Toseland eventueel vervanger van Rossi

Longneck

MF veteraan
23 nov 2007
5.251
4
Groningen
Facebook
Het is nog maar de vraag of Yamaha de voor langere tijd geblesseerde Valentino Rossi wel zal vervangen maar James Toseland lijkt de favoriet te zijn om als invaller aan de slag te gaan.

James Toseland
Met de eerste ernstige blessure in de carrière van Fiat Yamaha rijder Valentino Rossi kwam er een nieuw probleem naar boven voor het kampioensteam want wie laat je in de plaats van een levende legende rijden?

Als het aan Yamaha lag dan zouden ze Rossi niet vervangen maar het zal volgens de contracten die het team heeft toch moeten. De eerste twee races, die op Silverstone en die op Assen, zal het team hoogstwaarschijnlijk niemand inzetten maar het lijkt er op dat James Toseland een goede kans maakt om daarna op de M1 van Rossi te stappen.

Toseland schijnt volgens geruchten bovenaan de lijst te staan aangezien de Brit al veel ervaring heeft met de M1 en de Bridgestone banden. Daarnaast heeft Toseland na de tegelijk met de Dutch TT verreden Superbike races op Misano voorlopig geen conflicterende data meer waardoor hij eventueel én in het WK Superbike zou kunnen blijven rijden én in het MotoGP kampioenschap aan de slag kan gaan.

Toseland’s teamgenoot Cal Crutchlow was ook een van de rijders die genoemd werden maar Yamaha lijkt niet te willen gokken op een rijder die geen MotoGP ervaring heeft.

Wordt vervolgd …

Bron: racesport.nl


Ik zou ook niemand anders weten die enige MotoGP ervaring heeft en wat potten zou kunnen breken. Of zouden ze het telefoonnummer van McWilliams niet hebben ;)?
 
Laatst bewerkt:
In zijn debuutjaar heeft hij mij elke keer weer verrast van zeer moedige acties en naarmate er meer blessures kwamen, nam het zelfvertrouwen ook af! JT is echt een ontzettend goede rijder en ik denk dat als hij voor het fabrieksteam gevraagd wordt, dit ook een extra motivatie met zich mee kan brengen
 

zoiets?

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan