Torks bouten voor BMW K 1600 GT

Michel64

Rookie
14 jul 2022
2
0
Goedemorgen, weet iemand waar ik RVS Torks bouten kan bestellen voor mijn BMW K 1600 GT voor bv mijn voorrem. Deze zijn nu geoxideerd en niet mooi meer. Of heeft iemand een tip hoe ik ze weer mooi krijg.

Alvast bedankt voor jullie hulp en info
 
Werken beiden.
Bout eruit en in accu boormachine stukkie Scothbrite werkt ook.
Maar tja het blijft een BMW dus mooi wordt hij nooit.8-)
IMG_20220714_193220_2.jpg
 
Dank je.
Heb pas 12.9 gekocht op ali voor bagagerekje van m.n crosser.
Wel typisch dat die harde bouten altijd gefosfateerd zijn.
En nooit mooi glimlaagje hebben?
Bij het elektrolytisch verzinken ontstaat waterstofgas, wat vooral bij geharde staalsoorten in de materiaalstructuur opgenomen kan worden.
Hierdoor ontstaat "waterstof brosheid".
Zeg maar dag tegen de hoge treksterkte. ;)
 
;(;(;(;(;(;(;(;(

Leef jij nog in 't stenen tijdperk?
Steeds vaker zie je bij moderne spullen dat torx wordt gebruikt.
Gereedschap hiervoor zou NU al standaard bij je gereedschaps-set aanwezig moeten zijn.

.....................en als je 't werkelijk niet weet, tik dan in bij Google.
Soort van grapje. '(

Ik heb drie BMW's dus leef met de X.
 
Nummer 10? Nog geen 2euro per stuk als ik dat nummer invoer in de Ekris webshop. Vind ik nog wel meevallen qua kosten.

Zou ik zelf liever doen. Tenzij je zoals enkele hier dus verstand van de materialen hebt en ook de contacten hebt om gelijkwaardig of beter spul in te kopen.
Zelf erger ik mij gelukkig niet zo snel aan een beetje vliegroest (zolang het verder geen gevaar brengt geloof ik het wel). Het rijd er niet minder om.
 
Ik gebruik ook altijd nix en niks door elkaar.
Dat is eerder kortere schrijftaal dan niet weten hoe het hoort.

Over spelling hier op MF kunnen we 't maar beter niet hebben.
Maar al te vaak is 't huilen wat sommigen uit hun toetsenbord weten te toveren.
Torks is langer dan torx.
En het gaat over merknamen, geen woorden die we afkorten op het internet of sms.
Schrijven we Yamaha of jamaha. Suzuki of soesoekie...
Genoeg off topic.

TS, koop gewoon nieuwe. Kost de wereld niet en je motor is direct 100€ in waarde gestegen.
 
Ik dacht altijd dat BMW's de meest roestbestendige motoren waren vanwege het vele woon-werk of zelfs professioneel gebruik waar ze voor gekocht worden.
BMW's wordt gereden door stom elitevolk wat een degelijke garage kan kopen om hem in te zetten.

@Clank gaat weer even naar beneden, De BMW in de (gehuurde) garage weltrusten wensen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan