Topic #1 : CB 400f revival

1,2,3,4, hoedje van, hoedje van, 1,2,3,4 hoedje van ik snap er weer geen zier van... B|

Maareh, heb hem gewoon zo ongesloten : bob links, nr 1 en 4, bob rechts 2 en 3. Moet nog ff een keer de bougs eruit halen, want die zullen wel vet zijn, maar hoord zojuist de eerste kreetjes (plof, uche uche, ploje, uch plofje).

Maareh ik weet er nog eentje te staan ja. 150 euri wil ie ervoor hebben. Hij loopt heb ik begrepen, maar an het uietrlijk mag not wat gedaan worden. Als er interesse voor is, meld het ff, dan stuur ik het door....
 
1
Maareh, heb hem gewoon zo ongesloten : bob links, nr 1 en 4, bob rechts 2 en 3.
2
Moet nog ff een keer de bougs eruit halen, want die zullen wel vet zijn, maar hoord zojuist de eerste kreetjes (plof, uche uche, ploje, uch plofje).
1
grmbllmlbslmrsfjghsfjgbmlrrrrrprrrtt... B|
2
Da's mooi de eerste kreetjes. *D Effe onder de voetjes kietelen dan wordt ie wel wakker. 8-)
 
He Roes,

volgens uw ega zat je nog bij Lets make...Had je ff gebeld maar ge was d'r nie !

Maareh ; al weer een accu leegestart, klinkt beter maar start nog steeds niet. Alle bougs gecheckt op vonken, geen probleem. Wel iets meer 'wil' heb ik het gevoel, maar verder lukt het nog niet. Zal eerst weer de accu op moeten laden, dus over een paar uurtjes kunnen we weer...begint op m'n zenuwen te werken, want ik kan het ding ook niet aantrappen. De as van de kickert zit er nog wel in, maar is loos...
 
He Moons...simpele !! als je toch ind e buurt van Zutphen komt ben je al bijna in ons plaatske (wel ff doorrijden natuurlijk) en kun je de buddy meenemen...

voor ALLE DUIDELIJKHEID 1+4 2n 2+3. Was ook wel logisch aangezien we een vier cilinder hebben waar de middelste twee en buitenste twee gelijktijdig omhoog komen...Had het kunnen weten...
 
je kan er een auto accu naast zetten (heb ik ook gedaan werkte prima)
je kan zelfs de auto laten lopen.

ohja mail nog even je telefoon nummer dan bel ik morgen als ik terplaatse ben!

theo(gamma werk...)
 
He Moons...simpele !! als je toch ind e buurt van Zutphen komt ben je al bijna in ons plaatske (wel ff doorrijden natuurlijk) en kun je de buddy meenemen...

voor ALLE DUIDELIJKHEID 1+4 2n 2+3. Was ook wel logisch aangezien we een vier cilinder hebben waar de middelste twee en buitenste twee gelijktijdig omhoog komen...Had het kunnen weten...

ze komen wel samen omhoog maar hebben natuurlijk NOOIT gelijk de onstekings slag... dan zou je hele blok ontploffen...
maar probeer maar!!

theo
 
He Roes,

volgens uw ega zat je nog bij Lets make...Had je ff gebeld maar ge was d'r nie !

Maareh ; al weer een accu leegestart, klinkt beter maar start nog steeds niet. Alle bougs gecheckt op vonken, geen probleem. Wel iets meer 'wil' heb ik het gevoel, maar verder lukt het nog niet. Zal eerst weer de accu op moeten laden, dus over een paar uurtjes kunnen we weer...begint op m'n zenuwen te werken, want ik kan het ding ook niet aantrappen. De as van de kickert zit er nog wel in, maar is loos...
Ben pas tegen 7 uur thuis en na half 8 aanspreekbaar. ;)

Dat van 1-4 en 2-3 was allang duidelijk maar met wat jij zegt klopt van mijn laatste verhaal hierover alweer niks. Ik ga straks ff in de schuur kijken naar m'n bougiekabels en wrsch eens flink achter m'n oor krabben. :P

Heppie nou klepspeling & ontstekingstijdstip gecontroleerd? :?
 
Nee nog geen klepjes gecheckt. Ga eerst ff kijken naar ontsteking, want ook al wijken de klepjes af, dan nog zou ie in elk geval ergens een slagje moeten maken, maar dat zien we morgen wel weer dan....

Moet nu eerst bandjes op de auto laten leggen...
 
Ha we zijn er weer, en nu de afbeelding uit het honda boek!
full
 
Oja...heb de hand weten te leggen op een een hoonborstel *D , kan het ding gebruiken wanneer ik dat wil. Heb gisteren dus al het cilinderblokje gedaan van Backf.. Kon gelijk zien dat 2 busjes slecht zijn. Geldt ook voor het blokkie dat erop lag, dus dat wordt weer even uitwisselen in de oven en de vrieskast })

We komen er wel.... :]
 
He Moons...simpele !! als je toch ind e buurt van Zutphen komt ben je al bijna in ons plaatske (wel ff doorrijden natuurlijk) en kun je de buddy meenemen...

voor ALLE DUIDELIJKHEID 1+4 2n 2+3. Was ook wel logisch aangezien we een vier cilinder hebben waar de middelste twee en buitenste twee gelijktijdig omhoog komen...Had het kunnen weten...


gelukkig..na al die jaren toch goed onthouden..0-)
 
IT'S ALIVE...ALIVE..!!!!!!!

