Torks bouten voor BMW K 1600 GT

Michel64

Rookie
14 jul 2022
2
0
Goedemorgen, weet iemand waar ik RVS Torks bouten kan bestellen voor mijn BMW K 1600 GT voor bv mijn voorrem. Deze zijn nu geoxideerd en niet mooi meer. Of heeft iemand een tip hoe ik ze weer mooi krijg.

Alvast bedankt voor jullie hulp en info
 
RVS bouten bij een rem zijn een no go! Daar zitten bouten in met een grotere reksterkte en afschuifspanning dan standaard bouten, en RVS is nog minder sterk dan standaard bouten.
Klopt. En de treksterkte staat vaak op de bout. Bouwmarkt is vaak belabberde 4.8 kwaliteit, terwijl 10.9 wel minimaal is voor je remmen.
 
Te duur en ze rotten opnieuw.
Of je wil bmw spekken door 2x per jr nwe. Bouten te kopen.
Ik draai bouten die vliegroest vertonen eruit.
Dun laagje kopervet op de schroefdraad als er geen borgmiddel op hoeft.
En prik tevoren de bouten even in stukje karton en spuit ze in met Alu.
Verf van Rustoleum.
Of zwart als je ze zwart wil.
 
Ik heb titanium bouten via AliExpress.
Veel tegenstanders natuurlijk.
Mensen die denken dat ze bij derden uit een andere fabriek komen. :P
Ik heb bij een machinefabriek gewerkt in de metaal en in bezit van certificaten en diploma's op materiaalonderzoek.
 
Te duur en ze rotten opnieuw.
Of je wil bmw spekken door 2x per jr nwe. Bouten te kopen.
Ik draai bouten die vliegroest vertonen eruit.
Dun laagje kopervet op de schroefdraad als er geen borgmiddel op hoeft.
En prik tevoren de bouten even in stukje karton en spuit ze in met Alu.
Verf van Rustoleum.
Of zwart als je ze zwart wil.
Ik dacht altijd dat BMW's de meest roestbestendige motoren waren vanwege het vele woon-werk of zelfs professioneel gebruik waar ze voor gekocht worden.
 
Zinklamelcoating bouten bestellen. Die heb je in alle sterktes en die roesten echt niet.
Ik dacht altijd dat BMW's de meest roestbestendige motoren waren vanwege het vele woon-werk of zelfs professioneel gebruik waar ze voor gekocht worden.
Ik weet niet of hij letterlijk last heeft van roest of letterlijk oxidatie door bijvoorbeeld pekel?
Functioneel zijn ze dan nog wel.
 
huidige bouten bij bedrijf laten galvaniseren
Dan worden ze te dik.
Dat heet bij bouten en ook bv. Spaanplaatschroeven passiveren.
Je hebt blauw en geel.
Laagje is heel dun.
Japanners gebruiken het op hun motoren.
Ik vind het waardeloos.

Een merk wat goed aandacht geeft aan z.n bouten is Triumph veel rvs ik houd daarvan

Op m.n ktm zie ik ook veel vliegroest op de boutjes. ik haat roest aan een motor.
En haal het altijd op tijd weg
 
Was A4 niet net iets sterker als A2.
A4 zat dacht ik meer richting 316.
Ik zou even wat lijstjes van leveranciers door moeten spitten, maar zo even voor de vuist weg:
A4 zal normaliter 800 N/mm² zijn en A2 komt dan op 700 N/mm².
Door iets meer nikkel en een beetje molybdeen is het bijvoorbeeld zeewater bestendig.

Een goede titanium bout heeft een treksterkte van bijna 900 N/mm².
Het soortelijk gewicht is hierbij lager. 8-)
Hiermee zit die tussen een 8.8 en een 10.9 bout in.
Een 12.9 bout is natuurlijk nog sterker en heeft een treksterkte van 1200N/mm².

Bij een verkeerd aanhaalmoment kan je zelf ook nog de draad / of zelfs de treksterkte aantasten.
Daar let ik vooral bij remklauwbouten op die vaker los moeten ( circuitmotor).
 
Dank jullie voor jullie reactie, weet in ieder geval dat het geen RVS gaat worden, zal eens kijken of oppoetsen iets oplevert, het zijn er gelukkig maar 4 de rest vertoont geen bruine aanslag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan