren toch kapot. Vier nieuwe bougies er in en meteen lopen. Toch geen auto accu gebruikt als starthulp? Heb al vaak meegemaakt dat de oude bougies dat niet meer leuk vinden. Overstromen even met de achterkant van schroevendraaier tegen vlotterbakjes tikken, helpt vaak, omdat de afsluiter niet lekker in zijn huisje zit.
 
Maareh...nog tips waarom ie niet loopt ? Als de carbs overlopen, verzuipt ie dan gelijk of.... :?
Klepspeling&vonktiming ff nazien, als die 2 goed zijn & alle 4 krijgen hun vonk hoef je normaal gesproken daarna enkel de carburatie te verdenken.

Misschien hebben de carbs inderdaad een hele tijd met oude benzine vol gestaan & zit er nu prut onder de vlotterpen & in de sproeiers. :?
 
Laatst bewerkt:
Op donderdag 29 januari 2004 12:31 schreef roestendoenze het volgende:......
Misschien hebben de carbs inderdaad een hele tijd met oude benzine vol gestaan & zit er nu prut onder de vlotterpen & in de sproeiers. :?

He Tria, die stinktank die je meegenomen hebt met die vergomde peut erin komt van die fiets waar jij het blok van hebt, dus bovenstaande klinkt niet onlogisch :+
 
ok, triaa loopt over...
nu ik ook...
maar ik heb juist alles uit elkaar gehaald en schoongemaakt.

hij loopt voor zo ver ik kon zien over 3 bakken over, via de onderste overloop slang. (die dus onder de vlotterbak hangt.)

iemand ideeen? (als ik de tijd heb haal ik de carbs er weer af maar weet niet precies waarop te letten.)

theo
 
He Theo,

blijf ff in je eigen topic :( !!

Stavaza vanavond. Andere carbblok eronder, slag is ook veel groter dus er zal inderdaad wel iest niet kloppen. Alles aangesloten, maar afgezien van een klein plofje niks. Ga morgen eerst maar es ff een paar nieuwe bougiekabels en doppen halen, want het vonken was nou niet het je van het. ZIjn die dingen er zo uit te trekken (uit de bobs) ? De kabels en doppen zijn erg slecht, dus is geen luxe....

Heeft verder iemand nog een aardig spatbordje liggen ? Mag poly zijn...

Verder had ik even twijfels over welke kabel nu op welke bougie moet ; Het is toch zo dat als je op de fiets zit, de rechterbob voor de cilinders 3 en 4 is en de linker voor 1 en 2 ? Gezien de lengte van de kabels zijn dan degene welke aan de framekant aan de bob is bevestigd voor de cilinders 1 en 4 en de buitenste zijn dan voor 2 en 3 toch ? :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( ?

Help ff, want ik kom er ff niet meer uit.... ;(
 
Shit had dan effe bij mij gekeken Tria. Nummers staan bij mij nog op de kabels. Kabels vervangen is geen gegarandeerde klus, met je dremel een hoop wegfrezen, nieuwe kabels en de boel weer dichtmaken met iets.
 
hee triaa,

ik wist nie da je kwoa werd.... :( :?

sorry.

over die bobines,
draden kunnen waarschijnlijk niet los (alleen door het open maken van dat plastieken huis)
bobine aan de linker kant (waar bij een 400f de chokehandel ook zit) is voor 1 en 3
andere kant voor 2 en 4.

als ik me niet vergist (gisteren nog van heel dicht bij gezien bij het ketting stellen...) ;)

theo
nog 14 uur werken en het is weekend!!!
 
Aha...als dat zo is hebben we de reden waarom ie het niet deed...vond het ook al raar dat 1 links zat en 2 rechts... |( en dan ga je uit van je boerenverstand :o
Na...maar es ff gaan proberen...moet lukken....

toch ff vanmiddag nieuwe doppen gaan halen....is toch beter...
 
Ik zit net te denken (mhh Deja Vu, volgens mij heb ik hier als een over gedroomd) ik heb dus nog een oude bobine liggen en tegenwoordig ook zo'n multitool, kan ik lekker eens de boel open frezen. :9
 
Aha...als dat zo is hebben we de reden waarom ie het niet deed...vond het ook al raar dat 1 links zat en 2 rechts... |( en dan ga je uit van je boerenverstand :o
Na...maar es ff gaan proberen...moet lukken....

toch ff vanmiddag nieuwe doppen gaan halen....is toch beter...