Hij LOOPT !!! Theo was vanmiddag hier voor de buddy en hoorde de eerste levenstekenen, maar na hem vanmiddag nog extra vertroeteld te hebben (volle accu, voorspatbordje erop ; vond ie lekker warm) besloot ik het vanavond nog eenmaal te proberen. Sjookie los, en ....starten maar !!! :]

Duurde ff en hij loopt nog niet helemaal jofel en stationair, maar dat komt wel. Komt wellicht doordat het 400-carbblok erachter zit en de klepjes wat aan de ruime kant staan.

Ook de ontsteking van 1 en 4 (jawel ;) ) stond veel te laat.

Al met al ; aangezien Theo mijn buddy heeft meegenomen moet ik nog ff wachten totdat ik weer kan rijden. Al moet ik zeggen, een minibuddytje zou best wel es kunnen staan. Is even kijken of ik ergens zo'n ding kan vinden....
 
he hallo,

ik ben weer thuis, (ondanks de wind)
zo beginnen met het een beetje netter maken van de nieuwe wielen, en het voorbereiden van de Nieuwe buddy.

in overleg met een expert (vader van mijn vriendinnetje) besloten dat het een 'dichtplak' actie word met het gat.

verder ook een berg zooi van mijn ouders mee genomen (oa enorme banden lichter (50 CM))

ik was er overigens ook bij toen de machinetje van triaa de eerste tekenene van leven vertoonde....

theo
 
Hoi Theo,

denk dat je dat inderdd het best kunt doen, maar wel zoals ik zei (warm maken, evtw even tegen de verwarming zetten. Achterzijde verstevigen en netjes plakken. De buddy is eigenlijk te goed om hem voor dat scheurtje re ontvellen...

Maareh...ik zie nog steeds geen pics van je bike, dus maak er maar es ff ahast mee...(en nou als de sodemieter terug naar je eigen topic !! :( :( :(
 
maar ik heb helemaal nog geen eigen "restore" topic... ;(
ik zal er maar eens een gaan maken...
komt er hier wel een linkje daarin... })
The Other CB400F opknappingspoging...

plaatjes volgens ASAP...
heb nu nog steeds enkel beschikking tot een siemens S55 camera dus is niet echt reuters kwaliteit....

maar ik zal nu wat tijd steken in een eigen topic (daar mogen alleen genodigden komen :P

theo
 
Laatst bewerkt:
Nou...vanochtend nog maar es geprobeerd ; gisteren liep ie om beurten op 4-3-2-geen pitten. Vandaag ff bougs eruitgehaald...moddervet natuurlijk.

Kan alleen die van nr 3 er moeilijk uitkrijgen. Heb een dikke pijpslkeutel 18 en die past niet, dus heb gisteren maar met een m4-boutje (dankje Theo) de bougie erin gedraaid. Ga ff de pijp afslijpen, zodat ie wel past. Dan zijn ze allemaal schoon en loopt ie als een waterig zonnetje ;)

Maar nu ff laten lopen ; start al gelijk en met een heeeeel klein beetje choke (allicht ; de stationairsproeiers van de 400-carbs geven al veel te veel, dus dat moet ik nog ff aanpassen). Er zit wederom een lekker rauw geluidje in, ik hoor de klepjes nog tikken dus daar kan ook verbetering in komen. Deze week ff het 350-carbblokje schoonmaken en dan die erop. Moet beter loepn dan.

Wat betreft buddy-perikelen ; als alles goed is, komt ie dinsdag of woensdag aan en dan wordt het gelijk monteren. Ik hou jullie op de hoogte !! 8-)
 
je bent geen dunnere gaan kopen?
ik heb wel gelijk die avond mijn wiel omgezet... voorwiel lager was slechter dan achter wiel lager, maar ja (zie mijn eigen topic) die ring wil er niet uit... :?

iemand (omgeving utrecht suggesties?)

succes met het omzetten van de carbs! mijne lekken inmiddels niet meer.... (zomaar)

theo
 
ze komen wel samen omhoog maar hebben natuurlijk NOOIT gelijk de onstekings slag... dan zou je hele blok ontploffen...
maar probeer maar!!

theo

maar ze geven wel allebei tegelijk een vonk, de ene cil. staat net in de uitlaatslag en de andere in de compressieslag, dus de ene doet niks met de vonk en de ander wel. D'r zit nl. geen aparte verdeler tussen.

8-)
 
maar ze geven wel allebei tegelijk een vonk, de ene cil. staat net in de uitlaatslag en de andere in de compressieslag, dus de ene doet niks met de vonk en de ander wel. D'r zit nl. geen aparte verdeler tussen.

8-)
U snapt 't buur. 8-)


@triaa-> mooi dat er leven in de brouwerij is *D
 
logisch dat die bougies zo slijten, de helft van de tijd doet ie wat maar krijg ik er niks voor terug... :?

Maareh...verklaart idd wel e.e.a.

Moet nog ff kleppen stellen en de nokkenas. Had er goedkope olie in gegooid, maar ik zal hem wel s ff verwennen met een nieuw filtertje en goede olie....
 
over olie...
ik heb die onderwerpen over olie gelezen...
ik merkte aan die van mij dat met deze olie ik hem nauwelijks uit de 1 naar neutraal krijg bij het stoplicht....
ik ga weer switchen naar iets wat meer voor motoren is...

theo
 
Terug
Bovenaan Onderaan