Ha ha, nee dan doetie het niet nee... Cylinders 1 2 3 4 van links naar rechts als je op de fiets zit. Kabels vervangen lijkt me overdreven; paar nieuwe goeie doppen scheelt veel vaak. :)
 
[/quote]
Verder had ik even twijfels over welke kabel nu op welke bougie moet ; Het is toch zo dat als je op de fiets zit, de rechterbob voor de cilinders 3 en 4 is en de linker voor 1 en 2 ? Gezien de lengte van de kabels zijn dan degene welke aan de framekant aan de bob is bevestigd voor de cilinders 1 en 4 en de buitenste zijn dan voor 2 en 3 toch ? :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( ?

Help ff, want ik kom er ff niet meer uit.... ;(
[/quote]

Ik zou inderdaad gaan voor: 1+4 en 2+3 !! lengte van de bougiekabels vertellen het verhaal..
 
paar nieuwe goeie doppen scheelt veel vaak. :)
Gewoon schoonblazen van binnen en vanbuiten evt waterbestendig maken met eoa plekzooi. :P

Zelf bij de gele gewoon niks aan gedaan. Eerst rijden en dan zien we wel weer hoe gevoelig dattie is voor nattigheid. Toch nog toe twee flinke regenbuien nergens last van gehad. 8-)
 
bobine aan de linker kant (waar bij een 400f de chokehandel ook zit) is voor 1 en 3
andere kant voor 2 en 4.

Op vrijdag 30 januari 2004 09:49 schreef Roger Remschijf het volgende:
Ik zou inderdaad gaan voor: 1+4 en 2+3 !! lengte van de bougiekabels vertellen het verhaal..

:?
Waisutnou :?
:?

62931

Als ik zo eens naar de krukas van de 400 kijk zet ik m'n geld op Roger Remschijf..
 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 30 januari 2004 12:41 schreef roestendoenze het volgende:Ikke op tmoons....

en veel. ;)
Shit, geld kwijt |( :(

het wordt tijd dat ik er zelf ook maar eens een koop, dat lult wat makkelijker mee B|
 
Op vrijdag 30 januari 2004 12:41 schreef roestendoenze het volgende:Ikke op tmoons....

en veel. ;)

1 en 4, 2 en 3. 100% zeker. Kijk maar eens naast je contactpunten ;)

Overigens staan de nummers gewoon op de kabels hoor.....
 
ga ik ook nog wat zien van dat geld als leidend voorwerp van deze weddenschap?

maar hoop dat triaa er iets aan heeft...

ik heb zin in morgen... nieuwe spulletjes halen bij woesthoff.. iemand nog wensen uit de regio utrecht kan wel wat meenemen...

theo
 
ga ik ook nog wat zien van dat geld als leidend voorwerp van deze weddenschap?
Als blijkt dat je het verkeerd had mag je zelfs betalen :P

ik heb zin in morgen... nieuwe spulletjes halen bij woesthoff.. iemand nog wensen uit de regio utrecht kan wel wat meenemen...

theo
Je mening over de CB400F die ze hebben staan...
was geen grapje namelijk dat ik over aanschaf van zo'n ding nadenk
 
1 en 4, 2 en 3. 100% zeker.
:o
Ik heb dus laatst een bougie kabel anders zitten leggen, die eerst met een heel krap bochtje om de toerentellerkabel heen ging. Vandaar dat ik wist dat nr 3 van de linker bobine kwam. En ik last de verhalen van links naar rechts, alsof in Rogiers verhaal nr 3 zat aangesloten op de rechter bobine.

1,4 en 2,3 bij de markeringen op de vervroeger zie ik zo voor me zelfs. B|


Gelukkig dat 'veel' een relatief begrip is en dat ik nog altijd zelf kan invullen aan wie ik veel geld ga geven. O-)

Op vrijdag 30 januari 2004 13:12 schreef koekum het volgende:Als blijkt dat je het verkeerd had mag je zelfs betalen :Pwas geen grapje namelijk dat ik over aanschaf van zo'n ding nadenk
Wist triaaatje er niet weer eentje te staan in zijn directe omgeving voor een heel mooi brikkeprijsje? :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan